Såkallat fri efter en månad in låst

Det känns som hur länge somhelst men tydligen så var det i en månad som jag var på bup. EN MÅNAD. Det kanske inte låter sålänge för andra men det är som att jag inte kommer håg hur det var innan det. Som att det var ett HELT annat liv som inte ens var JAG.
Och en månad på bup är som MINST ett år i verkliga livet. Och jag har ALDRIG varit ifred på en månad. Inte ens på toa inte när jag har duschat inte när jag har sovit ALDRIG. Och andra har be stämt exakt vad jag ska äta och när vilka mediciner jag ska ta vad jag ska göra ALLT. Om man inte har varit där så fattar man nog inte hur det är.
Men ja nu är jag såkallat fri. Men egentligen inte för för detförsta så är jag ju fast i rullstolen så jag är ALDRIG fri. Och jag är på hvb och måste ha en personal med mig helatiden så jag får ÄNDÅ inte vara ifred. Och dom ska också ha extra koll på maten och jag får inte ens ha minegen telefon som jag vill. Så det är inte precis att jag är FRI.
Och o avsett så är jag fast i min kropp och med min hjärna och det är det allra värsta.
Och jag har skit dåligt sam vete för jag vet att jag har jätte bra föräldrar världens bästa hundar världens finaste pojkvän jätte bra vänner jag bor på världens bästa hvb. Jag VET att jag har så så sååå mycket tur! Och jag VET att många har varit med om sååå mycket värre saker att vissa har blivit tvingade till äckel saker av sinegen pappa eller av flera personer på samma gång och att dom har blivit på hoppade av nån helt helt o känd och massa sånt. Jäm fört med sånt så har jag bara varit med om små saker. Och dom sämsta värsta sakerna i mitt liv är pågrund av MIG och det kommer jag ALDRIG bli fri från.
 

Och jaa justdet jag får inte ha ridning heller som ska vara på tisdagar egentligen och jag får inte börja i skolan nu heller. Så jag måste bara finnas men jag får inte göra NÅNTING.
 
Somtur är så bor jag INTE på sis. För ja jag skulle inte klara det ALLS och jag skulle nog inte ens få ha telefonen om jag bodde där för jag skulle inte bara vara tyst om allt. Så jag fattar ju att OM jag hamnade där så skulle jag vara en av dom såkallat jobbiga för att jag har SKIT mycket ångest och att jag säger från om saker förmycket säkert och att jag bara inte skulle passa där ALLS. Och att även fast det är MYCKET bättre nu men jag kan ändå bli så jag typ slåss och sånt ifall jag bara blir som tvingad som dom verkar göra MYCKET på sis.
Så jag VET att det skulle vara väldigt väldigt VÄLDIGT jobbigt förmig om jag hamnade där och jag vet att jag har såååå mycket tur att jag bor här och att alla tycker att det är rätt förmig. För OM jag inte skulle få bo kvar här så skulle det an tagligen bli sis.
Men iallafall så det jag ville var bara att dela dethär om hur det är på sis. För att jag tycker att det är VÄLDIGT viktigt att folk fattar det!
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dwBgMB/bilderna-inifran-sis-hemmen-varre-an-fangelse
 
Somtur är så bor jag INTE på sis. För ja jag skulle inte klara det ALLS och jag skulle nog inte ens få ha telefonen om jag bodde där för jag skulle inte bara vara tyst om allt. Så jag fattar ju att OM jag hamnade där så skulle jag vara en av dom såkallat jobbiga för att jag har SKIT mycket ångest och att jag säger från om saker förmycket säkert och att jag bara inte skulle passa där ALLS. Och att även fast det är MYCKET bättre nu men jag kan ändå bli så jag typ slåss och sånt ifall jag bara blir som tvingad som dom verkar göra MYCKET på sis.
Så jag VET att det skulle vara väldigt väldigt VÄLDIGT jobbigt förmig om jag hamnade där och jag vet att jag har såååå mycket tur att jag bor här och att alla tycker att det är rätt förmig. För OM jag inte skulle få bo kvar här så skulle det an tagligen bli sis.
Men iallafall så det jag ville var bara att dela dethär om hur det är på sis. För att jag tycker att det är VÄLDIGT viktigt att folk fattar det!
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dwBgMB/bilderna-inifran-sis-hemmen-varre-an-fangelse

Det är så hemskt 😭
 
För att det inte går att göra på ett säkert sätt justnu eller om man ska säga som det ÄR så är det för jag är för jobbig för jag har förmycket själv mords tankar och det är förmycket att vakta mig om jag ska vara på andra ställen som kanske inte är lika säkra och sånt.
Så jobbigt ❤️ Lite tid i stallet hade annars känts bra som distraktion gissar jag?
 
För att det inte går att göra på ett säkert sätt justnu eller om man ska säga som det ÄR så är det för jag är för jobbig för jag har förmycket själv mords tankar och det är förmycket att vakta mig om jag ska vara på andra ställen som kanske inte är lika säkra och sånt.
Men så sorgligt att det är resursbrist (för lite personal för att kunna ordna säkra utflykter) som ska göra att du inte kan få rida :( Så borde det ju inte vara…
Hur känner du själv för skolan?
Har du ork för att gå i skolan eller känns det lika bra att göra ett uppehåll nu?
 
Nej eller jag kommer iallafall inte på nåt. Detenda jag gör nästan är att kolla på youtube och spela men det är bara som att vänta på att tiden ska gå men inte att det känns som possitivt.
Gillar du att läsa?
Böcker/dikter/ljudböcker t ex?

Jag gillar också spel, gärna lite ”dumma” pusselspel (moderna versioner av Tetris) tycker jag är bra vilotid för min hjärna. Man bara lägger rätt bit på rätt plats och det kommer en bit till och en bana till och det bara rullar på. Det gillar jag!
Sen gillar jag att jobba med saker med händerna eller kroppen, något monotont men tydligt (t ex måla en vägg eller sortera saker i olika högar) för det är som att hjärnan kan slappna av tänka fritt när jag samtidigt gör något med kroppen som jag kan göra på autopilot.

Men du är, tror jag, mer konstnärlig än mig.
Jag kan inte ens rita en streckgubbe ;)
Får du möjlighet hålla på med sådana hobbys där du är nu?
 
Så jobbigt ❤️ Lite tid i stallet hade annars känts bra som distraktion gissar jag?
Jag vet inte. Alltså jag får varesig vara i stallet här eller rida där jag har ridning.
Och jag skulle ha testat att rida på mammas häst i sommar men det har jag inte gjort en enda gång heller. Men jag vet inte ens om jag skulle vilja vara i nåt stall nu eller rida eller nåt sånt.
 
Somtur är så bor jag INTE på sis. För ja jag skulle inte klara det ALLS och jag skulle nog inte ens få ha telefonen om jag bodde där för jag skulle inte bara vara tyst om allt. Så jag fattar ju att OM jag hamnade där så skulle jag vara en av dom såkallat jobbiga för att jag har SKIT mycket ångest och att jag säger från om saker förmycket säkert och att jag bara inte skulle passa där ALLS. Och att även fast det är MYCKET bättre nu men jag kan ändå bli så jag typ slåss och sånt ifall jag bara blir som tvingad som dom verkar göra MYCKET på sis.
Så jag VET att det skulle vara väldigt väldigt VÄLDIGT jobbigt förmig om jag hamnade där och jag vet att jag har såååå mycket tur att jag bor här och att alla tycker att det är rätt förmig. För OM jag inte skulle få bo kvar här så skulle det an tagligen bli sis.
Men iallafall så det jag ville var bara att dela dethär om hur det är på sis. För att jag tycker att det är VÄLDIGT viktigt att folk fattar det!
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dwBgMB/bilderna-inifran-sis-hemmen-varre-an-fangelse
Det så fruktansvärt att man spärrar in barn och ungdomar på såna ställen.
 
Men så sorgligt att det är resursbrist (för lite personal för att kunna ordna säkra utflykter) som ska göra att du inte kan få rida :( Så borde det ju inte vara…
Hur känner du själv för skolan?
Har du ork för att gå i skolan eller känns det lika bra att göra ett uppehåll nu?
Nej det kanske inte BORDE vara så men jag fattar att dom inte kan vara flera stycken bara för att jag ska åka runt lite på en häst.
Och med skolan så alltså nej jag har väl inte ork ändå. Men jag skulle ändå ha an passat schema och så och jag bara orkar inte börja i en ny skola IGEN och vara konstig IGEN och inte vara där frånbörjan IGEN. Och jag är redan över ett år efter så kommer bara bli ännu mera efter så det känns ändå lika bra att ge upp med skolan helt.
 
Gillar du att läsa?
Böcker/dikter/ljudböcker t ex?

Jag gillar också spel, gärna lite ”dumma” pusselspel (moderna versioner av Tetris) tycker jag är bra vilotid för min hjärna. Man bara lägger rätt bit på rätt plats och det kommer en bit till och en bana till och det bara rullar på. Det gillar jag!
Sen gillar jag att jobba med saker med händerna eller kroppen, något monotont men tydligt (t ex måla en vägg eller sortera saker i olika högar) för det är som att hjärnan kan slappna av tänka fritt när jag samtidigt gör något med kroppen som jag kan göra på autopilot.

Men du är, tror jag, mer konstnärlig än mig.
Jag kan inte ens rita en streckgubbe ;)
Får du möjlighet hålla på med sådana hobbys där du är nu?
Förut så gillade jag att läsa men jag kan inte ha fokus på det längre så jag har inte läst på jätte länge.
Och ja det är mest som såna pussel spel som jag gör också.
Och ja alltså jag får ju rita och göra endel pyssel och så men jag bara vet inget att göra så det blir bara stopp.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 284
Senast: SiZo
·
L
  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
761
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag brukar inte skriva så jätte mycket om min valp här för att jag har fått så mycket neggativa svar och kritik och massa på pekanden om...
2
Svar
36
· Visningar
2 427
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 544
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ni som flyttat långt..
  • Sytråden del 4
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp