Håll oss Uppdaterade - Igen!

Red lektion igår på fyrgångaren och jädrar vad fin han blir när det släpper :love: Tränaren ropade flera ggr "Wow vilken häst du har!" och "Shit vad flott han är!"

Han har mycket gång och stort steg så jag måste våga rida ihop honom mer så han inte slarvar och allt blir pannkaka :p

Nästa helg är det tävling. Hoppas hinna komma iväg en kväll till ovalbanan och träna i början av veckan.
 
Red lektion igår på fyrgångaren och jädrar vad fin han blir när det släpper :love: Tränaren ropade flera ggr "Wow vilken häst du har!" och "Shit vad flott han är!"

Han har mycket gång och stort steg så jag måste våga rida ihop honom mer så han inte slarvar och allt blir pannkaka :p

Nästa helg är det tävling. Hoppas hinna komma iväg en kväll till ovalbanan och träna i början av veckan.
Åh vad kul!:love:
Lycka till!!
 
Red lektion igår på fyrgångaren och jädrar vad fin han blir när det släpper :love: Tränaren ropade flera ggr "Wow vilken häst du har!" och "Shit vad flott han är!"

Han har mycket gång och stort steg så jag måste våga rida ihop honom mer så han inte slarvar och allt blir pannkaka :p

Nästa helg är det tävling. Hoppas hinna komma iväg en kväll till ovalbanan och träna i början av veckan.
Kul, lycka till!

Av nån anledning är det ju alltid så mycket lättare att rida riktigt bra när nån står och skriker på en... :rofl:
 
Tävlade som sagt i lördags :) T7 för första gången och jag var faktiskt rätt nöjd med uttagningen trots att vi inte riktigt hade den där känslan och kommunikationen i tölten som jag vill ha. Vi ledde b-finalen efter uttagningarna och slutade sen på en 8e plats totalt i klassen :) Slutpoängen blev 4,25 eller något sånt.

I V5an slog han upp i galopp ett par ggr i tölten och sen kändes det ojämt i traven så jag tänkte att detta går åt helsike 😅 Lite överilad i skritten också så galoppen var det enda jag kände var bra. Men vi fick totalt 5,03 i uttagningen och låg 4a inför A-finalen. Blev riktigt förvånad faktiskt 🙈 I finalen sen kändes det ändå helt okej och vi knep 3e platsen efter två superfina hästar och tror vår slutpoäng landade på 5,12 eller något liknande.

Så nu ska vi jobba på att få tillbaka flytet i tölten inför nästa tävling som är 15 juni :)

60906001_10214178055232310_4075737442064269312_n.jpg
 
Återbesöket med Sindri för 2 veckor sedan gick inte alls som jag tänkt :(

Var halt fram igen. Kotledsinflamationen tillbaka i vänster fram.
Rejält halt vänster bak, knät. :(
Han vill inte använda bakbenet ordentligt, väldigt strakbent å rör sig inte alls trevligt :(

De hade hoppats på en större bättring.

Så han blev behandlad med stark kortison i kotled & knäled.

Och vi ska ge honom lite mera tid.
Så vi har fått börja från början igen, skritta för hand 20-30 min i 3 veckor, sedan börja uppsuttet osv..... samma rehabplan men vi fick börja om från början igen efter 10 veckors kämpande framåt :(

Det ser tyvärr inte ljust ut, å jag känner mej så bedrövade å ledsen nu.

Veterinären började prata lite om hur jag tänker/om ja kan tänka mej ha han som promenadhäst, men alltså - det är nog inget varken jag eller hästen trivs med.

Åh vad är en promenadhäst? Är det en sån man kan skritta ut lite på? För Sindri är en riktigt arbetsnarkoman :(

Jag känner mej så bedrövad å nedslagen och jag fattar inte hur jag har denna ständiga otur med mina hästar. Först Odinn, sen frenja å nu Sindri. Tre hästar på raken med skador/sjukdomar. :(

Å Sindri, tycker ju så förbaskat mycket om denna underbara häst! :heart
 

Bifogade filer

  • 6835BB0E-B74D-4BC3-AEBA-6C5A18E52DF4.jpeg
    6835BB0E-B74D-4BC3-AEBA-6C5A18E52DF4.jpeg
    469,1 KB · Visningar: 34
Återbesöket med Sindri för 2 veckor sedan gick inte alls som jag tänkt :(

Var halt fram igen. Kotledsinflamationen tillbaka i vänster fram.
Rejält halt vänster bak, knät. :(
Han vill inte använda bakbenet ordentligt, väldigt strakbent å rör sig inte alls trevligt :(

De hade hoppats på en större bättring.

Så han blev behandlad med stark kortison i kotled & knäled.

Och vi ska ge honom lite mera tid.
Så vi har fått börja från början igen, skritta för hand 20-30 min i 3 veckor, sedan börja uppsuttet osv..... samma rehabplan men vi fick börja om från början igen efter 10 veckors kämpande framåt :(

Det ser tyvärr inte ljust ut, å jag känner mej så bedrövade å ledsen nu.

Veterinären började prata lite om hur jag tänker/om ja kan tänka mej ha han som promenadhäst, men alltså - det är nog inget varken jag eller hästen trivs med.

Åh vad är en promenadhäst? Är det en sån man kan skritta ut lite på? För Sindri är en riktigt arbetsnarkoman :(

Jag känner mej så bedrövad å nedslagen och jag fattar inte hur jag har denna ständiga otur med mina hästar. Först Odinn, sen frenja å nu Sindri. Tre hästar på raken med skador/sjukdomar. :(

Å Sindri, tycker ju så förbaskat mycket om denna underbara häst! :heart
Men nää, vad otroligt trist! Verkligen inte rättvist någonstans. Kram :heart
 
Återbesöket med Sindri för 2 veckor sedan gick inte alls som jag tänkt :(

Var halt fram igen. Kotledsinflamationen tillbaka i vänster fram.
Rejält halt vänster bak, knät. :(
Han vill inte använda bakbenet ordentligt, väldigt strakbent å rör sig inte alls trevligt :(

De hade hoppats på en större bättring.

Så han blev behandlad med stark kortison i kotled & knäled.

Och vi ska ge honom lite mera tid.
Så vi har fått börja från början igen, skritta för hand 20-30 min i 3 veckor, sedan börja uppsuttet osv..... samma rehabplan men vi fick börja om från början igen efter 10 veckors kämpande framåt :(

Det ser tyvärr inte ljust ut, å jag känner mej så bedrövade å ledsen nu.

Veterinären började prata lite om hur jag tänker/om ja kan tänka mej ha han som promenadhäst, men alltså - det är nog inget varken jag eller hästen trivs med.

Åh vad är en promenadhäst? Är det en sån man kan skritta ut lite på? För Sindri är en riktigt arbetsnarkoman :(

Jag känner mej så bedrövad å nedslagen och jag fattar inte hur jag har denna ständiga otur med mina hästar. Först Odinn, sen frenja å nu Sindri. Tre hästar på raken med skador/sjukdomar. :(

Å Sindri, tycker ju så förbaskat mycket om denna underbara häst! :heart

Usch va tråkigt, verkligen så orättvist :(:heart
 
Återbesöket med Sindri för 2 veckor sedan gick inte alls som jag tänkt :(

Var halt fram igen. Kotledsinflamationen tillbaka i vänster fram.
Rejält halt vänster bak, knät. :(
Han vill inte använda bakbenet ordentligt, väldigt strakbent å rör sig inte alls trevligt :(

De hade hoppats på en större bättring.

Så han blev behandlad med stark kortison i kotled & knäled.

Och vi ska ge honom lite mera tid.
Så vi har fått börja från början igen, skritta för hand 20-30 min i 3 veckor, sedan börja uppsuttet osv..... samma rehabplan men vi fick börja om från början igen efter 10 veckors kämpande framåt :(

Det ser tyvärr inte ljust ut, å jag känner mej så bedrövade å ledsen nu.

Veterinären började prata lite om hur jag tänker/om ja kan tänka mej ha han som promenadhäst, men alltså - det är nog inget varken jag eller hästen trivs med.

Åh vad är en promenadhäst? Är det en sån man kan skritta ut lite på? För Sindri är en riktigt arbetsnarkoman :(

Jag känner mej så bedrövad å nedslagen och jag fattar inte hur jag har denna ständiga otur med mina hästar. Först Odinn, sen frenja å nu Sindri. Tre hästar på raken med skador/sjukdomar. :(

Å Sindri, tycker ju så förbaskat mycket om denna underbara häst! :heart
Ibland känner man sig förföljd, har också misst ett par hästar tätt och man kan ju inte låta bli att undra vad man gör för fel. Men sanningen är ju att du gör allt du kan och det måste vara bra nog.

Tycker så synd om dig och håller så klart tummarna för Sindri!
 
På söndag är det pay&ride, ska starta båda i en varsin V5a :) 15 juni är det tävling igen. Har båda med mig då också. Just nu känns båda hästarna super! Ska bara försöka behålla den känslan och inte peta och trixa för mycket inför tävlingarna :p
 
Jag ska på we-tävling med min 5gångre:nailbiting: (ponnyn är pensionerad från tävling så jag måste juha nån att stilla min we-abstinens med) Galopp i dressyrdelen lär ju gå sådär. :laugh:
Vart på 2 inofficiella ovalbanetävlingar i vår och båda gångerna krångla vi med korsgalopp. Tölten är lite passtaktig igen då vi börjat jobba med mer tempo.
 
I dag har jag ridit islandshäst. Var på ett ställe där jag red första gången 2005 och hästen jag red i dag gick tur redan då, 3 år ung. Trevlig häst som töltar mjukt och håller galoppen bra.
 
Sammanfattning av we: Spänd i dressyrdelen så nära till tölt i traven. Vänstergalopp satt perfekt, 7a, dock ingen höger alls. 8a i skritten. 😊
Tekniken spökade det på bron men kom över. Fortfarande lite fyrtaktig vilket drog ner. Speeden var vi snabbast i grunden.
På det hela nöjd!
 
Jag och min fyrgångare var på Romme och tävlade Fritidsmästerskapet under veckan :) Vi gjorde bra ifrån oss i våra mått mätt och jag är sååå nöjd med T8 uttagningen med tanke på att tölten alltid är det svåra för honom. Inga finaler för oss pga massa fina och duktiga ekipage men vi hamnade i mitten av resultat listan i båda klasserna så vi skämde inte ut oss iallafall:D Kommer nog vilja åka dit även nästa år för det var riktigt roligt och proffsigt arrangerat!

7C943F1D-2EBC-4C07-B390-5AD04BDF28FE.png
 
Med Sindri går det åt hel-ete!!! 😓
Halt fram å bak. Klarar inte ojämnheter/gå nedför utan att tappa bakbenet. Han använder inte bakbenet som en normal häst, böjer de inte utan Går strakbent å svänger det utanför sig istället för att trampa under sig. Hjärtat går i tusen bitar för att detta faktiskt inte går vägen för oss😭

21 augusti tillbaka för sista bedömning men som det ser ut bu blir han utdömd 😪
Det har inte bättrat sig något sen operationen i februari å vi har fått börja rehabilitera ordentligt 1 gång men sen har det bara gått bakåt hela tiden å aldrig något steg framåt.... 😪
 
Med Sindri går det åt hel-ete!!! 😓
Halt fram å bak. Klarar inte ojämnheter/gå nedför utan att tappa bakbenet. Han använder inte bakbenet som en normal häst, böjer de inte utan Går strakbent å svänger det utanför sig istället för att trampa under sig. Hjärtat går i tusen bitar för att detta faktiskt inte går vägen för oss😭

21 augusti tillbaka för sista bedömning men som det ser ut bu blir han utdömd 😪
Det har inte bättrat sig något sen operationen i februari å vi har fått börja rehabilitera ordentligt 1 gång men sen har det bara gått bakåt hela tiden å aldrig något steg framåt.... 😪
Så ledsamt :(
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Letade efter tidigare trådar med samma frågeställning, men alla är ett antal år gamla. Man har ju hört att priserna gått upp något...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 461
Senast: hundtant
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
233
Senast: Sharpless
·
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
42 43 44
Svar
875
· Visningar
57 066
Senast: Trott
·
Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
24 25 26
Svar
510
· Visningar
25 336
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp