Hästar med färgen Black?

kvandi

Trådstartare
Mitt musblacka sto Kveikja har en svart prick -en "mouche"- på sin högra kind, strax under ögat. Jag har inte tidigare tänkt så mycket över det.
wpid-imag2281.jpg


Men nu när hennes brunblacka föl fäller sin fölpäls så har även hon en prick -fast brun- på samma ställe!
wpid-imag2282.jpg



Nu så till min fråga, ni som har hästar med färgen black i någon form -Har era hästar oxå en prick på kinden?

Lägg gärna upp bilder på era blacka hästar, med eller utan prickar ;) Vore roligt att se andra hästars tecken så som "zebraränder" och deras olika färgtoner på kroppen. Bara ös på med bilder! Skriv gärna stam på hästen.
 
Sv: Hästar med färgen Black?

jag ÄLSKAR blacka färger!
har en rödblack, med zebraränder på benen. färgen har dessutom tagit slut på halva ansiktet. blacka har ju ofta mörkare huvud än övrig kropp. men vidja har bara halva ansiktet mörkare :)

åsnekors har hon inte..
måste kolla hennes kinder , tycker precis jag sett nåt där.
 
Sv: Hästar med färgen Black?

Kass på teknik så därför inga bilder...
Har ett musblackt sto, import. Hon har typiska ränder på benen, dessutom förmodligen splash-gen eftersom hon har 1½ glosöga.
Hon har också en "rand" på höger sida bakom bogbladet - mer eller mindre vertikal. Har tagit för givet att det är ett s.k. vilttecken.
Minns inte stammen men inga kända namn.
 
Sv: Hästar med färgen Black?

till både dig och videnlis:

Kvandi ville ju veta om andra, blacka, hästar också hade pricken på kinden.
 
Sv: Hästar med färgen Black?

Dalla är ju brunblack ...
måste nog kolla lite gamla bilder och se om hon har den där pricken, kan nog inte vara helt omöjligt.
JAG ÅTERKOMMER :)
 
Sv: Hästar med färgen Black?

nu har jag kollat, OCH JOO; HON HAR PRICKAR PÅ SAMMA STÄLLE som kveikja!!!
 
Sv: Hästar med färgen Black?

Min musblacka har också pricken. Var ju tvungen att kolla haha!
 
Sv: Hästar med färgen Black?

Mitt rödblacka korsningsto har också en prick på kinden, precis på samma ställe som dina hästar har. Vad lustigt :laugh:
 
Sv: Hästar med färgen Black?

Lustigt! jag måste kolla min häst imorn me, han är silvermusblack, har även hans mamma här som är silvermusblackskäck. Jag återkommer:D
 
Sv: Hästar med färgen Black?

Álfadís (brunblack) har inga prickar, har tre blackar till här hemma (en brun en mus och en röd) ska kolla på dem!
 
Sv: Hästar med färgen Black?

KL

Jag tittade på ett brunt sto i stallet och hon har också en prick där. Hon är inte black. Det såg ut som det hade nåt med hur pälsens riktning var.
 
Sv: Hästar med färgen Black?

Såna här prickar är vanligt på fjordhäst, så det måste höra ihop med blackfärgen.

Kryddelydd: Kolla på dina fjordingar också om inte någon av dem har den.
 
Sv: Hästar med färgen Black?

Haft en rödblack basjkir som hade prickar på båda sidorna, ganska stora. När han var föl så var det som små knoppar med ett känelspröt som satt fast där men dom försvann med åren.
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 702
Utrustning Hej! Ni som har bruna hästar av samma nyans som min (se bild), vad för färger är fina på dem? Jag har mest blåa schabrak till honom men...
Svar
16
· Visningar
1 907
Senast: a1agnlju
·
Gnägg Jag har då en otroligt orelevant fråga för min egen del (då jag varken äger häst, har pengar, är myndig eller bor hemifrån), men jag...
Svar
19
· Visningar
2 218
Senast: Fenestra
·
Utrustning Vilken dum rubrik det blev, haha :D Men ni förstår ;) Min blivande flicka är brun. Helt brun utan tecken. För mig som är...
Svar
13
· Visningar
7 386
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp