Hängöron och lejonman??

Oliwen

Trådstartare
Är hängöron och lejonman dominanta gener(eller vad man nu ska säga..)
Min kaninungar är korsning 75% dvärgvädur och 25% löwen. Mamman är renrasig dvärgvädur(kort päls å hängöron) å pappan är korsning dvärgvädur och löwen(kort päls,lejonman och stående öron)! Alla 3 ungar i första kullen har hängöron och "frisyr"(lejonman):D
 
Sv: Hängöron och lejonman??

*tittar lite förvirrat på ena kaninen*

Inte i hennes fall, åtminstone. Mamman var svart/vit lejonhuvad, pappan nån lurvig brun/vit sak med hängöron. Min nin är viltgrå, kortpälsad och har enormt stora stående öron, utom när hon blir trött, då ramlar ena örat ner. :D

Har du inga bilder på ungarna förresten? *vill se*
 
Sv: Hängöron och lejonman??

Hängöron är iaf inte dominant.
I första generation brukar ungarna få uppåtöron eller svajöron.
Men undantag finns självklart. :)
Samma som att en unge från 2 renrasiga dvärgvädurar kan få svajöron.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Märklig fråga kanske, men jag börjar på allvar tro att jag har missuppfattat ägaren till hundarna jag nyligen börjat ta hand om lite då...
2
Svar
37
· Visningar
10 155
Senast: _Zacke_
·
T
Däggdjur Jag köpte 2 kaniner för ett år sedan. En långhårig löwen och en korthårig löwen. Den långhåriga ser ut precis som en löwen ska se ut med...
Svar
11
· Visningar
1 754
Senast: Jenka
·
T
Däggdjur Hej! ::D Jag måste bara berätta om vilken tur man kan ha ibland! Min kaninhona och hane bodde tillsammans nu i början av hösten. De...
2
Svar
36
· Visningar
2 984
Senast: Sasse
·
R
Hästhantering För att göra en lång historia kort; Har en häst som kom till mig som 3-åring. Var då mycket aggressivt lagd, sur och otrevlig. Bet fram...
2
Svar
27
· Visningar
6 483
Senast: galite
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp