Såkallat fri efter en månad in låst

Det känns som hur länge somhelst men tydligen så var det i en månad som jag var på bup. EN MÅNAD. Det kanske inte låter sålänge för andra men det är som att jag inte kommer håg hur det var innan det. Som att det var ett HELT annat liv som inte ens var JAG.
Och en månad på bup är som MINST ett år i verkliga livet. Och jag har ALDRIG varit ifred på en månad. Inte ens på toa inte när jag har duschat inte när jag har sovit ALDRIG. Och andra har be stämt exakt vad jag ska äta och när vilka mediciner jag ska ta vad jag ska göra ALLT. Om man inte har varit där så fattar man nog inte hur det är.
Men ja nu är jag såkallat fri. Men egentligen inte för för detförsta så är jag ju fast i rullstolen så jag är ALDRIG fri. Och jag är på hvb och måste ha en personal med mig helatiden så jag får ÄNDÅ inte vara ifred. Och dom ska också ha extra koll på maten och jag får inte ens ha minegen telefon som jag vill. Så det är inte precis att jag är FRI.
Och o avsett så är jag fast i min kropp och med min hjärna och det är det allra värsta.
Och jag har skit dåligt sam vete för jag vet att jag har jätte bra föräldrar världens bästa hundar världens finaste pojkvän jätte bra vänner jag bor på världens bästa hvb. Jag VET att jag har så så sååå mycket tur! Och jag VET att många har varit med om sååå mycket värre saker att vissa har blivit tvingade till äckel saker av sinegen pappa eller av flera personer på samma gång och att dom har blivit på hoppade av nån helt helt o känd och massa sånt. Jäm fört med sånt så har jag bara varit med om små saker. Och dom sämsta värsta sakerna i mitt liv är pågrund av MIG och det kommer jag ALDRIG bli fri från.
 

Förut så gillade jag att läsa men jag kan inte ha fokus på det längre så jag har inte läst på jätte länge.
Och ja det är mest som såna pussel spel som jag gör också.
Och ja alltså jag får ju rita och göra endel pyssel och så men jag bara vet inget att göra så det blir bara stopp.
Jag tänkte på det när jag läste några inlägg där du delade låttexter du gillade. Att det känns som att du skulle kunna gilla dikter väldigt mycket om du kunde hitta rätt författare ❤️
Jag som gärna använder många ord kanske läser mer texter än dikter men det finns en del dikter som verkligen är helt fantastiska med hur mycket de kan förmedla med så få ord.
Men jag är ju gammal i jämförelse med dig :D har nog inte hört om många tonåringar som är fast i dikter ;) men som jag kanske skrivit någon gång fantiserar jag mycket och jag kunde liksom tänka mig dig sittande med en diktbok med korta dikter som du illustrerande själv med egna teckningar.
Du känner kanske samma sak som jag gör för dikter för låttexterna tänker jag?
 
Jag tänkte på det när jag läste några inlägg där du delade låttexter du gillade. Att det känns som att du skulle kunna gilla dikter väldigt mycket om du kunde hitta rätt författare ❤️
Jag som gärna använder många ord kanske läser mer texter än dikter men det finns en del dikter som verkligen är helt fantastiska med hur mycket de kan förmedla med så få ord.
Men jag är ju gammal i jämförelse med dig :D har nog inte hört om många tonåringar som är fast i dikter ;) men som jag kanske skrivit någon gång fantiserar jag mycket och jag kunde liksom tänka mig dig sittande med en diktbok med korta dikter som du illustrerande själv med egna teckningar.
Du känner kanske samma sak som jag gör för dikter för låttexterna tänker jag?
Jag kanske skulle kunna gilla dikter men det är iallafall inte nånting som jag brukar läsa. Men ja jag gillar endel låt texter iallafall.
 
Allt bara är så jävla jävla jobbigt och jag skulle så jävla mycket vilka bara vara normal 😭 Och jag skulle vilja ha klarat att ha polis förhöret iallafall och att min valp kunde få vara här men jag klarar inte ens det. Så INGET blir ju bättre för jag klarar inget inget INGET.
 
Allt bara är så jävla jävla jobbigt och jag skulle så jävla mycket vilka bara vara normal 😭 Och jag skulle vilja ha klarat att ha polis förhöret iallafall och att min valp kunde få vara här men jag klarar inte ens det. Så INGET blir ju bättre för jag klarar inget inget INGET.
Jag önskar så att det ska bli bättre för dig alldeles oavsett vad du klarar och inte klarar. Och så önskar jag att du ska få klara det du vill som är viktigt för dig. Och jag önskar att du får ha flera sådär fina stunder med din fina valp som när du kände att han var perfekt för dig. Och så önskar jag att den fina stunden med honom kunde få bo inuti dig som ett fint minne, som fick dig att känna likadant igen när du tänkte på det (även om jag fattar att det kanske inte är så).
 
Jag önskar så att det ska bli bättre för dig alldeles oavsett vad du klarar och inte klarar. Och så önskar jag att du ska få klara det du vill som är viktigt för dig. Och jag önskar att du får ha flera sådär fina stunder med din fina valp som när du kände att han var perfekt för dig. Och så önskar jag att den fina stunden med honom kunde få bo inuti dig som ett fint minne, som fick dig att känna likadant igen när du tänkte på det (även om jag fattar att det kanske inte är så).
Jag önskar också allt detdär men det känns som att det är o möjligt förmig.
Och att jag bara aldrig aldrig ALDRIG kan bara duga och vara till räcklig som jag ÄR 💔
 
Allt bara är så jävla jävla jobbigt och jag skulle så jävla mycket vilka bara vara normal 😭 Och jag skulle vilja ha klarat att ha polis förhöret iallafall och att min valp kunde få vara här men jag klarar inte ens det. Så INGET blir ju bättre för jag klarar inget inget INGET.
Jag önskar verkligen att jag magiskt skulle kunna fixa så att allt känns bra och funkar lätt för dig. För jag hör hur himla jobbigt och smärtsamt det är för dig. Kram ❤️
 
Inatt har jag iallafall sovit lite. Men det känns inte bättre ändå. Det bara känns så JÄVLA jobbigt med allt och att allt bara blir försent. Som polis förhöret att jag inte klarade det ALLS. Även fast det skulle vara så bra som möjligt förmig så var det ändå helt o möjligt. Så då kommer jag bara fort sätta att vara o rolig för det också ifall såkallat äckel gubben skickar nåt eller hittar mig irl eller nånting. Och jag kan inte ens berätta om det till polisen så det är ju ganska så hopp löst. Plus så även OM jag skulle klara det så skulle det ändå kännas o möjligt för jag är bara skit rädd för om dom andra äckel sakerna skulle komma upp då. Och jag har läst om rätte gång och allt sånt och att oftast så måste man vara med då och då som fråga sätter försvaret eller vad det heter. Men dom iallafall fråga sätter en typ hur man är och att dom försöker att som skuld lägga en. Så då skulle väl dom börja ta upp varför jag fick kontakt med han frånbörjan och att det var mitteget fel och att jag ljög och alltsånt och om domandra äckel sakerna. Så jag VILL INTE ens att polisen ska hitta han och an klaga han för nåt. Men annars så kan han ju fort sätta föralltid också så det är bara helt O MÖJLIGT 😭
Plus alltannat med skolan och min valp och att jag bara som trycker bort alla och allt bara rasar hop. Och jag bara orkar inte mera och DETENDA jag vill är att slippa men jag KAN inte det. Och det är INGET starkt med det för jag KAN inte göra nåt annat för jag är tvingad att bara över leva ändå. Och det är INTE för att jag är stark och det är jag inte.
 
Inatt har jag iallafall sovit lite. Men det känns inte bättre ändå. Det bara känns så JÄVLA jobbigt med allt och att allt bara blir försent. Som polis förhöret att jag inte klarade det ALLS. Även fast det skulle vara så bra som möjligt förmig så var det ändå helt o möjligt. Så då kommer jag bara fort sätta att vara o rolig för det också ifall såkallat äckel gubben skickar nåt eller hittar mig irl eller nånting. Och jag kan inte ens berätta om det till polisen så det är ju ganska så hopp löst. Plus så även OM jag skulle klara det så skulle det ändå kännas o möjligt för jag är bara skit rädd för om dom andra äckel sakerna skulle komma upp då. Och jag har läst om rätte gång och allt sånt och att oftast så måste man vara med då och då som fråga sätter försvaret eller vad det heter. Men dom iallafall fråga sätter en typ hur man är och att dom försöker att som skuld lägga en. Så då skulle väl dom börja ta upp varför jag fick kontakt med han frånbörjan och att det var mitteget fel och att jag ljög och alltsånt och om domandra äckel sakerna. Så jag VILL INTE ens att polisen ska hitta han och an klaga han för nåt. Men annars så kan han ju fort sätta föralltid också så det är bara helt O MÖJLIGT 😭
Plus alltannat med skolan och min valp och att jag bara som trycker bort alla och allt bara rasar hop. Och jag bara orkar inte mera och DETENDA jag vill är att slippa men jag KAN inte det. Och det är INGET starkt med det för jag KAN inte göra nåt annat för jag är tvingad att bara över leva ändå. Och det är INTE för att jag är stark och det är jag inte.
Jag kan ju såklart inte svara för att det inte skulle vara så i ditt fall men jag tror inte det, då han fortfarande är en vuxen människa som utnyttjat en yngre. När mamma/vi polisanmälde min fars vän pga det han gjorde så kunde ju han kontra med snusklappar hans dotter tillika min barndomsvän och jag målade och skrev men jaha tyckte de, det var liksom ändå inte till hans fördel. Nu blev det ju inte rättegång och sånt men han fick besöksförbud och ja det syns ju i hans register så att säga vad han gjort. Och ja, psykopatdrag. Han låtsades vara sååååå snäll men så var det ju såklart inte. Men det är så de fungerar.

Sysselsättning; klarar du att pussla? Tänker typ fotopussel på ett av dina älskade djur? :heart. Jag har ett par fotopussel hemma jag ska pussla ihop till tavlor tänkte jag :).
 
Jag kan ju såklart inte svara för att det inte skulle vara så i ditt fall men jag tror inte det, då han fortfarande är en vuxen människa som utnyttjat en yngre. När mamma/vi polisanmälde min fars vän pga det han gjorde så kunde ju han kontra med snusklappar hans dotter tillika min barndomsvän och jag målade och skrev men jaha tyckte de, det var liksom ändå inte till hans fördel. Nu blev det ju inte rättegång och sånt men han fick besöksförbud och ja det syns ju i hans register så att säga vad han gjort. Och ja, psykopatdrag. Han låtsades vara sååååå snäll men så var det ju såklart inte. Men det är så de fungerar.

Sysselsättning; klarar du att pussla? Tänker typ fotopussel på ett av dina älskade djur? :heart. Jag har ett par fotopussel hemma jag ska pussla ihop till tavlor tänkte jag :).
Okej jag har iallafall läst endel om att dom skuld lägger den som är ut satt och sånt.
Och med pussel så det är lite sådär alltså som barn pussel klarar jag men det är inte så kul. Men med många bitar blir som förmycket för min hjärna så måste alltid göra med nånannan då och det tar ganska så mycket batteri från hjärnan om du fattar hur jag menar. Så jag kan inte det så jätte långa stunder oftast.
 
Okej jag har iallafall läst endel om att dom skuld lägger den som är ut satt och sånt.
Och med pussel så det är lite sådär alltså som barn pussel klarar jag men det är inte så kul. Men med många bitar blir som förmycket för min hjärna så måste alltid göra med nånannan då och det tar ganska så mycket batteri från hjärnan om du fattar hur jag menar. Så jag kan inte det så jätte långa stunder oftast.
Jo och det är inte konstigt att du gör det, är ju en utsatt och hemskt jobbig situation du är i :heart. Sant, det blir ju inte det samma, jag förstår hur du menar 🤗.
 
Hur är det idag Emma?

Min dag har varit rätt trist. Förkyld, orkar inte göra något och vill ingenting heller. Glott på friidrott-VM och druckit snabbkaffe som inte ens är gott.
 
Varför är det okej för exakt ALLA andra att klaga på mig och på peka allt dåligt och fel men JAG får inte ens försöka förklara hur nånting känns eller varför om det är minstalilla som KAN vara neggativt om migsjälv. Men andra får klaga och skälla på mig. Varför är det så?
 
Varför är det okej för exakt ALLA andra att klaga på mig och på peka allt dåligt och fel men JAG får inte ens försöka förklara hur nånting känns eller varför om det är minstalilla som KAN vara neggativt om migsjälv. Men andra får klaga och skälla på mig. Varför är det så?
Det låter inte alls okej❣️

Är det så för dig idag? Om du vill prata om vad det är för skäll och klag så kommer i alla fall jag vara här av och till hela kvällen. Men du måste såklart inte.

Jag tror många är rädda för negativitet. Men om allt negativt bara förbjuds så blir det lite som att trycka ner en badring under vattenytan; den kommer bara vara osynlig en kort stund medan man jobbar hårt för att trycka ner den. Så fort en släpper den hoppar den upp högt över ytan och kommer tillbaka med extra kraft.

Samtidigt kan det vara svårt ibland tycker jag att hitta bra sätt att prata om och tänka på jobbigheter och sådant som kan verka negativt. Att prata om det på sätt som känns bra i kroppen och i hjärtat istället för att göra det värre. Det är verkligen en konst! Känner du några som du tycker kan den konsten? Eller kan ibland, räcker ju… du behöver såklart inte svara, det var bara en grej jag tänkte på när du skrev så.
 
Varför är det okej för exakt ALLA andra att klaga på mig och på peka allt dåligt och fel men JAG får inte ens försöka förklara hur nånting känns eller varför om det är minstalilla som KAN vara neggativt om migsjälv. Men andra får klaga och skälla på mig. Varför är det så?

Det låter väldigt orättvist. Var är det du menar? Här i din dagbok? Eller på hvb?

De flesta menar nog inte att klaga utan har nog bara egna åsikter och känslor. Och det har man såklart rätt till men förstår att det blir jobbigt för dig om folk bara säger emot hela tiden. Så då måste man kanske inte uttrycka de åsikterna till dig.

Du får gärna säga till om något jag skriver känns som för mycket klagande. ♥️ Inte för att det är ditt ansvar men om det kan hjälpa så att man kan försöka skriva på ett sätt som känns bättre för dig. 🙂
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 284
Senast: SiZo
·
L
  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
762
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 940
Senast: Nox
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag brukar inte skriva så jätte mycket om min valp här för att jag har fått så mycket neggativa svar och kritik och massa på pekanden om...
2
Svar
36
· Visningar
2 427
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp