Häst som vägrar att gå frammåt

Det är inte så att hästen tidigare gått i turridnings- eller ridskoleverksamhet?

(Jag tycker fortfarande att en häst som beter sig sådär, och som har skadehistorik, ska kollas igen - men om det är så att hästen aldrig varit ute i skogen utan kompisar förr, kan det ju sitta i det också.)

I så fall tycker jag som någon skrev ovan att du ska leda ut och rida hem, eller kanske ännu hellre tömköra ut och rida hem om du kan göra det på ett säkert sätt.
 

Liknande trådar

Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 285
Senast: JohannaB
·
Hästhantering Hej, Jag köpte min första egna häst hösten 2019. Honom köpte jag eftersom han skulle vara/verkade vara så lugn och snäll i hanteringen...
2
Svar
21
· Visningar
4 824
Senast: Happimess
·
Ridning Hej! Jag har en 6-årig valack, som har en väldigt stor personlighet. Han kastrerades tidigt, redan vid 11 månader pga fruktansvärt...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
10 571
Senast: caballus
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 440
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp