häst med kissingspines- hur göra???

Sv: häst med kissingspines- hur göra???

Och om du nu visste innan att hästen har onti ryggen, varför hoppad du upp och red den?? Det kallar jag nästan djurplågeri
--------------------------------------------------------

det beror på att ALLA jag har pratat med har sagt att jag ska rida för att ha en chans att kunna behålla ryggmusklerna! och e du så jävla dum att du kallar mig för djurplågare när du fasen inte vet varför ja red så då ska du tamefan va tyst!!!

(ursäkta alla svordommar, men vissa människor tål jag INTE)

Efter som jag suttit i din sits med häst med ALLVARLIG KS och en massa människor som sa till mig att jag bara överreagerade så vet jag vad jag pratar om.

Och när du själv skriver
nu har jag ridit honom några gånger men känner att jag inte kan göra det längre... han bara springer o springer när jag rider, fast jag har pessoabett o rider med andra ringen så får jag nästan inte stopp på honom, han blir svettig o typ galen efter bara några hundra meter och när han står still har han så ont att han bara står och skakar :'((((. därför har jag inte velat rida honom så mkt eftersom han har så pass ont (vet att han måste behålla musklerna i ryggen
Så har du alltså ridit en häst som har haft så ont i ryggen att han bara sprungit och betslat upp honom för att kunna hålla honom TROTS att du vetat bakgrunden till varför han betede sig som han gjorde. Det är för mig djurplågeri.
Oavsett vad andra sagt till dig, det är din häst och du har ansvar att de till att den mår bra och inte har ont.
Visst det är viktigt för KS hästar att behålla ryggmusklerna. Men det går att jobba hästen från marken så¨den behåller musklerna utan att utsätta den för smärta!!!

VARFÖR red du när du kunde tömkört, jobbat i rundcorall, gåt på promenad och klättrat m.m. för att behålla musklerna, för det är lika bra träning och inte bätter för ryggen. För hur mycke träning för ryggen blir det om han springer och har ont= Ingen för han jobbar inte rätt.
 
Sv: häst med kissingspines- hur göra???

Men om hästen inte visar något obehag av att gå i en hage och ha det bra ska man då avliva för att man vill gardera sig? Ska man avliva alla hästar som inte går igenom ett böjprov för man kan ju aldrig gardera sig att de inte har ont...

Jag tycker TS gör helt rätt varför avliva en vän om han inte far illa av att gå i en hage. Många vill påstår att hästar minsann måste arbeta för att må bra men en häst kan SJÄLV arbeta i en hage tillsammans med sin flock och må bra... dvs den gör det arbete den är född till att göra inte bli riden av människor som oftast är de som förstör dem genom sin ridning.


jag har inte funderat på att tabort honom för att gardera mig utan för att han lider!!! han har lixom ont för tusan!

alla ni som bara gnäller o skäller behöver inte skriva nåt!!!!
 
Sv: häst med kissingspines- hur göra???

Efter som jag suttit i din sits med häst med ALLVARLIG KS och en massa människor som sa till mig att jag bara överreagerade så vet jag vad jag pratar om.

Och när du själv skriver

Så har du alltså ridit en häst som har haft så ont i ryggen att han bara sprungit och betslat upp honom för att kunna hålla honom TROTS att du vetat bakgrunden till varför han betede sig som han gjorde. Det är för mig djurplågeri.
Oavsett vad andra sagt till dig, det är din häst och du har ansvar att de till att den mår bra och inte har ont.
Visst det är viktigt för KS hästar att behålla ryggmusklerna. Men det går att jobba hästen från marken så¨den behåller musklerna utan att utsätta den för smärta!!!


VARFÖR red du när du kunde tömkört, jobbat i rundcorall, gåt på promenad och klättrat m.m. för att behålla musklerna, för det är lika bra träning och inte bätter för ryggen. För hur mycke träning för ryggen blir det om han springer och har ont= Ingen för han jobbar inte rätt.

hur kan du sitta o skriva att jag har betslat upp honom :O jag har lixom JÄMT ridit på pessoabett förutom någon ENSTAKA GÅNG då jag ridit dressyr!

ja har jobbat honom från marken oxå! och jag skrev ju att jag INTE rider nu efterrsom han har ONT!!!!!! jag har ridit honom några gånger men gör ju inte det längre för han har ont!!!! skiter i hur din häst var, din häst är inte min häst! tror du att ja e helt dum i huvet eller !? :O

ursekta men du får ta reda på mera innan du börjar anklaga!!!
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästvård Hösten 2022 köpte jag ett 3-årigt fullblod ifrån galoppbanan. Han var ue på veterinär besiktning och i första 7 månader gick jätte bra...
Svar
0
· Visningar
382
Hästvård Hej, Vår häst har brutit tornutskotten i manken. Det är 5 st tornutskott som är brutna och då det inte fanns några sår och...
Svar
5
· Visningar
1 537
Senast: Allis
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
411
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 236
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp