Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och jag hade klippt av resten av pälsen också![]()
Japp, han kommer ha hela benen kvar och huvudet, resten åker![]()
Så länge det är någorlunda varmt kommer han ha ett tunt stalltäcke, typ 100g, sen ett ofodrat regntäcke över det. När det blir kallare har jag massa olika att välja på, men det lutar mot ett 300g med hals. Är det riktigt kallt har han stalltäcke under det.Hur många grams fyllning har du då?![]()
Så länge det är någorlunda varmt kommer han ha ett tunt stalltäcke, typ 100g, sen ett ofodrat regntäcke över det. När det blir kallare har jag massa olika att välja på, men det lutar mot ett 300g med hals. Är det riktigt kallt har han stalltäcke under det.
Har en massor att välja på, håller bara tummarna att dom passar honom![]()
Min Islänning har aldrig klarat mer en 200 gram i sina täcken som helklippt, han blir för varm i tjockare
Hade ett 300 grams täcke på honom en gång då alla andra var blöta, och de regnade och blåse å låg runt nollgradigs så de va SVINKALLT, då va det nästan bra på honom, men ändå för varmt.
Idag testade vi ett nytt täcke från Hööks, satt HELT perfekt.
Första täcket NÅGONSTIN som faktiskt sitter precis som det ska, och är lagom åt alla håll och kanterOch snyggt !
100 grams fyllning. Bra att ha då han imorgon ska bli av med all päls och startas upp .
För övrigt flyttade Glimur igår, känns bra men tungt....men bra!![]()
IgårNär köpte du täcket?![]()
Jag ska klippa Tyra igen och står i valet och kvalet på om jag ska ta mer. Just nu är hon klippt halsen och bogen bara, men hon tränas en del i ridhus och blir rejält svettig. Dock går hon på lösdrift och jag har inte velat ta för mycket.. Men om jag halvklipper henne och täckar, kanske? Gah detta är svårt tycker jag.
Ja... Idag rök pälsen. Så nu är han helrakad ( sparat huvud å halva ben) och jäklar i min gata vad tokig han var i paddocken jag red. Haha!
Aldrig har jag känt att jag suttit på en tunna krut Som ja gjorde idag
En undran... Odinn är väldigt speciell med bett och i flera år har jag undvikit de då de bara blivit tjafs.
Men vi har ju hittat vad han trivs på nu, och de är raka bett med fasta ringar. Även Kimbelwick funkar hyfsat, men det blir lite tjafs imellanåt.
Testade ett babypelham idag, och han var totalt stilla i munnen, jämn kontakt på tyglarna (vilket de typ aldrig blir med honom) och väldigt stilla med huvet så jag kunde
Rida honom med säte å skänkel på riktigt. Dock är jag lite osäker på detta med pelham.... Är det ett "hemskt" bett?
Red med delta, inte med två tyglar, verkar så svårtMen alltså, är det ett okej bett att varav med? Han verkade tycka det var helt okej i alla fall.
*snälla skäll inte på mig*