T

toddy

Min häst haltar lite på ena benet kan det vara svårt skadat tycker du att man ska kontakta en veterinär???? :confused:
 
Du skriver väldigt vida frågor, precis som på foder, hur mycket foder ger man åt en ponny!!!

Det beror ju precis på hur länge hästen varit halt, om du vet om att det kanske har sträckt sig, kanske den har en hovböld, svullen i benet osv osv.
Men har den varit halt ett tag och det inte går över så kontakta veterinären så får den kika på din häst
 
Jag förstår inte riktigt vad du håller på med. Igår skrev du att ni funderade på att köpa en häst till hösten, idag har du en häst som både är halt och har kvarka.

Är det ett skämt alltihop? :confused:
 
Kontakta en veterinär omedelbart! vid ALL hälta. Hälta är ett av det allvarligaste en häst kan råka ut för.
 

Liknande trådar

Hästvård Vi var ner i fredags till ridhuset och löshoppade små kryss, hästen river först ett hinder, sen hoppar hon nästa och när hon landar är...
Svar
16
· Visningar
771
Senast: Fibusen
·
Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 178
Senast: Oknytt
·
  • Artikel
Hästnyheter Under en veckas tid förvärrades den halta, 18-åriga hästens hälta. När hästägaren ville avliva av både ekonomiska skäl såväl som för att...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
11 063
Senast: Mia_R
·
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 338
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Valp 2023 -den andra
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp