Bukefalos 28 år!

Hade ni tagit upp detta med dagis?

Sv: Hade ni tagit upp detta med dagis?

Det jag är ute är först och främst att antingen chefen eller handledaren hon haft säger åt henne på skarpen för att markera att det hon gjorde inte var acceptablet.

:bow::bow:

Helt rätt resonerat. Det som tar hårdast är ju precis det, för det kan riskera hela hennes framtida yrkeskarriär.
 
Sv: Hade ni tagit upp detta med dagis?

Å andra sidan...det är en sådan grej som jag själv (kanske, om jag haft otur och hamnat i en sådan situation) hade kunnat göra när jag var 18. Jag var helt enkelt ganska omogen och kanske hon är det också? Hon kanske inte riktigt förstått vad hon skrivit under och varför, och vilka konsekvenser det får om hon bryter mot detta.

Sådana här saker är något jag har lärt mig under åren. Hon kanske har skrivit på papprena men ryckt på axlarna och ändå inte FATTAT.

Nog fattade man det när man var 18... Jag hade själv redan skrivit på ett antal sådana papper... Nu gick jag handel och kontor men nog hade vi pratat om det i skolan...
 
Sv: Hade ni tagit upp detta med dagis?

Dessutom kan hon ju tyckt att det varit väldigt obehagligt det Hampus sysslade med och sedan hanterade det fel på fyllan när hon kanske ville prata om det bara. Jag vet inte. Hon är lillsyrra till ett par bekanta och de få gånger jag träffat henne stämmer inte överens med hur hon var igår.

Det där låter som en rimlig förklaring, men det hon gjorde är ändå allvarligt och hon måste få lära sig det så fort som möjligt. Kanske är en hon sådan person som bör låta bli att dricka. Om man trampar långt utanför sina egna värderingar när man blir full ska man inte dricka, för man har lika stort ansvar för vad man säger och gör när man är ful som nykter.
 
Sv: Hade ni tagit upp detta med dagis?

Oj, tokigt stavfel...:o:D Men det stämmer ju...man har inte rätt att bete sig hur som helst ens om man är skitful.;);)
 
Sv: Hade ni tagit upp detta med dagis?

Nog fattade man det när man var 18... Jag hade själv redan skrivit på ett antal sådana papper... Nu gick jag handel och kontor men nog hade vi pratat om det i skolan...

Alla har inte pratat om det i skolan.

Jag hade det absolut inte, jag gick sam. Och hade nog aldrig hört ordet innan jag började jobba sommaren när jag tog studenten.
 
Sv: Hade ni tagit upp detta med dagis?

Ja det är så jag känner det också, jag litar inte på att hon bemöter honom rätt. Sedan vet jag att hon ofta var ensam med honom när jag hämtade då han är en av de som går kvar längst så det är ofta han och en annan liten tjej kvar bara när jag kommer. Jag var lite förvånad att hon var ensam med barnen,mycket möjligt är att hon kanske tyckte det var jobbigt...

Ta upp detta med personalen också. Man lämnar inte en praktikant ensam för att stänga, iaf inte där jag har jobbat. En praktikant är ju där för att lära, ha en handledare som man kan få stöttning av.

/B_A_L, som bland annat varit handledare till praktikanter på förskola
 
Sv: Hade ni tagit upp detta med dagis?

Du ska inte tala med avdelningspersonalen först utan ansvarig rektor.
När man skriver under tystnadsplikten får man både muntlig och skriftlig information om vad det handlar om, går inte missuppfatta.
Läser man dessutom Barn och ungdomsprogrammet(?) på gymnasiet har man garanterat drillats i gällande lagstiftning.
Det spelar ingen roll om man är drängfull, man snackar inte ett skit om jobbet!
Till er som tycker att jag överreagerar och mobiliserar till världskrig kan jag säga att ett brott mot tystnadsplikten är mycket allvarligt och som kollega reagerar man kraftigt eftersom det är tystnadsplikten som ligger till grund för allt förtroende som ska finnas mellan barnomsorg och föräldrar.
 
Sv: Hade ni tagit upp detta med dagis?

*kl*

En sak jag funderar övere är varför det är så svårt att på en gång säga i från till henna att "stopp nu tycker jag du ska vara tyst, mig veterligen så så har du tystnads plikt och det betyder att vi inte diskuterar min son inför åhörare" Svårare än så hadfe det inte varit. Du hade sluppit känna dig kränkt och tjejen hade sluppit göra bort sig.

Säger fler i från på en gång om saker de tycker är fel i olika situationer så skulle välden bli besparad en massa onödiga konfliker missförstånd och skitsnack!!!
 
Sv: Hade ni tagit upp detta med dagis?

Alla har inte pratat om det i skolan.

Jag hade det absolut inte, jag gick sam. Och hade nog aldrig hört ordet innan jag började jobba sommaren när jag tog studenten.

nä men eftersom att personen i fråga hade gått barn och fritid eller vad det nu heter förmodar jag att det tas upp inom de kurserna/ämnena... jag själv gick handel och kontor och det togs upp där eftersom att sekretesen gäller inom de yrkena...
 
Sv: Hade ni tagit upp detta med dagis?

*kl*

En sak jag funderar övere är varför det är så svårt att på en gång säga i från till henna att "stopp nu tycker jag du ska vara tyst, mig veterligen så så har du tystnads plikt och det betyder att vi inte diskuterar min son inför åhörare" Svårare än så hadfe det inte varit. Du hade sluppit känna dig kränkt och tjejen hade sluppit göra bort sig.

Säger fler i från på en gång om saker de tycker är fel i olika situationer så skulle välden bli besparad en massa onödiga konfliker missförstånd och skitsnack!!!
Det är fullt förståeligt om en förälder blir så häpen att man inte kommer på tanken att säja ifrån direkt. Alla har inte den förmågan, att komma med snabba bitska svar!

I efterhand är det HELT korrekt att anmäla till de ansvariga där hon ska arbeta, om inte annat så för att klargöra för henne vad som egentligen gäller och för att förhindra att det sker igen!
 
Sv: Hade ni tagit upp detta med dagis?

Fy vilken obehaglig situation:crazy:

Givetvis ska du prata med ansvarig!

Jag hade blivit vansinnig om någon hade sagt något sådant om mina barn:mad:

Jag bor ju i en liten stad och givetvis träffade jag på dagispersonalen när man var ute, men aldrig att de sa något om barnen, varken positivt eller negativt:bow:

Man måste kunna skilja på arbetstid och fritid, särskilt när man jobbar med människor och det behöver den här tösen lära sig, tyvärr den hårda vägen som hon själv har valt:crazy:
 
Sv: Hade ni tagit upp detta med dagis?

Tja kanske inte alltid så lätt. Men helt klart värt att försöka göra till en annan gång eller i en annan situation.

Jag har inte sagt att det är fel att anmäla det till överordnad då hon faktist gör ett fel. Sen hur nyanserna ser ut vet bara de inblandade. Det är ju inte fel att prata om barnet med en förälder felet ligger väl snarare i hur hon gjorde det.
 
Sv: Hade ni tagit upp detta med dagis?

*KL*

Har pratat med dagis idag, en av de ordinarie i personalen som har hand om allt, bla inskolöningar och utvecklingsamtal.
Hon berättade att denna tjejen som babblat skulle börja jobba nästa vecka så hon vlade att agera så fort hon kunde. Hon skulle prata med rektorn det första hon gjorde imorgon samt hålla mig uppdaterad. En sak är då säker, jag vill INTE ha henne i närheten av Hampus igen.

Det jobbigaste i detta är att jag fått varningar från flera håll att "passa mig" för att bråka med denna familjen tjejen tillhör de skall tydligen inte vara riktigt kloka, det jag vet är att de super och slåss en del,bor granne med 3 st av dem. Känns inte alls speciellt kul.
 
Sv: Hade ni tagit upp detta med dagis?

säg till. så får det inte gå till, hon bryter mot tystnadsplikten. Du som mamma måste kunna känna dig trygg med personalen som tar hand om ditt barn. mvh maria (lärarstudent)
 
Sv: Hade ni tagit upp detta med dagis?

SUCK

Nu vill dagisfröken, chefen,tjejen samt tjejens lärare ha ett möte med mig,så tjejen kan be om ursäkt...HELVETE heller.

En ursäkt räcker inte tycker jag, jag vet endå vad hon sagt och vad finns att be om ursäkt för? Att hon gjort något olagligt? Att hon tycker att min son är extremt jobbig?

Vad gör man nu? Byter dagis?

Jag vill inte ha henne med Hampus igen,det är en sak som är säker.
 
Sv: Hade ni tagit upp detta med dagis?

Åtminstone att hon blev av med jobbet.

Det hade iaf jag blivit om jag gått och snackat med mina vårdtagares anhöriga om vilka otroligt jobbiga anhöriga de har som bara bråkar och käftar emot, särskilt om jag gått fram till dem drängfull och sagt detta. Då hade jag blivit av med jobbet illa kvickt.
 
Sv: Hade ni tagit upp detta med dagis?

Det får man väl ändå säga att de gör?

Ingen aning faktiskt, känns som att de tycker synd om henne också pga hennes ålder.

Visst hon kanske inte är så gammal MEN förtroendet är brutet, jag vet ingen som gärna hade lämnat sina barn till någon som betett sig som hon. Jag har iaf starkt sagt ifrån att hon inte skall jobba med min son iaf och det skulle de kika på ifall det kunde ordnas.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Behöver ventilera och spy lite galla. Ni som läst mina förra trådar om sonens pappa och allt strul vet litegrann hur det varit innan...
2 3
Svar
45
· Visningar
9 447
Övr. Barn Nu har idoten gått över gränsen igen,fast denna gången mer än vanligt. Varit en vända till med familjerätten fast denna gången i...
2
Svar
27
· Visningar
2 867

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp