Bukefalos 28 år!

Häst med känslig mage

Nausea

Trådstartare
Börjar bli väldigt orolig över min hästs mage. Hon har alltid varit känslig om den när man sadlar och så. men sen har det blivigt värre och värre på dom här tre åren jag har haft henne. hon blev allt mer tjurugare vid sadling (kollar sadlarna regelbundet, så dom sitter bra) och bler mer irriterad vid borstning av magen. hatar även teckesgjordarna, och har alltid gjort det.
nu för två månader så har hon även börjat gnissla tänder så fort hon blir irriterad på något (det behöver inte vara om magen)
hon är rätt lättstressad såfort hon inte får som hon vill. hon vandrar/joggar runt i boxen vid fodringar, bråkar med boxgrannen (går i samma hage) och sådant.
hon fick foderjäst ett bra tag (slut nu..) och jag märkte inte så stor skillnad direkt. hon äter som hon ska, lämnar aldrig någon mat, är matälskare.
jag har funderat på ifall det kan vara magsår eller magkatarr. någon som vet? /Nausea
 
Sv: Häst med känslig mage

det kan ju bero på en hel massa saker, men som du beskriver så mår hon ju inte helt bra. har du varit på klinik och kollat upp henne ?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej. Vår lilla Chihuahua-kille (6år) började runt jul använda Tropical clean teeth gel för att få bort lite tandsten. På...
Svar
4
· Visningar
3 379
Senast: Sol
·
Foder & Strö Min pålle har varit iväg på utbildning,kommer hem efter 2 månader och är fruktansvärt mager. Hos utbildaren så hade inte marken betats...
Svar
8
· Visningar
1 625
Senast: lady_vip
·
Hästvård Jag har en halvblodsvalack på 13 år som jag har haft i drygt tre år. Men känner att något med honom inte stämmer. Han har lite...
Svar
9
· Visningar
2 705
Senast: Noak
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
28 703
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp