Hästpass & tävlingslicens

A

annan

Hästpass & tävlingslicens

Hur är det egentligen med det där? :confused:
Om man läser här på forumet så får man inte tävlingslicens om man endast har ett grundpass, men enligt SH får man tävla men inte vara med på premieringar med ett grundpass.
Så hur är det?
Jag ska nämligen skaffa pass till en korsning med ej godkända föräldrar, frågan är då om jag ska ta ett grundpass, om man inte får tävlingslicens med ett sånt pass så vill jag ju inte ha det.

Någon som vet hur det verkligen är? :confused:
 
Re: Hästpass & tävlingslicens

Är det verkligen ingen som vet, eller varför svarar ingen? :(
 
Re: Hästpass & tävlingslicens

För att kunna skaffa licens på hästen så måste hästen i ditt fall vara registrerad hos Svenska Varmblodiga hästen om den är en stor häst, korsningsponny registreras hos Svensk Ridponny. Övriga okända hästar såsom kallblod registreras hos SH.

Ett grundpass är ingen registrering som jag förstått det.
 
Re: Hästpass & tävlingslicens

Tack för att någon svarade! :)
Jag ska registrera hos SH vad jag har förstått, och där säger de att pass och registrering är samma sak.... hmm... man blir förvirrad av det här!
 
Re: Hästpass & tävlingslicens

Ja det är det för alla som nyregistrerar nu får ett hästpass.
Obs! förväxla inte det hästpasset med tävlingspasset från FEI för det är inte samma pass.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Det känns som hur länge somhelst men tydligen så var det i en månad som jag var på bup. EN MÅNAD. Det kanske inte låter sålänge för...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
11 754
Senast: sorbifolia
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 417
Senast: Nixehen
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 836
Senast: Sel
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 092
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Hingstval 2024

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp