Bukefalos 28 år!

Här ska man sova...

Ryttaren

Trådstartare
Också hör jag ett högt:
MUAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
MUAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
MUÖÖÖ
MJIAJAUAUJU!!

Och självklart så är det våran katt och en annan som bor lite längre bort. Det är en jätteliten katt också.
Dom låter som kossor! :banghead:
Måste dom verkligen hålla på nu? Fattar inte den lilla att hålla sig borta efter alla dom gångerna som dom har suttit så och låtit som kossor åt varandra?
 
Men om två katter sitter och skriker åt varandra så är sannolikheten väldigt stor att det blir bråk. Även om det råkar vara så att katten mest är ute så är det väl självklart att man tar in katten om den sitter och skriker åt en annan katt? Om du inte bryr dig om att katten kanske hamnar i bråk så gör det för att du själv ska få sova?
 
Men om två katter sitter och skriker åt varandra så är sannolikheten väldigt stor att det blir bråk. Även om det råkar vara så att katten mest är ute så är det väl självklart att man tar in katten om den sitter och skriker åt en annan katt? Om du inte bryr dig om att katten kanske hamnar i bråk så gör det för att du själv ska få sova?

Kunde inte hitta katten heller. Han sprang bara förbi när jag öppnade fönstret, men dom slutade bråka när jag stängde det.
Inte så ofta däremot som dom bråkar.
 
Och jag tänker inte ta ur min katt ur hans naturliga omgivning för att dom bråkar då och då.
Den ena katten (hona) fräser eller morrar inte. Hon verkar till och med vilja bli vän, men jag antar att efter våran katt var i ett bråk med en katt (som skadade honom riktigt svårt) så litar han kanske inte på nya katter.
 
Det är ju naturligt för katterna att bråka om revir, så då finns det ju inte så mycket annat att göra än att acceptera och stoppa i öronproppar?
 
Så länge de låter och skriker och fräser och puffar upp sig själva brukar det inte bli bråk. Problemet kommer när det blir tyst.
Och om dom nu mäter styrka nån gång ibland... Tja låt dom. Det är risken med att ha ute katt..
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 870
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 250
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 186
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
3 792
Senast: Kaching
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp