Hästuppfödning. Starta företag/Hobbyverksamhet?

TwiggyM

Trådstartare
Hur gör ni som föder upp hästar och kanske har egen hingst. Har ni registrerat företag och isåfall i vilken form? Lönar det sig att ha det som företag eller inte?

Min lilla uppfödning är max 3 ston samt föl + avelshingst. För och nackdelar med registrerat företag?
 
Sv: Hästuppfödning. Starta företag/Hobbyverksamhet?

Vi har registrerat eftersom vi tjanar pa att kunna lyfta momsen. Men visst kan det ibland kannas som att det inte ar lont med tanke pa allt pappersarbete mm...

Det beror ju pa hur stor inkomst du beraknar att fa och hur stora inkop och utgifter du kommer att ha i foretaget.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 299
Senast: Bee
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 286
Senast: Cambrie
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 730
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 701

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp