Häst som djupt o tyst gnäggar normalt?

Hästälskare123

Trådstartare
Hej! min häst djupt gnäggade idag när jag myste med henne i hagen och hade huvudet tryckt på min axel har inte haft henne så länge men är det något tecken på trivsel och tillit eller något dåligt? Aldrig hänt förut även om hon är mysig och tillgiven hade varit kul att veta om något förstår vad det betyder😁
 
Om du lyssnar på hästar så använder de låga toner när de är lugna eller vill lugna, tex ston som lugnar sitt föl. De högre ljuden tyder på rädsla eller någon annan typ av agitation.
När jag åker in vid stallet så ser jag ofta hur min ena hälsar med en låg låg gnäggning. Givetvis hör jag den inte men jag ser hur det fladdrar till i näsborrarna när hon bara tyst brummar till. Står du 10m bort hör du det inte.
Din häst myste alltså lika mycket med dig som du med henne :)
 
Om du lyssnar på hästar så använder de låga toner när de är lugna eller vill lugna, tex ston som lugnar sitt föl. De högre ljuden tyder på rädsla eller någon annan typ av agitation.
När jag åker in vid stallet så ser jag ofta hur min ena hälsar med en låg låg gnäggning. Givetvis hör jag den inte men jag ser hur det fladdrar till i näsborrarna när hon bara tyst brummar till. Står du 10m bort hör du det inte.
Din häst myste alltså lika mycket med dig som du med henne :)
Tack så mycket för svaret blev väldigt glad. Aldrig hänt mig detta förut och blev nästan orolig skönt att det bara var ett positivt tecken hon är en riktig diamant Donna🥰
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 055
Senast: nullo-modo
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 770
Senast: Sel
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 467
Senast: liiinnea
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
5 995
Senast: yamyam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp