Bukefalos 28 år!

Hästsäljare stämd igen för att ha sålt halt häst

Sv: Hästsäljare stämd igen för att ha sålt halt häst

Men återigen, var framkommer det att familjen köpte en så dyr härt utan röntgen eller vet.bes innan köp???

Jag har aldrig påstått det så vet inte att du frågar mig? Som jag sa så om hästen kom besiktigad på säljarens bekostnad så är den ju vetbes innan köp, och jag ser inga konstigheter med att man inom den stipulerade månaden väljer att göra en egen veterinärbesiktining. Speciellt vid de summorna är ju en dubbel bes inga konstigheter alls?
 
Sv: Hästsäljare stämd igen för att ha sålt halt häst

Hästen är bes av köparen godkännd vet.
Resultaten går dessutom enkelt att läsa på ridsportförbundets hemsida.
Förstår att ni alla som läser tror att säljaren e skyldig, men då har ni ju heller inga fakta.
 
Sv: Hästsäljare stämd igen för att ha sålt halt häst

Så du menar att hästen enligt SvRF HAR placeringar i 130 och startat 140?

För det jag menar, resultaten kan vem som helst som vet namnet på hästen ta reda på. Så om du säger att säljaren gett korrekta uppgifter, så endera HAR hästen plac i 130 och startat 140, eller så har köparen då missuppfattat. Därför skulle det vara intressant att veta om den allt¨å HAR 130/140 starter?

Sen, i ett specifikt fall kan ju säljaren vara helt oskyldig, men man blir inte stämd så många ggr om man har rent mjöl i påsen och inte är HELT handikappad att matcha rätt häst till rätt ryttare..
 
Sv: Hästsäljare stämd igen för att ha sålt halt häst

En kort fråga

Är det du som är säljaren i detta fallet?
 
Sv: Hästsäljare stämd igen för att ha sålt halt häst

det är rätt familj, både halifaxen och jag känner familjen väl
 
Sv: Hästsäljare stämd igen för att ha sålt halt häst

Jag känner säljaren mkt väl. E d du som e köparen?
 
Sv: Hästsäljare stämd igen för att ha sålt halt häst

Säljaren finns absolut här i tråden under flera nick.
Sanningen kommer ikapp en för eller senare.....
 
Sv: Hästsäljare stämd igen för att ha sålt halt häst

Jag tror inte alls att meriterna stämmer. Vad heter hästen? Så kan jag kolla om det stämmer.

Många vet. rekommenderar att köparen gör en ny besiktning några veckor efter köpet när eventuella preparat gått ur kroppen som kanske gjort att t ex en hälta inte kom fram. Så skulle det ju kunna ha gått till i detta fall. Därmed inte sagt att det är så.
 
Sv: Hästsäljare stämd igen för att ha sålt halt häst

nej, men en god vän till familjen. varför undrar du?
 
Sv: Hästsäljare stämd igen för att ha sålt halt häst

har kollat, den har startat 130 men inga placeringar som jag kunde hitta i alla fall
 
Sv: Hästsäljare stämd igen för att ha sålt halt häst

har kollat, den har startat 130 men inga placeringar som jag kunde hitta i alla fall

Då stämmer det som står i artikeln, att det säljaren sa om plac i 1.30 och start i 1.40 inte stämde. Då skulle det vara intressant att höra vad piffe har att säga om det?
 
Sv: Hästsäljare stämd igen för att ha sålt halt häst

det är säljaren som säger att det finns
 
Sv: Hästsäljare stämd igen för att ha sålt halt häst

kollade på svenska ridsportsförbundet nu och skulle se resultaten, men dom var deletade sa dom, man kan undra varför
 
Sv: Hästsäljare stämd igen för att ha sålt halt häst

Nu har jag hittat lite

2007 startat 110-140 endast 1 placering i 110
2006 ej startat som jag kan se
inte tidigare år heller
 
Sv: Hästsäljare stämd igen för att ha sålt halt häst

men man kan väl inte bara ta bort en hästs resultat ur listorna hur som helst - menar du att det finns en tom??? rad då, där den hästen skulle stå. Ja men eller hur, så fungerar det väl ändå inte. O inte heller har de väl en fredagskväll vid tiotiden tagit bort en hel resultatlista.:eek:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Skånskan) Stämningen var högtidlig och förväntansfull när prinsessan Madeleine vid lunchtid på tisdagen kom till barn- och...
Svar
0
· Visningar
719
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Skånskan) Nils Holgerssongymnasiet planerar för att starta en ny inriktning till våren – hästhållning. Tio platser planeras det för...
Svar
0
· Visningar
789
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Skånskan) Strax efter klockan tolv larmades räddningstjänsten till Hoby Mosse mellan Lund och Kävlinge. En häst hade fallit ner i en...
Svar
0
· Visningar
750
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Skånskan) Hoppryttaren Jens Wickström skadades vid unghästtävlingarna på Flyinge igår. Han stod vid ett hinder inför...
Svar
0
· Visningar
660
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp