Får nog klippa Laukur snart igen! Tre veckors ungefär som han klipptes men det har växt massor redan!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Snappe lider av överskottsenergi ...
Snappe lider av överskottsenergi ...
Han står på vila nu och då är det taskigt att ha honom i liten hage.Skönt å se en hingst som får gå i stooor hage!!!!=)![]()
kommer bli spännande att hoppa upp på den där atombomben i december! Har en känsla av att det kommer bli mycket tempoHuuuuuuah... I sista filmen går det FORT.![]()
Uppdatering från oss=)
NU har vi tävlat körning för första gången. Fyyy tusan vad roligt detta var, snacka om att få blodad tand.
Fokus denna tävling var allt på mig och inte hästen.. tro eller ej=)
Jag hade som mål att jag skulle komma ihåg banan och vara lugn... och de klarade jag av.
Jag fick en supererfaren groom som pratade mkt lugnande med mig så jag var helt otrolligt INTE nervös
Jag som annars är så äckligt nervös att jag faktiskt inte tävlat pga detta.
Först var de dressyren, otroligt tungd underlag då det hade regnat dagen innan, så jag la inge energi att försöka hålla tempo eller form. Utan fokus var att jag skulle köra bra vägar så gott de gick=)
Sedan en kort paus för att sätta på benskydd och säkerhetsväst för att direkt sedan in på pressisionsbanan.. första gången någonsin vi körde en sådan bana och vi rev bara ner en boll
Sedan direkt iväg till maratonhindret nr 1 och där kom jag ihåg alla 4 portar, andra maratonhindret a,b,c porten och min groom fick hjälpa mig med de 2 sista=)
Kom på 9 av 11 platser så jag är grymt nöjd
Fick en 7:a på takt och tempo och de är jag riktigt imponerad av
fick annars 5,5 på nästan allt... vilket jag är nöjd över. Om vi kan få 5,5 när jag inte alls kör i form eller bryr mig om tempo.. vad kan man då få tro när man kan köra i form och har fått upp tempo
Hem och träääääna nu i vinter så får vi köra igång med tävlingarna 2015=)![]()
![]()
Aha, man "får" en groom? Gud så smidigt! Alltid trott att man måste ha en groom själv.
Ni verkar ju ha haft jättekul
Halvt kl
Jag och Snorri Snurre Sprätt ska tävla vår första dressyrtävling på söndag, på vår nya hemmaklubb Vellinge Hästsportsförening.... Det blir bara en LC:2, för han kommer att behöva rätt mycket framridning (är alltid som en bomb på nya ställen...) och då känns det oschysst att sen ladda om och ta en klass till.
Jag har såklart världens högsta krav och prestationsångest, men försöker vara realistisk- han har aldrig ens sett dressyrstaket innan och vi går ju mot storhästarna, så vem vet hur det går?
Så länge formen är ok och sitsen är bra och vi gör rätt sak på ungefär rätt ställe så får vi väl vara nöjda, sen hoppas jag ju på godkänd procent också.
LÄSKIGT!!!
Säger hon som ridit nationell ponnydressyr i flera år, haha.....
Får å får.. min groom skulle själv tävla men några före mig. allt gick i kras när de vart strykningar och hon tävlade numret före mig bara.
Så fick ta första bästa som erbjöd sig att hjälpa mig
Ja vi hade superroligt fick massa braiga tips av groomen som har bra erfarenhet av det här med att köra=)
Ja verkligen.. snacka om pirr i magen man fick innan de löste sig!=)Himla kul att bra kunna få hjälp så där![]()
Det var många år sedan .. 2005 tog han mig till SM på margaretehof i Skåne, efter en vinst på wången i Norrland. Vi har varit Sverige runt.Minns när du red och uppdaterade mycket om Gyllir. Det var några år sen...
Gillade honom skarpt.
Vad hände med honom?
Finns det någonstans där man kan plugga på detta på nätet? Någon som vet...? Kan också köra med släp men det här med lastsäkring behöver man som sagt inte tänka på vanligen...![]()