Hakar upp sig på reklamer

Bukefalos 30 år!

Det känns inte som om någon eller några enskilda banners direkt är boven i dramat.

Jag hade ändrat i koden så att det skulle vara möjligt för banners att vara 20 pixlar bredare för de två mellan inlägg i trådar.

Borde inte ha påverkat men jag har nu återställt detta så att det ser ut precis som det gjorde innan, problemen borde därför vara borta, men har svårt att tro att så är fallet.

Jag provar nu med ytterligare en ändring i annonskoden för banners mellan inlägg.

Möjligen tar det en stund innan det slår igenom.

Jag har även en annan undran, ni som har problem är det så att ni ignorerar många trådar, borde inte påverka kan jag tycka, men har sett att vissa verkar ha för vana att ignorera trådar varje dag, vilket väl egentligen inte är tanken med funktionen och skulle kunna leda till seghet.

Jag provar nu med ytterligare en ändring i annonskoden för banners mellan inlägg.

Jag har även en annan undran, ni som har problem är det så att ni ignorerar många trådar, borde inte påverka kan jag tycka, men har sett att vissa verkar ha för vana att ignorera trådar varje dag, vilket väl egentligen inte är tanken med funktionen och skulle kunna leda till seghet.

Jag ignorerar väldigt många trådar (älskar den funktionen!) dagligen och har inte några problem med att reklam fastnar.

Surfar mest på iPhone och Safari.

Jag ignorerar många trådar men påverkar det inne i trådar också? Fastnade på reklamen under inlägg #67 precis nu.

Tanken med ignorera-funktionen är väl att inte visa trådar man verkligen inte vill se, runt ämnen man kanske mår dåligt av.
Att använda det bara för att man just då är ointresserad av trådens ämne känns mindre bra.

Nu vet jag inte exakt hur det går till men varje gång en ny sida laddas måste servern kontrollera att just den användaren som är inne kanske ignorerar en tråd, kanske i högerspalten, och sedan se till att den inte visas.

Om detta bara påverkar användaren som ignorerar trådar eller påverkar andra också vet jag inte riktigt, kan säkert påverka servern i stort också, lite beroende av hur smart det är gjort.

Ignorera-funktionen för användare litar jag på är bra gjord, men eftersom tråd-ignorerandet kommer via ett tilläggsprogram är jag inte lika säker på dess effektivitet.

Jag minns inte riktigt hur man ser det (alltså typ hur många trådar man ignorerar) men var nog längesedan jag la till någon där. I perioder tidigare kunde jsg lägga till flera i sjok!

Jag ignorerar inte några trådar.

Nu fastnar jag helt plötsligt inte någonstans :) ! Hoppas att det håller i sig :) !

Kanske, kanske den sista ändringen gjorde någon nytta, men det har jag trott minst en gång tidigare.
Det borde räcka att be om visning av banners en gång per sida men provade nu att göra det för varje banner.
Provade även att välja auto-storlek på bannern men det ledde ibland till onödigt höga banners på mobilen så det tog jag bort igen.

Jag lyckades för några timmar sedan dock se problemet på min mobil. För vissa banners hände inget när man försökte skrolla med fingret på bannern, men för mig fungerade det om jag höll fingret nedanför eller ovanför bannern.

Kanske, kanske den sista ändringen gjorde någon nytta, men det har jag trott minst en gång tidigare.
Det borde räcka att be om visning av banners en gång per sida men provade nu att göra det för varje banner.
Provade även att välja auto-storlek på bannern men det ledde ibland till onödigt höga banners på mobilen så det tog jag bort igen.

Jag lyckades för några timmar sedan dock se problemet på min mobil. För vissa banners hände inget när man försökte skrolla med fingret på bannern, men för mig fungerade det om jag höll fingret nedanför eller ovanför bannern.
Jag fastnar igen nu tyvärr...

Ja precis så har det varit för mig, ovanför eller under funkar!

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka