Bukefalos 28 år!

Håll i er nu, här kommer en rival!

Sv: Håll i er nu, här kommer en rival!

hej, det var precis det som var meningen med frågan, att var och en av oss tänker igenomn var vår gräns går, att det är OK att hålla djur, om de får bete se "naturligt" (ännu ett ord, där vi kan ha skilda definitioner...)

Säger inte att något är rätt eller fel, men apfilmen visar att vi har olika gränser... Precis som det finns människor som har "strängare" gräns än många andra, eftersom de tycker att det är fel att hålla häst, oavsett hur stora hagar, lösdrift, omvårdnad etc etc vi ger hästarna.

själv tycker jag att cirkus är jätteroligt, och har svårt att se att djuren skulle fortsätta göra konster, om de inte mådde bra. Kontrollen i Sverige är hög, och ska så vara också tycker jag.

Det jag tycker är intressant med frågan är, att vi har olika gränser, och därför reagerar vi också olika på den här filmen, några tycker den är jättegullig, och några tycker den är jättehemsk...
 
Sv: Håll i er nu, här kommer en rival!

min gräns går också där, tycker det är hemskt att djur lider och t o m dör under vidriga förhållanden för vårt nöje. Är därför också oförstående till tjurfäktningar.
 
Sv: Håll i er nu, här kommer en rival!

Min kommentar gäller ju självklart alla djurraser som kan tänkas! Lejonet skulle säkert ätit ponnyn i det vilda.
 

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
3 115
Senast: iNHALE
·
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 182
Senast: Stinaelin
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 174
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 768
Senast: anna_panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp