Hängmage.

astronaut

Trådstartare
Min katt har sedan födseln haft en händmage, det rör sig inte om mycket, men tillräckligt för att man kan se det. Om man ska förklara det bättre så ev. om en människa går ner så pass mkt i vikt fort att huden inte hinner med.

Det rör sig inte om mycket häng men skapligt mycket så jag blir fundersam. Han äter whiskas kattungefoder, och ibland händer det att katterna får blötmat (typ på lördagar, mamma lyssnar inte på mig när jag säger att det enbart räcker med torrfoder då de inte dissar torrfodret alls).

Han är aktiv och springer runt o leker med sin syster.

Kastrerad, vaccinerad, avmaskad o innekatt.
Han väger inte för mkt enligt vägningen hos veterinären.

Ska man försöka bli kvitt den lilla biten? Hur?
 
Sv: Hängmage.

Massor av katter har sådana. Kallas kastratmage eller tigermage i kattfolkmun, dock är det många som haft det redan innan dom kastreras. Sägs vara en kvarleva från att katten var ett ökendjur och ska då ha varit en form av vattenreservoar. Typ kamelens puckel.
 
Sv: Hängmage.

Massor av katter har sådana. Kallas kastratmage eller tigermage i kattfolkmun, dock är det många som haft det redan innan dom kastreras. Sägs vara en kvarleva från att katten var ett ökendjur och ska då ha varit en form av vattenreservoar. Typ kamelens puckel.

Aha okej.
Blev så orolig ifall det inte stod rätt till med hans mage.
Tack för svaret :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Jag ger idag RC Veterinary Urinary S/O Moderate Calorie till mina två katter. Min svarta katt har haft urinsten för flera år sen...
Svar
0
· Visningar
637
Senast: Nikan
·
Katthälsa Jag har två innekatter, en hane och en hona, båda kastrerade. Honan vart nyligen kastrerad och då fick jag med mig 400g...
Svar
2
· Visningar
1 214
Senast: _FiA_
·
Katthälsa Besökte vårt lokala katthem (”rescue centre”) i lördags för att se om jag på något sätt kunde hjälpa till och helt plötsligt har jag...
Svar
5
· Visningar
1 977
Senast: Majvi
·
Katthälsa Vill höra om andras erfarenheter/kunskap runt kräsna katter. Vet att det inte är ovanligt att de blir såna, men varför, och finns det...
2
Svar
24
· Visningar
6 092
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Valp 2023 -den andra
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp