• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare åsnan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 1 838
Å

åsnan

Hur är hööks hackamore? Är det långa skänklar? Korta? Det för 195 kr. Inte det i läder utan det ljusa..
Det står nämligen ingenting om det på deras hemsida :p

Sv: hackamore

Det är hur bra som helst! :) Vet inte riktigt hur långa skänklarna är, men det är som ett vanligt ponnyhack. 15 cm, däromkring.

Vad menas med "extra stark modell"?? Funderar på att köpa ett hack :)

hej..

Jag använder hackamore på mitt sto, ja började med ett "kort"
som är lite mildare, som man fortfarande kan "kämpa"med, man behöver inte vara lika känslig på handen. Men vi har fått bytt upp
oss till ett hackamore med längre "skänklar"(kommer inte på vad det heter.. Det mildare hackamore har ca 10 cm långa skänklar medans det andra (långa, kraftigare) har ca 15-16 cm långa skänklar, o den får man även ställa in kjedjans längd samt nosremmen..

Okej :) Förra ponnyn red jag på ponnyhack men vill testa hack nu på pålle för att variera lite. Tänkte mest ha det vid uteritt (om det funkar, han är otroligt stark) och även testa vid hoppning. :D Kan man ha ponnyhack till hästar? För det är väl det mildaste?

hm bra fråga.... :confused:
Ja har inte tänkt på det, finns det ponnyhackamore oxå alltså, har stor häst själv..
jag använder hack i all ridning! Dressyr som hoppn till ute ritt
o mitt sto är hemskt stark o tycker om att springa fort!
o ja känner mig mycket tryggare med ett hack med långa skänklar..
känns som att det finns hopp att få stopp.. hehe..
ja använder hacken som är i hööks (nyaste) s.56 podukt V har även X... hackamoren med korta skänklar är mildast!!

Ja förstår att du blir snurrigare o snurrigare i bett djungeln, ja har varit där.. o ja ber om ursäkt om ja gör dig mera vilsen...

_Mimmii_ skrev:
Kan man ha ponnyhack till hästar? För det är väl det mildaste?
Det kallas bara för "ponnyhack" för att det är mindre än de vanliga hacken, så visst kan du använda det till en storhäst!

Det går at ha till alla hästar, jag rider med ponnyhack från börjes (99 kr eller nått kostade det) och det är jättebra. Hon lyssnar jättebra på det, brukar annars va lite het och vara svår att få stopp på så.. :D

Tyvärr känner jag TRE personer som köpt detta hack, och det har gått mitt av i spännet i samtliga tre fall - under ritt! :eek:

det gjorde mitt oxå, jag fick akutlaga med balsnöre som jag råkade ha i jackfickan. gud va svårt det var att stanna! jag var dessutom i skogen på väg i full kareta.

Jag har ett som använts av och till i tre år... Det ser ut som i nyskick förutom att luddet är lite skitigt. Fast jag har iofs ludd på nosdelen och gummi på kedjan, det kanske skonar både bett och häst.

Men hjälp! :crazy:

Är du säker på att det inte är deras gamla modell? För på den nya har de bytat ut just spännet på nosdelen.

Har de bytt nyligen? isåfall är det antagligen den anledningen och förhoppningsvis är det nya bättre.

för 1/2 år sen var det som den sista av de 3 fick spännet att gå av mitt under ritt. hoppas de bytt sen dess!?

Nej, jag tror det var längre sen än så. De had ett annat spänne innan, med en "plupp", istället för ett vanligt spänne.

jag rider på ponnyhacket på min sedan i somras och har funkat jättefint! Har hållt än så länge också trots flitigt använt :D

rider på hacket

hästen trivs kanon och jag tycker det är lätt att rida på

mackan skrev:
Tyvärr känner jag TRE personer som köpt detta hack, och det har gått mitt av i spännet i samtliga tre fall - under ritt! :eek:

har också varit med om detta...:crazy: och därför avråder jag från köp!

Mitt hack har jag köpt på Börjes för lääängesen. Men jag har bytt båda remmarna till snokremmar istället. De blir lite smalare och därav lite skarpare, men hade ändå alltid fårskinn över näsan på min häst eftersom hon var markskygg.
Kändes lite säkrare också eftersom jag visste att lädret i remmarna var av bra kvalité.

Okej, tror jag vill ha det mildaste, sen om det funkar på pålle är väl en annnan femma..:rofl:
Men tänker inte ha det när jag rider dressyr, tycker inte att man kommer åt dom på hackamore då. Men hoppning ska nog funka om han inte blir allt för galen :banana:.. Det hänger väl på min "skicklighet" haha :idea:!

Liknande trådar

Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
884
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
228
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: cowgirl81
·
Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den... 2
Svar
20
· Visningar
2 240

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Diskbråck
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Tillbaka