Bukefalos 28 år!

Hästbajs färg

E

ElisabetBentmar

På våren och försommaren så blir hästarnas bajs ljusare och gul grönare är vad det är annars. Vad beror det på?
 
Beror väl antagligen på att de äter mer och mer färskt gräs då.
 
Jo det förstår jag, men är det kanske proteinet i gräset som "gör" färgen. :bump:
 
Har ökat hösilagegivan de senaste dagarna. Kanske är orsaken till att ponnyns bajs i dag var ljusare än vanligt.
 
Vårat hö är himla bra så jag tänkte att det nog måste bero på det. Men så länge kluttarna är fasta så är det väl inget att oroa sig för...
Men man blir ju nyfiken!
 
Jag har också bytt hö. Jätte fint, man hade nästan kunnat tro att det var vanligt "gräsmatte hö" som växt långt. :bump:
 
Ja då är det väl så, att det hänger på höet så att säga. :)
Har du analys på erat hö? Kan ju vara intressant att veta!
 

Liknande trådar

Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 050
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
730
Senast: yamyam
·
Småbarn På dotterns förskola har de inga haklappar när de äter och inga förkläden när de exempelvis målar. I början tänkte jag att det kanske är...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 724
Senast: Anna
·
Hundavel & Ras Har suttit och läst lite om hur olika raser har förändrats sedan de introducerades. Man blir lite slagen av hur många raser har förlorat...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
10 524
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Lädervård
  • Servering på tävlingar
  • Älgflugor

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp