Bukefalos 28 år!

Hästen har glömt hur man galopperar....hjälp!

Sv: Hästen har glömt hur man galopperar....hjälp!

jag roade mig med att mäta med måttband i går,,,, fick det till att vikten skulle vara runt 410 kg,,,, låter ju otroligt mkt,,,hoppas jag mätte fel ;-)

Min är en väldigt liten islänning, bara 128. Men han vägde ändå 450 kg när han var som fetast. Idag väger han mellan 300 och 320 kg. Men det finns ju gott om större hästar som med lätthet väger 400 i normalvikt, så det beror ju helt på hur hästen ser ut.
 
Sv: Hästen har glömt hur man galopperar....hjälp!

ja min är fet,, han har riktiga valkar med fett i bogbladsstadiet,,,sadeln glider iallfall inte fram :-)
och inte kan man känna några revben heller,,inte ens om hulken försöker känna dom...:-)

Och när det regnar så kan fåglarna bada i pölen på ryggen,,,,
 
Sv: Hästen har glömt hur man galopperar....hjälp!

Satsa på att få honom ner i vikt först och börja med galoppträningen sen när han gått ner. Aldrig bra med feta hästar. Rida ofta och i skritt mest.
 
Sv: Hästen har glömt hur man galopperar....hjälp!

Vi bantar för fullt,,,,skrittar mkt och klättrar i varenda backe som finns...
 
Sv: Hästen har glömt hur man galopperar....hjälp!

ja min är fet,, han har riktiga valkar med fett i bogbladsstadiet,,,sadeln glider iallfall inte fram :-)
och inte kan man känna några revben heller,,inte ens om hulken försöker känna dom...:-)

Och när det regnar så kan fåglarna bada i pölen på ryggen,,,,

Skrattar åt din härliga beskrivning :rofl:
 

Liknande trådar

Ridning Hej! jag har ett problem med mitt ungsto. Hon har fått för sig att ta tag i bettet, dra ner huvudet och sticka, främst i galoppen...
Svar
13
· Visningar
2 031
Senast: mily
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 209
Senast: AbCdE
·
Hästvård Förlåt för novell. Jag brukar inte rådfråga om sånt här över nätet men jag har stora problem med min ponny och vet inte längre villa...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
12 865
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 462
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp