Hade du vågat?

Bukefalos 30 år!

chandelier

Trådstartare
En gammal kärlek dyker upp i ditt liv. Ni träffades i tonåren, du blev störtförälskad. Han var otrogen. Det tog slut. Du vet att det inte var sista gången utan att han varit otrogen mot fler då, upp till 20 års åldern. Sedan har ni inte haft kontakt med varandra. Nu har det gått över 15 år där du inte haft någon kontakt eller koll på vad som hänt i hans liv. Hade du vågat ge honom en ny chans?

Vågat hade jag, men jag hade inte gett mig in i det ändå, för det första så är man ändå en idiot i tonåren, finns inte en jävel jag dejtade då som jag hade velat dejta idag och för det andra så värderar jag min sinnesro betydligt högre än att testa nåt som redan gått åt skogen

En gammal kärlek dyker upp i ditt liv. Ni träffades i tonåren, du blev störtförälskad. Han var otrogen. Det tog slut. Du vet att det inte var sista gången utan att han varit otrogen mot fler då, upp till 20 års åldern. Sedan har ni inte haft kontakt med varandra. Nu har det gått över 15 år där du inte haft någon kontakt eller koll på vad som hänt i hans liv. Hade du vågat ge honom en ny chans?

Till vad?

Bra sex, absolut.

Låna bilen, förmodligen.

Köpa hund, aldrig.

When people show you who they are, trust them.

Nej.

Som frågan är formulerad så låter det ungefär lika lockande som "hade du vågat äta sallad som inte blivit sköljd?"

Verkar lite meningslöst, antagligen överlever man det men det verkar inte riktigt värt besväret.

Vågat som att prata med personen som en gammal bekant/vän absolut. Däremot ge sig in i en relation ser jag inte riktigt varför man skulle göra med någon som visat att den inte fungerar i relationer på det sättet.

Sen tycker jag det är lite konstigt att plötsligt efter så många år anta att personen vill ha en relation eller så, han kanske bara är nostalgisk för stunden och vill prata med en gammal flickvän. Det är också konstigt om han förväntar sig mer än att bara prata och höra hur du har det efter så här många år.

Är det ett måste att skölja sallad? Om den ser ren ut och inte är jordig eller så händer det ofta att jag inte sköljer salladen.
Om det bara är en själv som äter salladen gör man förstås som man vill, men det är rekommenderat att skölja och ses som en del i god livsmedelshygien.

Och ursäkta det oavsiktliga trådkapet ts 😅 men du kan känna dig lugn i att jag har sagt mitt om sallad nu.

Senast ändrad:
Hade jag, efter 15 år, träffat en person som varit notoriskt otrogen både mot mig och andra, hade jag inte haft minsta lilla känsla kvar för personen. Definitivt inget romantiskt! Att allt då skulle vara glömt och förlåtet och passionerade känslor blossa upp, är helt omöjligt. Jag hade nog mest blivit irriterad.

Eftersom du ställer frågan så tolkar jag det som du inte litar på personen. Och jag skulle inte vilja gå in i en relation och redan från början känna att jag inte litar på den jag ska vara i en relation med. Kommer du kunna koppla av eller tänka på detta hela tiden?
Är det värt att gå runt och vara orolig?
Blir det en bra relation?

Jag har insett att lugn och ro och sinnesro är värt så mkt mer än en relation. Att stress och drama inte funkar om jag ska må bra.

Känner mest: Nä, varför då? Finns väl andra att dejta och inte gå in med minus i hand redan innan liksom.
Det jag gick igång på i den åldern är väl inget jag fastnar för nu heller.

Jag säger nej. Kan hända att han vuxit ur att systematiskt vara otrogen men jag skulle ha mycket svårt att lita på det, och kan jag inte lita på nån så vill jag verkligen inte ha en relation med hen. Som nån skrev, sinnesro är värd så mycket mer.

Dessutom har jag ändrats rätt mycket själv sen 20-årsåldern. De typer jag attraherades av då skulle jag inte ens titta åt idag.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka