hästlicens

S

smiling_sun

ska börja tävla min 4-åring nu till våren och undrar om ni vet ungefärliga priser på det? Hästen är hbl. Vad kostar ett ryttarlicens?
 
Sv: hästlicens

hästlicensen kostar 880 tror ja och den betalar man en gång för alla när hästen får den. ryttarlicnsen kostar i år 550 för junior, 825 för senior och 165 för lokaltävling tror jag. den betalar man varje år man tävlar
 
Sv: hästlicens

pris på tävling kan variera väldigt mycket beroende på vilket distrikt du ska tävla i och nivå mm
 
Sv: hästlicens

ok, jag ska tävla lokalt och i skåne. Ska jag då köpa licens för lokaltävling då eller? Skaffar man nytt ryttarlicens varje år?
 
Sv: hästlicens

ryttarlicensen betalar man varje år.
om du bara tänker rida lokaltävlingar ska du skaffa lokallicens. skulle du sen vilja tävla regionalt tex är det bara att betala in mera till Svrf (nya licenspriset minus lokallicensens pris) så får du en ny licens hem i brevlådan
 
Sv: hästlicens

Ja, som sagt betalar du ny ryttarlicens varje år. Ska du bara tävla lokaltävlingar löser du lokallicens för 165:-, vill du sedan tävla högre uppgraderar du bara till junior eller seniorlicens beroende på hur gammal du är (550 resp 825:- om jag inte minns helt fel...)
Vad priserna på klasserna är kan du ju kolla runt på olika propositioner, men jag brukar betala allt mellan 80 till runt 200 per klass på de tävlingar jag åker på. (lokal ponnydressyr)
Lycka till på tävlingarna!!! :)
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
837
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 457
Gravid - 1år Hjälp mig. Ge mig pepp. Slå mig i huvudet. Jag har precis plussat med barn nr 3 helt oplanerat :crazy: Har en 7-åring och en 3-åring och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 050
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Jag har skrivit på kontrakt på en hyresrätt och ska nu sälja min bostadsrätt. Jag har två uppskjutna reavinstbeskattningar från tidigare...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 606
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp