Är det tappskomode nu eller vad?! 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Testade att rida min dam med lite mer tryck i sätet igår (är väldigt lätt i sätet annars). Det blev en helt annan häst! Traven var HELT ren långa sträckor (annars går hon gärna mot litelite fyrtakt, inte mycket men nog för att höras) med ett helt annat framåtgrip och kraft än vad vi oftast lyckad uppnå annars mer än några steg. Med samma tryck i tölten blev hon också riktigt fin! Nu ska jag bara lyckas implementera detta i min ridning också
Dock är det hög tid att åka till tränare, men just nu står hästen på ett mindre bra ställe för det, så det får vänta lite.
Jag blev förvånad över skillnaden. Har ändå haft skrället i fem år men det här var helt nytt!Laukur kräver också mer tryck i min sits för att bli riktigt fin! Då tar han rätt stöd i bettet och går som en klocka i både traven och tölten och den känslan är ju sååå häftig! Kul att du också känner skillnad
Nu när jag börjar bli tjock och magmusklerna inte orkar arbeta som dom ska så är långa ridpass inget alternativ just nu eftersom han kräver så pass av min sits, plus att han har stora rörelser som jag ska orka hänga med i![]()
Det är borde vara lugnt![]()
Min är nästan lika naken. Hon har regntäcke nu - men bara för att jag vill slippa en blöt häst. Gick naken tills i helgen när jag la på täcket.Tror du? Tycker han ser jätte naken ut!![]()
Lite hjälp här, tack!Jag var dum nog att klippa lite för mycket idag och kom på i efterhand att täcket jag köpte till honom är sönder. Så nu står han här, klippt utan täcke. Tror ni han kommer att frysa?
Kollade vädret och det kommer vara mellan 7-9 grader varje dag. Han gick otäckad förra vintern och frös ingenting men nu är han lite mer klippt..
![]()
Hur blir era hästar av att ha kortare "riduppehåll"? Typ det just nu ack så aktuella tappsko, märker ni på dem att de stått några dagar?
Det händer ingenting. På den tiden hon stod på box var det enorm skillnad.Hur blir era hästar av att ha kortare "riduppehåll"? Typ det just nu ack så aktuella tappsko, märker ni på dem att de stått några dagar?
Om det inte spöregnar så tror jag absolut inte att han kommer frysa.Lite hjälp här, tack!Jag var dum nog att klippa lite för mycket idag och kom på i efterhand att täcket jag köpte till honom är sönder. Så nu står han här, klippt utan täcke. Tror ni han kommer att frysa?
Kollade vädret och det kommer vara mellan 7-9 grader varje dag. Han gick otäckad förra vintern och frös ingenting men nu är han lite mer klippt..
![]()