Bukefalos 28 år!

Häst med lite olika symptom..Någon som vart med om liknande?

Alltså, en liten tanke bara, som ni kanske redan undersökt. Men är han kollad i skapet mer noggrannt? Finns ju en del valacker som kan gucka igen och bli så kraftigt inflammerade på insidan sas så de blir alldeles ruttna. Finns ju tom hästar som fått avlivas av den anledningen. En häst med inflammation i skapet är garanterat grinig. Har haft kontakt med en med en mild inflammation, och det var ett evigt tvättande, inte med jodopax utan något uttorkande, och i princip vända ut och in på skapet, och oj så äckligt det var i början.
 
Hej!
Självklart är det kontrollerat! Hans svullnad i skapet gick bort efter någon dag och har inte kommit tillbaka.
 

Liknande trådar

Hästvård Idag var min häst svullen i alla fyra benen, värst bak. Väldigt svullen i skapet, även i baken och lite vid ögonen. Men pigg och glad...
2
Svar
26
· Visningar
2 243
Hästvård Självklart ska veterinär kontaktas på måndag, men jag vill ändå höra vilka åkommor det kan tänkas handla om. Är så orolig. Vår lilla 20...
2
Svar
35
· Visningar
3 757
Senast: Sirap
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 210
Senast: AbCdE
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 483

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp