Hästkörkort???Någon som vet?

lakrits

Trådstartare
Jag har hört talas om det som kallas för hästkörkort men vet inte så mycket om det. Kan någon berätta vad det är?
Hur kan man få det? Det jag har hört verkar vettigt och tycker att det är något alla hästägare ska ha.
 
Finns det ingen som hört talas om detta????Det var ju så väldigt mycket prat om det ett tag... :confused:
 
Det är nog bara något som din klubb har.
Vi har det på vår klubb för att man ska kunna viss teori innan man får hyra ridskolehästarna på "hyra häst- dagar"
 
Vet att Dalarnas RF har kört igång studiecirklar för snart ett år sedan, om något annat distrikt tagit efter vet jag inte.
Kolla på Dalarnas distriktsida på SvRFs hesmida.

Du kan också söka här efter hästkörkort, har varit rätt många trådar...
 
Daladistriktet har också skrivit mkt om det i sin "papperskalender" som man kan prenumerera på.

Där har man även sett var man kan anmäla till kursen när det varit ngn.
 
Finns i gästrikland/hälsingland oxå. Det finns en studiecirkel på 5ggr á 3 timmar där man läser till ett hästkörkort. Det är Hästlyftet som ordnar det. Tror att adressen dit är www.hastlyftet.se eller liknande.

Tessa
 
Vi har haft en studiecirkel i stallet men det var inte så mkt nytt under solen. Tror man kan göra det mycket mer intressant om man t ex kan fixa veterinär som förläser osv.
 

Liknande trådar

Hemmet Måste köpa en ny tvättmaskin och det blir nog en Logik. Men har aldrig hört talas om det märket tidigare. Är det ett bra märke? Någon...
Svar
2
· Visningar
701
Ekonomi & Juridik Jag ska ha häst på foder för första gången i mitt liv och funderar på vad som bör stå i kontraktet. Hästägaren är en kär vän, vilket...
2
Svar
31
· Visningar
2 232
Kultur Något jag kom att tänka på när jag tittade på Luciamorgon i morse är vilken enorm mängd svenska julsånger det tycks finnas. Då menar jag...
Svar
8
· Visningar
884
Senast: Hedinn
·
Utrustning Jag behöver under vad man skulle kunna gå för den här sadel! Det är en Santa cruzen under kåpan står det 16,5 Wide och sen i ena...
Svar
2
· Visningar
504
Senast: pajaztar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp