Hackat strå

I

Iza

hur gör ni när ni mäter upp vikt på givan?

Får hela tiden så olika vikter beroende på om det är tillpackat eller "uppfluffat"

Tips mottages mer än gärna
 
Jag har måttet som jag mosar tvärfullt, då skiljer det inte så mycket. Det lilla som skiljer är ungefär lika mycket som hon ändå tappar utanför krubban av kraftfodret, så spill blir det ändå.
 
Ett tips om du har en våg ståendes. Ställ en hink på vågen och nollställ, sen häller du på hack till rätt vikt!
 
Jag gör som Magda. Har ett litermått som jag mosar knökfullt (alltså verkligen packar ihop det). Väger ganska lika varje gång.

Innan vägde jag alltid, men det tog sån tiiiiid.
 
Jag väger varje gång. Köpte en liten hushållsvåg i plast på rusta för billig penning. :cool: På den ställer jag en 10L hink och nollställer. Sedan är det bara att pytsa i så mycket hack som man önskar. Jättelätt och jättebra! :banana:

Måste säga att jag blev förvånad när det blev så mycket hack på 1 kg...nästan hela 10 L!!! :eek: (löst packat)

mvh :bump:
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 244
Senast: nexxa
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
11
· Visningar
381
Senast: Elo
·
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 623
Senast: Habina
·
Foder & Strö Finns det någon typ av hack utan lusern? Hade velat ha något mellanting mellan hösilage och gräspellets och om möjligheten finns även...
Svar
7
· Visningar
948

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp