Bukefalos 28 år!

Hästmassage

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jempan

Trådstartare
Tänkte sadla om o "testa på" o börja plugga igen, o då poppade hästmassage på Ax*ls*ns upp. Kostar ju en del, men lönar det sig i längden? Hur mycke tar du per häst ungefär? Roligt jobb, något o satsa på?

Berätta allt! Man vill ju inte kasta ut pengar i onödan om det inte finns nån marknad :angel:
 
Sv: Hästmassage

Jag är inte massör men tänkte gå introduktionskursen i sommar så jag vill gärna ga lite koll i denna tråden! :) Dock har jag inga större planer på att gå vidare med de andra stegen för jag tror inte att det kan gå runt, särskilt inte här nere i skåne när det kryllar av hästmassörer med alla möjliga och omöjliga utbildningar, och mer eller mindre seriösa.. I och med att det finns så många så är det nog svårt att "slå sig in" och göra sig ett namn, vilket jag tror är nödvändigt för att kunna arbeta med det. Jag är själv alltid lite skeptisk till att ta ut nya människor, jag vill gärna ha lite koll, referenser och rekommendationer, just pga att det finns så mycket knepigt folk..
T ex "min" massör är utbildad på axelsons, som häst- och hundmassör, hon har hållit på i många år och är suveränt duktig, men för tre år sen ca (tror jag det var) så la hon sitt företag vilande och slutade jobba med det på heltid, och då hade hon ändå många kunder så om nån borde kunna leva på det så är det hon. Nu har hon istället två andra jobb och masserar hästar till en del gamla kunder som bisyssla. För mig som kund var det det bästa som kunde hända, nu går det mycket fortare att få tid! :p
 
Sv: Hästmassage

Hei!

Interesant! Jeg fant også d*n siden i går, da jeg er veldigt interesert i å bli diplomert heste massasje terapeut! Høres utroligt intr. ut, og jeg har hørt så mye bra om utdanningen der :)

Jeg vil vente til rundt oktober, da jeg er ferdig med forrige skolelån. Vil ha dette som en ekstrajobb ved siden av mitt arbete. Kanskje jeg kan leve av det en dag?

Vært kul å snakket mer med deg om du også seriøst vurderer å bli terapeut! :) Er ikke så mange jeg har hørt om. Uansett, lycka till :))

Mvh Lotte
 
Sv: Hästmassage

Sök på ordet axelssons på detta forum så får du upp befintliga trådar i ämnet.

mvh
moderator
mysko
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan När ska/kan man skaffa egen häst som vuxen? Jag höll på jättemycket med hästar till ungefär 23-års ålder, har även jobbat med hästar en...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 653
Senast: Wysiwyg
·
A
Kropp & Själ Vad "härligt" det är när hösten och kylan kommer på allvar och händer och fötter förvandlas till isklumpar och har ännu en vinter med...
Svar
5
· Visningar
1 586
Senast: avslutat medlemskap
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
24 416
Senast: Amk
·
Övr. Barn Just mitt barn är litet men jag vet att det kan förekomma i alla åldrar så jag lämnar prefix öppet. Och ja, jag vet att detta inte är...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
14 415
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp