Bukefalos 28 år!

Hade lite tur igår

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det hade faktiskt varit bra med en medhjälpare med sig igår, men jag hade tur. Jag träffade mina före detta grannar och de bad en de kände att gå med hästen medan jag gick banan inför andra klassen. Om jag inte hade fått hjälp hade jag helt enkelt inte hunnit med det. Jag var sista startande i första klassen, därefter öppnades banan i 10 minuter inför nästa klass. Så jag var verkligen tacksam över hjälpen som uppenbarade sig.

Hur gick det då? Min vana trogen så glömde jag banan i clear round hoppningen på 70 cm, annars hade det varit felfritt. Jag fick en ny chans och det blev helt felfritt den gången.

I andra klassen på 80 cm blev det två stopp på hinder. Helt mitt fel :o och jag kan inte skylla på hästen som hoppade glatt bara piloten hade bättre koll.

Trots att det inte går som jag vill jämt så blir jag glad av att rida den där hästen. Hon är så rolig.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Har inte sovit en blund på hela natten. Ligger fortfarande och skakar och spänner mig så fort jag inte aktivt tänker på att slappna av...
2
Svar
23
· Visningar
2 308
Senast: Nevermind
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår var vi med på gruppträning igen i ridhuset. Eftersom vi har kommit igång litegrann nu och hindren var ganska låga i början kändes...
Svar
2
· Visningar
635
Senast: miumiu
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jaha. Nu ska jag hoppa in som ställföreträdare för hästens ägare på hoppträningen ikväll. Kruxet? Jag har ännu inte fått bukt med min...
Svar
13
· Visningar
796
Senast: Magnum
·
Hästhantering Hej, Jag köpte min första egna häst hösten 2019. Honom köpte jag eftersom han skulle vara/verkade vara så lugn och snäll i hanteringen...
2
Svar
21
· Visningar
4 935
Senast: Happimess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp