Bukefalos 28 år!

”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Jag skulle ocksa saga giraff i mellersta bilden.. men sen kottbulle med pinnar i varje horn hmm svar sak.. kanske korsning mellan kottbulle och giraff?? Blobb?

Tess, jag har inte plats och du ar lite for langt, men funderar sa mkt jag kan.. jag kan ringa till G och fraga henne om hon vet ngn i narheten, hon kanner manga. Kanske satta ut annons i butik nara stallet? det maste ju finnas ngn hast kunnig runt om.. Jag aterkommer om jag har ideas.
Och sander forstas massor av bananer till dig och dina och din mamma,hoppas hon mar sa bra som hon kan och behover du hjalp av ngt slag, lat mig veta, jag kanske inte kan gora mkt men i alla fall komma med pepp..
Tant Kamel: jag har faktiskt atit Kamel!! eller rattare sagt det var dromedar.. smakar nog detsamma dock.. och inte helt fel.. dock tror jag din kamel gor sig battre i hagen an pa grillen..

Nu skall det bli stallcleaning. Och lite borstning.. Tror hela ganget varit pa spa den har veckan.. dock skiner solen i dag och det ar vackert i varmland... alla ha en bra dag..
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Ja :) Sagohästen kan jag kalla henne! Stämmer bra så länge man inte begär nåt, eller så länge ingen mat finns inom lukt/synhåll.
När vi tar in nu på kvällen, är hon helt galen innan hon fått sin betfor och kraft. Typ som när 3-åringen förra året gick in i stallet och ville rida

http://www.youtube.com/watch?v=qZpOkzBszYw
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Då så. Då har ett Hubbabubba sällat sig till sällskapet av Kameler, rabarber, lussebullar, flingor, spa-badare, och sagohästar mfl.


Låter mer som ett gäng påtända flumbollar som berättar knepiga sagor än en bunt hästfrälsta tanter och gubbe.
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Tant Alg, dar har du det.. Hubba bubba ar ju tuggummi ar det inte?? och rabarber smak ar perfekt...

Pa tal om konstiga "raser". kompis betackte en fjordis med sin rabarberhingst.. Det blev en Fjarab... Och en valdigt fin sadan.. Undrar vad man far om man korsar en rabarber med en flinga??
Det ultimata maste vara en kamel med rabarber.. okenanpassad hela vagen...
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Flinga + Rabarber= rena sagosoppan :love: Måste bli sååå vacker!
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Nä Pållan får stå kvar där hon är. Det blir jätterörigt annars. Och jag vill inte flytta runt henne nu. Hon blir lite stressad vid flytt. Hon ska ju till nya stallet om 2½ månad. Men jag har en vänn som har häst en bit ifrån oss. Hon kan nog svänga förbi in några dagar i alla fall. Hon har själv stått uppstallad där för länge sen så hon är bekant med gård och ägare. Stor fördel. Jag litar till 100% på hennes kunskaper och förnufft också. Ska ringa henne i eftermidag.

Jag tillhör de där människorna som har oerhört svårt att be om hjälp :crazy:
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Då så. Då har ett Hubbabubba sällat sig till sällskapet av Kameler, rabarber, lussebullar, flingor, spa-badare, och sagohästar mfl.


Låter mer som ett gäng påtända flumbollar som berättar knepiga sagor än en bunt hästfrälsta tanter och gubbe.

Å min är en räser...:love:
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Hi,hi
Hon är tom hälften crabb(et) rabarb.
Snacka om smaksensation:D
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Vet själv hur svårt det är att be om hjälp....
Å andra sidan är jag aldrig svår att fråga.:D
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

tant ponny, du sa val att du ville ha reda pa om det inte fungerade med tjejen han skulle till? for du skall ha din egen palle tycker jag, en pallsaker palle.. hehe
och dotter behover inte dela hasten med morsan...Ville ar trevlig men tank sa stralande du skulle se ut pa en blond herre....
..//

Fast - Ville är Ville är Ville......... Inte lätt att hitta något så i "hästväg" som han! Det får bli en som är helt annorlunda! En lusitano vore ju drömmen..... :)
Ja, ja. Vi får se vad det blir.
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

*vink och kram till alla*
Nu åker jag till Skåne för att träffa två av mina favorithästmännskor: Ellen Ofstad och Perry Wood! Rapport när jag kommer tillbaka. Ta't lugnt i helgen hör ni. Fläng inte omkring som blådårar på era djur!

Bild på världens bästa Ville och hans matte :love:
20942_1290773024297_1079388511_2414226_5899549_n.jpg
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

kL*

Nu ska jag ut och provrida sadeln!
Som det känns när jag provade så sitter den riktigt bra. Kunde tyvärr inte ta en riktig sväng då vi hade gäster hemma.
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Är det en Western eller en "vanlig" sadel?
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

KL

I måndags revs 12 får och ett försvann ca 4 km från oss. Nu har de sett vargen två dagar på rad under älgjakten gå bakom stallet :eek:

Är egentligen inte särskilt orolig eftersom det bara är en och både Kelly och unghästen är stora och försvarande. Men visst, lite oro för fölis känner man ju. Men han är inte så liten han heller. Finns gott om får i trakten och betydligt enklare byten om den vill ge sig på tamboskap.

Nu ska jag på date med gubben som bokat bord på favvorestaurangen och fixat barnvakt :love: Han tyckte jag behövdes piggas upp. Synd att jag jobbar hela helgen och ska upp före tuppen i morgon annars hade jag kunnat lyxa till det med lite vin till maten.

Trevlig fredagskväll alla hästvänner. Ha en härlig helg :laugh:

Kram Voff
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

KL

Idag är det så kallt att jag tänkte hoppa över ridningen, men blev sugen när hoon kom fram till mig i hagen. Så vi tränade vår hemläxa som vi fått av tränaren. Alla hästarna fick komma in idag för natten, det ska bli kallt. Min stallägare släpper ut i morgon bitti för en väninna och jag ska på en endagarskurs.

Fina hästar alla har!!

Susanne
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Vad ska jag hitte på för ras på min häst då?
Litet halvgalet piggt sto med alla 4 fötterna i backen, men som sagt... ett sto..:D
Ja, så ser hon ut, dock är det fula hovskägget lite tillsnyggat, så det går inte att göra flätor i det längre...

14664530.jpg

14664529.jpg
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Kl Idag var min pålle alldeles tokig när jag kom med lunch-höet. Han sparkade och sprang, och ville inte stå still och äta:confused: Såg att han försökte klia sig på baken, så jag gick in i hagen och hjälpte till med kliet. Då hade han så klart en älgloppa på sig:mad: De små :devil:arna...

Nån som vet om det hjälper med t ex insektsspray? Eller har nåt annat bra tips?
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

KL

Min räser gjorde dressyrdebut förra lördagen. Helt hysterisk över tävling, vita staket, blomkrukor och domare.

Vi kom sist:laugh:

Nästa helg har vi klubbtävling. På ren elakhet har jag anmält till två klasser så att han ska känna igen domaren när han kommer in andra gången:idea:
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Flinga + Rabarber= rena sagosoppan :love: Måste bli sååå vacker!

Nästa föl ! Så länge humöret hänger med :laugh: Jag tittade faktiskt efter en rabarber innan jag hittade prinsessan.

KL* Skall försöka var mer aktiv, så här kommer en liten rapport. Prinsessan ägnade 45 min av 1 timmes dressyrträning i tisdags åt att försöka förpassa mig ner i gräset, övriga 15 minuter gick hon så att jag smälte, det finns ingen mjukare häst:p Att sitta ner i traven är som att sitta i en gungstol, när hon vill:crazy: Eftersom hon var duktig efter 45 minuter strid så fick hon hoppa ett hinder (litet, uppbyggt av gamla halmbalar) och då blev hon skitglad:laugh:

Efter det har vi kört (ridit) race i vår galopp backe, min enda tanke var "när hon springer så fort hinner hon inte bocka, puhh" och det gjorde hon inte heller, för det var ju kul också. Som sagt flingor vet vad dem vill:rofl:

Något hon aldrig protesterat mot är körning, dock slänger hon ibland upp bakbenen så att hon får draglinan mellan dem (hon är väldigt vig), stanna, sela om, sätta sig och köra. Hon står stilla som en stenstod tills jag sitter i vagnen igen, sedan är det fullt ös igen, hon är lite speciell tycker jag:p
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

är ju klart som korvspad ju , hon är ingen dressyrhäst enligt henne själv:laugh:

Aldrig testat o köra maraton med henne, låter som de vore hennes melodi , fullt ös i hinderområdena o vig är hon ju med:angel:

Hon har exact de jag vill ha hos en körhäst , lugn vid behov men fart vid behov en i mina ögon perfekt häst o tävla maraton med :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg På "begäran" är jag tillbaka på Buke efter flera års uppehåll för en uppdatering. Fått två olika meddelanden på Facebook ang. den...
2 3
Svar
47
· Visningar
10 491
Senast: Askur
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
126 288
Senast: Bubban
·
Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
137 967
Kropp & Själ Nu har jag behov av bukes samlade medicinska kunskaper, jag hoppas att ni vill dela med er om ni har några teorier.... I våras sökte...
2
Svar
36
· Visningar
7 530
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp