Hakar upp sig på reklamer

Bukefalos 30 år!

Möjligen kan det kanske vara så att annonsen inte laddas helt innan den syns, men tycker inte att jag skall ha gjort en ändring som ändrar hur det sker nu jämfört med tidigare. Försöker titta mer på det senare ikväll.

Hände nu igen, på denna reklam. Kan vara att den inte laddat klart då det bara var ett kort inlägg över reklamen och jag läser snabbt och ville skrolla i princip direkt.
1000016852.webp

Jag har börjat prova några ändringar nu.
Eftersom jag inte riktigt kan se vad det är som har ändrats är jag inte säker på vilken effekt de får.
Jag har börjat med att flytta tillbaka sidfoten till botten av sidan.

Ja, det fortsätter att hända när jag scrollar på mobilen. Det blir tvärnit på reklamen, och sedan ett litet "skutt" så jag får scrolla upp en bit igen.
Detta får mig att återigen tro att det handlar om att annonsbannern laddas in först när man kommer ner till den vilket gör att det tar lite tid innan det är klart. Jag tycker dock inte jag har gjort några ändringar som borde påverkat detta.
Förhoppningsvis kan jag hitta en ändring som fixar till detta snart.

Märks det någon skillnad efter att jag nu flyttat sidfoten?

Jag provar nu även med att flytta tillbaka "Liknande trådar" till botten av sidan.

Dessa två ändringar är inte enbart för att lösa problemen med banners utan även ändringar som förbättrar användandet av sidorna, tror jag.

Detta får mig att återigen tro att det handlar om att annonsbannern laddas in först när man kommer ner till den vilket gör att det tar lite tid innan det är klart. Jag tycker dock inte jag har gjort några ändringar som borde påverkat detta.
Förhoppningsvis kan jag hitta en ändring som fixar till detta snart.

Märks det någon skillnad efter att jag nu flyttat sidfoten?
Dock ser ju reklamen helt laddad ut. Men det kanske inte är sådant som märks i och för sig? Märkligt bara att det är en ny företeelse.

Dock ser ju reklamen helt laddad ut. Men det kanske inte är sådant som märks i och för sig? Märkligt bara att det är en ny företeelse.
Ja, det är lite märkligt att det inträffar.

Jag har nu bytt ut funktionen för att snabbare nå högerkolumnen, möjligen kan den påverkat något?
Hoppas, men antar att det inte är någon skillnad. Blir extra svårt då jag inte riktigt ser problemen på min mobil.

Nu kan jag inte scrolla alls på en reklam. Förut hakade den upp sig. Måste hålla fingret antingen ovanför eller under för annars händer det ingenting.

Edit: Det är tydligen olika för olika reklam. Vissa går inte att scrolla på, andra hakar upp sig.

Är det skillnad mellan banners inne i trådar som denna, det finns två bannerplatser inne i tråden, och i forumen där det finns en bannerplats mellan trådarna?
Eller händer det med bannern i toppen av sidan?

Jag har nu lagt in en ändring gällande banners i trådar och mellan trådar, ser ni någon skillnad nu?

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka