hästsläp-

P

Pretty_Fly

hur mycket kostar ert släp att ha/år?
alltså alla kostnader ni har/har haft på det....
 
Försäkring 311:- / år
Skatt 268:- /år

Star-99 boggie.Har inte haft några problem alls så inga kostnader på reparation än.

Ti_Ti
 
Har haft två Boj Bravo-släp.

Törs du räkna med alla kostnader (däckslitage, värdeminskning, kapitalkostnad, skatt & bes, försäkring, underhåll & rep) så hamnar du mellan 500-1000 kr/mån beroende på hur dyrt släp du har.
 
Samma kostnder som ti_ti, men mitt är
år äldre så jag har bytt bromsar och det gick på 2600:- och köpt nya däck ca 2000:-.
 
Köpte mitt släp nytt för ungefär 3 år sedan.

Försäkringen kostar runt 400:-/år.

Lämnar kärran på "allmän service" en gång/år, vilket brukar kosta runt 100:-.

Har bytt ut en del av gummimattan en gång, kostade med material och arbete 1100:-.
Lagningen blev starkare än originalet...

Vägtrafikskatt ungefär 250:-/år.

Besiktning nära 600:-, men det är bara vartannat år.
Sedan ombesiktning givetvis, det är ju i det närmaste ofrånkomligt med bromsarna på ett hästsläp, då besiktningen ju alltid ska tjafsa om det.
Ombesiktning ett par hundra, samt ungefär 200:- i arbetskostnad för att en verkstad justerade bromsarna.
Givetvis billigare om man kan fixa med bromsarna själv.

Köpte 4 vinterdäck när jag köpte kärran, de kostade
750:-/st. Har inte behövt köpa nya däck än, vare sig sommar eller vinterdäck.

Köpte 4 fälgar så jag slapp byta däcken på fälgen varje gång. Det kostade 2100:- inkl frakt.
 
har ett äldre släp och det kostar nästan inget alls, ett par hundra.
 
Mitt kostar/år

Skatt: 225:-
Besiktning: 300:- (då räknar jag med att det går igenom på 1:a ;))

Sen måste man ju räkna in lite slitage och ev. reprationer på släpet också...
Jag ska totalrenovera mitt i sommar och räknar med 10000:- men då kostar det ju mig inte särskilt mycket de närmsta åren.
 

Liknande trådar

Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 039
Senast: Smurfoff
·
Hästmänniskan Får man det? Alltså inte hästsläp utan vanligt släp från typ Statoil? Behöver akut hämta hö och den vanliga hästsläpet jag brukar låna...
Svar
14
· Visningar
1 519
Senast: ameo
·
Utrustning Hej! Tänker att det nog finns flera här som äger hästsläp. Vad skulle ni säga att ni uppskattar med ert släp och är det något med ert...
2
Svar
20
· Visningar
1 202
Senast: MiniLi
·
Utrustning Nån som har tips på släp med hög komfort, dvs stabil och tyst. Måste även ha aluminiumgolv och inte vara onödigt stor. Fronturlastning...
Svar
17
· Visningar
1 340
Senast: Amanda_F
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp