Bukefalos 28 år!

Hästlicens som måste uppdateras varje år?

the_connemara

Trådstartare
En liten fågel viskade i mitt öra att det var snack om att hästlicensen ska bli som ryttarlicensen - nödvändig att uppdatera (och betala) varje år. Har ni hört det? Kommer en gammal licens gälla utan att behöva uppdateras (min källa trodde det och tänkte lösa för sin unghäst pga detta)?

Kanske är dags att göra häst av unghästen isf...
 
Sv: Hästlicens som måste uppdateras varje år?

Har inte hört nåt alls om detta, och tycker det räcker gott & väl att behöva uppgradera ryttarlicensen varje år.
 
Sv: Hästlicens som måste uppdateras varje år?

Att ryttarlicensen kostar beror väll delvis på att olycksfallsförsäkringen ingår?

Hästarna är ju redan försäkrade av ägarna. Vad är det som ska ingå i den licensen?
 
Sv: Hästlicens som måste uppdateras varje år?

Tanken är att det ska bli lite billigare per år med "prova på" licenser och dagslicenser för dem som inte tävlar så mycket. Men också för att få lite koll på hur många hästar som verkligen är aktiva tävlingshästar, det kommer förmodligen även bli licens från lokalnivå.
 
Sv: Hästlicens som måste uppdateras varje år?

Och det här licensförslaget är en del av SvRFs organisations- och kostnadsutredning. Det pratades om att det skulle införas redan till i år, men så blev det ju inte. Jag skulle dock tro att det kommer att införas så ja, det kan vara dags att "göra häst" av sina unghästar...

Angående kostnadsutredningen, jag väntar med spänning på att se vad TDB egentligen kostar! :)
/Sussi
 
Sv: Hästlicens som måste uppdateras varje år?

Jo jag har också hört det och då sades det på ett körmöte som körkommittén höll.
Vi tänker nog lösa licens till vår 4 åring i år så har man det gjort.
 
Sv: Hästlicens som måste uppdateras varje år?

Jag vet faktiskt inte om det finns tillgängligt på nätet. Jag läste det när SvRF skickade ut remissen till klubbarna före jul förra året. Jag har den dock inte kvar eftersom vi fyllde i remissen och skickade tillbaka den. Jag har sen hört det igen när jag var ner på förbundsstämman. Jag kan iof kolla i papperen från stämman om det står något där, men eftersom det inte var någon motion så är jag tveksam...

Annars så borde du ju kunna vända dig till förbundet för att få ta del av förslaget, det är ju något de tror mycket på och borde rimligtvis inte vara "hemligt".
/Lady_S
 
Sv: Hästlicens som måste uppdateras varje år?

Okej, tack! Hör av mig till förbundet och ser vad jag kan få veta :)
 
Sv: Hästlicens som måste uppdateras varje år?

*kl*
Är det nån som har hört något mer?

Vad kommer det att kosta med licens varje år (ungefär)? Kommer man att "tjäna" på att köpa licensen innan nästa år och måste man ha licens även för lokala tävlingar?
 
Sv: Hästlicens som måste uppdateras varje år?

Prislista licenser 2012Endagslicens/meetinglicens150 kr/anmälan
Lektionsryttare*375 kr/år
Ryttare tom det år man fyller 12 år250 kr/år
Ryttare tom det år man fyller 18 år**500 kr/år (gäller även för internationella starter)
Ryttare from det år man fyller 19 år750 kr/år
Internationell800 kr/meeting
Internationell***4000 kr/år

Mer info på ridsport.se
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 130
Senast: cassiopeja
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
23 144
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 767
Senast: Lhas
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 887
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp