Häst som hostar!

whippetzilla

Trådstartare
Märkte imorse att vår ponny hostade. Hon har ingen feber,inget näsflöde och verkar pigg och glad,andas normalt. Hon hade dock inte ätit riktigt allt sitt hö vilket hon annars brukar göra. Kraftfodret hade hon ätit upp.
Vi tog ut henne så hon fick beta lite vilket hon glupskt gjorde.
Detta är vår första häst och hittills har hon varit frisk så nu blir jag orolig. Hur länge vågar man avvakta innan vi kontaktar vet?
 
Märkte imorse att vår ponny hostade. Hon har ingen feber,inget näsflöde och verkar pigg och glad,andas normalt. Hon hade dock inte ätit riktigt allt sitt hö vilket hon annars brukar göra. Kraftfodret hade hon ätit upp.
Vi tog ut henne så hon fick beta lite vilket hon glupskt gjorde.
Detta är vår första häst och hittills har hon varit frisk så nu blir jag orolig. Hur länge vågar man avvakta innan vi kontaktar vet?
Jag tror att hästen hostade på grund av att höt inte var bra. Byt bal, låt ponnyn vara ute så mycket som möjligt. Öppna fönster inne när hon är inne. Fortsätter hon hosta under ett par dagar trots åtgärder så ringer du veterinären så hen får lyssna på ponnyn.
 
Märkte imorse att vår ponny hostade. Hon har ingen feber,inget näsflöde och verkar pigg och glad,andas normalt. Hon hade dock inte ätit riktigt allt sitt hö vilket hon annars brukar göra. Kraftfodret hade hon ätit upp.
Vi tog ut henne så hon fick beta lite vilket hon glupskt gjorde.
Detta är vår första häst och hittills har hon varit frisk så nu blir jag orolig. Hur länge vågar man avvakta innan vi kontaktar vet?
En gång är ingen gång men hostar den mer så kontakta direkt. En frisk häst hostar inte. Har haft en häst med bronkit och en som fick luftvägsinfektion utan att vara hängig, febrig eller nedsatt aptit men som då hostade som "enda" symptom.
 

Liknande trådar

Hästvård Idag var min häst svullen i alla fyra benen, värst bak. Väldigt svullen i skapet, även i baken och lite vid ögonen. Men pigg och glad...
2
Svar
24
· Visningar
1 862
Hundhälsa Har en unghund på snart ett år som jag tyckt haft stabil och bra mentalitet. Van med barn, lek och lite högljutt. Visserligen tränat men...
Svar
2
· Visningar
412
Senast: Harrysen
·
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 398
Senast: emma-vsm
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 119
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp