Håll oss Uppdaterade - Igen!

Länge sen jag skrev här, men kul å läsa de som händer hos er :)

Sindri står skadad sen 1 månad tillbaka :(
Ska in på klinik 9 januari. Bakhälta. Sitter högt upp, knät misstänkt.

Varför får inte mina hästar vara hela? :(
Finaste pållen :heartheart
Y8rUTJt.jpg


vhVzchW.jpg


krsidfw.jpg
 
Länge sen jag skrev här, men kul å läsa de som händer hos er :)

Sindri står skadad sen 1 månad tillbaka :(
Ska in på klinik 9 januari. Bakhälta. Sitter högt upp, knät misstänkt.

Varför får inte mina hästar vara hela? :(
Finaste pållen :heartheart
Y8rUTJt.jpg


vhVzchW.jpg


krsidfw.jpg
Neej du har väl haft tillräckligt nu? :cautious::(
Håller tummarna för snabb bättring!
 
Jag har anmält mig till en tävling, RD indoor på Mhof i mars :nailbiting:
Mamma och jag packade in hästarna och körde till ovalbana igår, och Flugan gick så braaa! Däremot har hon ju en sjujävla trav. Och galopp. Och jag känner ju hur jag inte klarar av att sitta i hennes bra gångarter, för jag klarar inte att sitta kvar 1. när hon samlar och skjuter på "på riktigt" eller 2. i korrigeringar.
Red först barbacka (som typ alltid), lånade sen mammas sadel men med sadeln kändes det aldrig bra, så det blev bara en kort stund.

Här finns lite bilder:

Plus en blooper.
Kul att sitta i den här traven, vilket händer när jag "tappar mig". En av få bilder från när jag red i sadel. Som tur är ser bilderna från före och efter här bättre ut O_o
49206334_353470482102842_5194891037616635904_n.jpg
 
Länge sen jag skrev här, men kul å läsa de som händer hos er :)

Sindri står skadad sen 1 månad tillbaka :(
Ska in på klinik 9 januari. Bakhälta. Sitter högt upp, knät misstänkt.

Varför får inte mina hästar vara hela? :(
Finaste pållen :heartheart
Y8rUTJt.jpg


vhVzchW.jpg


krsidfw.jpg
Usch så tråkigt!
Håller tummarna att det är något botbart!
 
Jag har anmält mig till en tävling, RD indoor på Mhof i mars :nailbiting:
Mamma och jag packade in hästarna och körde till ovalbana igår, och Flugan gick så braaa! Däremot har hon ju en sjujävla trav. Och galopp. Och jag känner ju hur jag inte klarar av att sitta i hennes bra gångarter, för jag klarar inte att sitta kvar 1. när hon samlar och skjuter på "på riktigt" eller 2. i korrigeringar.
Red först barbacka (som typ alltid), lånade sen mammas sadel men med sadeln kändes det aldrig bra, så det blev bara en kort stund.

Här finns lite bilder:

Plus en blooper.
Kul att sitta i den här traven, vilket händer när jag "tappar mig". En av få bilder från när jag red i sadel. Som tur är ser bilderna från före och efter här bättre ut O_oVisa bifogad fil 23367
Så fin hon är, jag kan inte heller rida ordentligt när min Styggur travar. Men vi har iofs bara kommit till slängtrav, kanske blir lättare när det kommer lite samling?
 
Så fin hon är, jag kan inte heller rida ordentligt när min Styggur travar. Men vi har iofs bara kommit till slängtrav, kanske blir lättare när det kommer lite samling?

Jag försöker trava långsammare på henne för att slippa både slängtrav och de där "benen är överallt"-problemen, men det är inte alltid hon håller med (eller kanske snarare att jag inte lyckas förmedla vad jag vill).
Ibland sätter hon av i vad som känns som helt fantastisk trav, framdelen lyfter, bakdelen sjunker och jag sitter plötsligt ganska nära länden och är på väg av :oO_o
Rider du också barbacka?
 
Jag försöker trava långsammare på henne för att slippa både slängtrav och de där "benen är överallt"-problemen, men det är inte alltid hon håller med (eller kanske snarare att jag inte lyckas förmedla vad jag vill).
Ibland sätter hon av i vad som känns som helt fantastisk trav, framdelen lyfter, bakdelen sjunker och jag sitter plötsligt ganska nära länden och är på väg av :oO_o
Rider du också barbacka?
Nej, det skulle jag inte klara på Styggur, han spänner sig lätt och då blir det bara grisepass av allting. Den röda däremot kan man ruda barbacka på, hon är rund och go som en soffa trots och har mjukt steg.
 
Länge sen jag skrev här, men kul å läsa de som händer hos er :)

Sindri står skadad sen 1 månad tillbaka :(
Ska in på klinik 9 januari. Bakhälta. Sitter högt upp, knät misstänkt.

Varför får inte mina hästar vara hela? :(
Finaste pållen :heartheart
Y8rUTJt.jpg


vhVzchW.jpg


krsidfw.jpg
Men nej, så otroligt trist att läsa! :( Håller tummarna för att det är något övergående.
 
Länge sen jag skrev här, men kul å läsa de som händer hos er :)

Sindri står skadad sen 1 månad tillbaka :(
Ska in på klinik 9 januari. Bakhälta. Sitter högt upp, knät misstänkt.

Varför får inte mina hästar vara hela? :(
Finaste pållen :heartheart
Y8rUTJt.jpg


vhVzchW.jpg


krsidfw.jpg
Håller tummarna för att det inte är allvarligt :(
 
Igår va vi hos veterinären.
rejält halt häst på 3 ben :(

Bägge fram å vänster bak, knät som gör ont.
Lilla skrutt. :heart

Bedövade man bort bak blev de värre fram, bedövade Man bort vänster fram blev höger super halt....

Så nu är han behandlad i båda framkotor, kotledsinflamationer på båda. Samt inflammation i vänster baknä.
Då tiden rann iväg hann vi inte göra allt vi ville så vi börja såhär för att hjälpa honom på en gång mot det värsta onda å nu ska van vila fram tills nästa besök den 30 januari för att se hur han svarat på behandlingarna å ev vidare utredning. Samt vill hon nog röntga knät.

Kul början på detta året :(
TDj9iVy.jpg


2Hxxgjb.jpg


Hemma igen:heart
VsdzsAO.jpg
 
Igår va vi hos veterinären.
rejält halt häst på 3 ben :(

Bägge fram å vänster bak, knät som gör ont.
Lilla skrutt. :heart

Bedövade man bort bak blev de värre fram, bedövade Man bort vänster fram blev höger super halt....

Så nu är han behandlad i båda framkotor, kotledsinflamationer på båda. Samt inflammation i vänster baknä.
Då tiden rann iväg hann vi inte göra allt vi ville så vi börja såhär för att hjälpa honom på en gång mot det värsta onda å nu ska van vila fram tills nästa besök den 30 januari för att se hur han svarat på behandlingarna å ev vidare utredning. Samt vill hon nog röntga knät.

Kul början på detta året :(
TDj9iVy.jpg


2Hxxgjb.jpg


Hemma igen:heart
VsdzsAO.jpg


Men käre världen då :cry: Stackars liten! Hoppas behandlingarna funkar bra och han blir frisk snabbt.
 
Igår va vi hos veterinären.
rejält halt häst på 3 ben :(

Bägge fram å vänster bak, knät som gör ont.
Lilla skrutt. :heart

Bedövade man bort bak blev de värre fram, bedövade Man bort vänster fram blev höger super halt....

Så nu är han behandlad i båda framkotor, kotledsinflamationer på båda. Samt inflammation i vänster baknä.
Då tiden rann iväg hann vi inte göra allt vi ville så vi börja såhär för att hjälpa honom på en gång mot det värsta onda å nu ska van vila fram tills nästa besök den 30 januari för att se hur han svarat på behandlingarna å ev vidare utredning. Samt vill hon nog röntga knät.

Kul början på detta året :(
TDj9iVy.jpg


2Hxxgjb.jpg


Hemma igen:heart
VsdzsAO.jpg

Usch, håller tummarna för att det blir bra! Jag personligen är allergisk mot att (veterinärer) spruta på chans, men hoppas det i alla fall bättrar så ni hittar felet/-n nästa gång! Satt hältan i kotan i vf?

Vår yngling Glanni var inne för CT av en has idag på Helsingborg. Han har vaknat och det har gått bra som tur är. Nu ska det bli spännande att få veta om de hittat något..
 
Jaa!
Jag ska tävla på RD indoor både i brösarp och på margaretehof! Sen får vi se.
Var finns du? :)

Åh va roligt! :)
Jag finns i Värmland. Så hoppas båda klubbarna här och kanske även den nya i Dalsland kommer arrangera tävlingar under året. Till hösten kanske jag åker lite längre undan en helg om det passar och min 7 åring visar sig göra bra ifrån sig på banan.

Sen funderar jag på om 2019 är året som jag för första gången i mitt liv provar rida vanligt dressyrprogram :nailbiting: En av ridskolorna här har pay&rides rätt ofta.
 
Senast ändrad:
Usch, håller tummarna för att det blir bra! Jag personligen är allergisk mot att (veterinärer) spruta på chans, men hoppas det i alla fall bättrar så ni hittar felet/-n nästa gång! Satt hältan i kotan i vf?

Vår yngling Glanni var inne för CT av en has idag på Helsingborg. Han har vaknat och det har gått bra som tur är. Nu ska det bli spännande att få veta om de hittat något..

De två veterinärer som arbetade med honom är överens om att det är baknät som är boven i dramat. Att framhältorna kommit av avlastning bak. Men är svårt å säga något då han va så himla halt på typ alla ben men främst bak. Fram syntes inte alls så tydligt först, men när knät var bortbedövat vart han mycket haltare vänster fram, reagerade när de böjde honom lågt vilket han inte reagerade på vid första böjningen. När vänster va bort bedövad gick han bättre men inte helt bra. Böjde höger fram oxå, jätte halt där med, å även den reagerade han inte på vid första böjproven men sen när de andra onda va borta kom denna fram oxå.

Jag tycker dom var väldigt duktiga, de studerade honom länge å de var två som stod å bollade å försökte verkligen gre ut vad som va vad å hur han rörde sig å vilket ben som troligen va grundproblemet osv....Å de tror han sen åkt på inflammationer i båda fram pga ont i bakben.

Men ja, de ville bara hjälpa honom så gott de kunde denna gången då de va så mkt :(
Lilla skrutthäst!


Efter 2 dagar inne så håller han på att sparka sönder stallet (trots sällskap inne) så han fick gå ut i lilla grushagen igår eftermiddag, då blev han både lugnare å nöjdare. ;)
 

Bifogade filer

  • 48BB9CDB-909E-457C-BF33-7E727EF79096.jpeg
    48BB9CDB-909E-457C-BF33-7E727EF79096.jpeg
    154,5 KB · Visningar: 18

Liknande trådar

Hundavel & Ras Letade efter tidigare trådar med samma frågeställning, men alla är ett antal år gamla. Man har ju hört att priserna gått upp något...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 461
Senast: hundtant
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
233
Senast: Sharpless
·
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
42 43 44
Svar
870
· Visningar
56 899
Senast: Gnist
·
Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
24 25 26
Svar
510
· Visningar
25 332
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp