Häst som börjar ömma på grus

Det här är EF som används 12 h per dag i hagen, som är delvis grusad med grus som sliter. Även använda på promenader på grusväg med vassa stenar.. MYCKET livlig herre som de satt på med.Totalt är de använda cirka 900 h. Med 2 h ridning per dag är det över ett år ändå.
Numera finns de med ännu mer slitstark sula

11701080_828932853869356_1444543981879405191_n.jpg
 
Slit stark, min är på 2-season.
Så har göra du:
När hästen är nyverket ta en ½ A4 och tryck ut en mäjl av hoven, känten ska vara i linja med trakten och market vilket hov, ta mäljen med till HÖÖKS så du få rätt storlik. Om hoven är understucken i trakten gå upp en storlik.
Provning:
Trä på ett strumper innan du prova bootsen ifall du måsta byta.
Tack!! :)
 
PS:
Du behöva inte har dom på hela tiden, dom är lite klumpig, att trava gå bra men ett kraftig gallop är som att spring med golosher på.
Jag har min bunden till sadeln och ta på dom när vi kommer till ett hård passage.
Har aldrig haft problem med barfot bak, du for prova främ först och se hur det går.
Happy Trails.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 209
Senast: Ridinglady
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 952
Senast: Stereo
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 388
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 104

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp