Hästpass & tävlingslicens

A

annan

Hästpass & tävlingslicens

Hur är det egentligen med det där? :confused:
Om man läser här på forumet så får man inte tävlingslicens om man endast har ett grundpass, men enligt SH får man tävla men inte vara med på premieringar med ett grundpass.
Så hur är det?
Jag ska nämligen skaffa pass till en korsning med ej godkända föräldrar, frågan är då om jag ska ta ett grundpass, om man inte får tävlingslicens med ett sånt pass så vill jag ju inte ha det.

Någon som vet hur det verkligen är? :confused:
 
Re: Hästpass & tävlingslicens

Är det verkligen ingen som vet, eller varför svarar ingen? :(
 
Re: Hästpass & tävlingslicens

För att kunna skaffa licens på hästen så måste hästen i ditt fall vara registrerad hos Svenska Varmblodiga hästen om den är en stor häst, korsningsponny registreras hos Svensk Ridponny. Övriga okända hästar såsom kallblod registreras hos SH.

Ett grundpass är ingen registrering som jag förstått det.
 
Re: Hästpass & tävlingslicens

Tack för att någon svarade! :)
Jag ska registrera hos SH vad jag har förstått, och där säger de att pass och registrering är samma sak.... hmm... man blir förvirrad av det här!
 
Re: Hästpass & tävlingslicens

Ja det är det för alla som nyregistrerar nu får ett hästpass.
Obs! förväxla inte det hästpasset med tävlingspasset från FEI för det är inte samma pass.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 087
Senast: Mabuse
·
Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 810
Senast: Mirtai
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 643
Senast: Hellhound
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ända sen jag fick en diagnos att jag har autism så har jag HATAT det. För att det är som en diagnos att man är FEL enligt sam hället och...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
6 755
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp