Hålla rätt på mobilen

Magiana

Trådstartare
Sedan jag skaffade en smartfån för drygt ett år sedan sitter jag med dilemmat att jag jämt och ständigt tappar bort telefonen. Det är var och varannan dag. Förr låg den alltid i min vänstra byxficka men nu får den inte plats. Hur f-n gör man för att hålla ordning på sin telefon??? Nu är den ju liksom helt puts väck igen och jag kan inte hitta den.
 
Finns läderfodral man kan ha runt halsen, eller fästa med en hake i brallorna,
nått sånt kanske vore nått?
Säljer en hel del sådana på mitt jobb, det är många som blir av med sina telefoner när de inte ryms i fickan...
 
Att fästa den i byxorna vore kanske något. Funkar det även med kjol eller shorts?

Runt halsen vill jag nog inte ha den.
 
Jag brukar ju för övrigt ha den i en väska runt magen men jag tar helst av mig väskan inomhus och kan inte ha den alls när jag rider. Då har jag sportarmband, men det är obekvämt att ha jämt och är inte praktiskt när man ska svara i luren eller använda på annat sätt.
 
Shorts brukar funka om de har "skärp-snoddar" (de man trär ett skärp igenom).
Finns även fodral som man fäster i ett skärp.

Eller så får du helt enkelt skaffa en sån där keyfinder, fast till mobilen, eller alltid lägga telefonen på samma ställe i hemmet osv.
 
...Och varför "måste" alla (de flesta) smartfåner bara bli större och större...Så att det näst intill inte är någon skillnad mellan "telefoner" och mindre surfplattor?

Varför finns det inte en större variation i utbudet av telefoner, så att det finns små, t.ex. till dem som vill ha telefonen i fickan, medelstora till dem som tycker att en lite större skärm är bra, och stooora, t.ex. till dem som vill att telefonen ska ersätta dator/surfplatta?

Likaså kan man undra varför de flesta smartfånsmodeller tävlar i att vara kompetenta på allt möjligt som "bästa kamera", "bästa spelplattform", eller "bäst för musiklyssning", men väldigt få deltar i den för en telefon inte helt oväsentliga grenen "jävligt bra att ringa med"?
 
...Och varför "måste" alla (de flesta) smartfåner bara bli större och större...
Verkar lite som att det där går upp och ner, när de kom var de väldigt stora, sen skulle de vara så små som möjligt. Nu blir de större igen, snart kommer de säkert bli mindre igen, moden kommer och går antar jag på gott och ont.
 
...Och varför "måste" alla (de flesta) smartfåner bara bli större och större...Så att det näst intill inte är någon skillnad mellan "telefoner" och mindre surfplattor?

Varför finns det inte en större variation i utbudet av telefoner, så att det finns små, t.ex. till dem som vill ha telefonen i fickan, medelstora till dem som tycker att en lite större skärm är bra, och stooora, t.ex. till dem som vill att telefonen ska ersätta dator/surfplatta?

Likaså kan man undra varför de flesta smartfånsmodeller tävlar i att vara kompetenta på allt möjligt som "bästa kamera", "bästa spelplattform", eller "bäst för musiklyssning", men väldigt få deltar i den för en telefon inte helt oväsentliga grenen "jävligt bra att ringa med"?

När jag köpte min förra telefon var kravet att det skulle gå att ringa med den :p . Mer än så behövde jag inte.

Sen gick det ett antal år och jag insåg att en smartfån nog kunde vara rätt bra att ha under semesterresan, då jag inte har tillgång till dator. Den viktigaste funktionen var ju google maps och jag kunde också hålla kontakt med folk utan att nödvändigtvis ringa dem. Nu har jag haft fånen sedan juni förra året och jag kan väl säga att jag fortfarande hatar att surfa på mobil, men gör det ändå lite då och då. Jag brukar dock lessna väldigt fort. Storleken på skärmen är ju värdelös.
 
Vanligtvis bor min i ett fack i väskan. När jag rider har jag den i en "mini-magväska".

Min försvinner alltid när jag är hemma. Den kan bli kvar på toa för där spelar jag sudoku, den kan ligga i köket, vara på laddning (olika ställen), ligga vid datorn eller något annat bra ställe. Och hemmet är bara 24 kvm plus sovloft. Någon gång har jag glömt den i trädgården också, d.v.s. bänken utanför.
 
Min försvinner alltid när jag är hemma. Den kan bli kvar på toa för där spelar jag sudoku, den kan ligga i köket, vara på laddning (olika ställen), ligga vid datorn eller något annat bra ställe. Och hemmet är bara 24 kvm plus sovloft. Någon gång har jag glömt den i trädgården också, d.v.s. bänken utanför.

Min flyttar inte runt så mycket. Antingen ligger den i väskan, eller så ligger den på laddning (alltid samma ställe) eller möjligtvis i andra soffhörnan. Det händer någon enstaka gång att den är någon annanstans och jag får leta lite, men väldigt sällan.
 
Finns bara 2 ställen min smartie hamnar på nu mera, vid datorn eller vid sängen, lägger den alltid vid datorn när jag kommer hem. Flyttas till sängen när jag sover när jag ska upp tidigt, annars får den bli kvar vid datorn.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 098
Senast: Skjøldur
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 635
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 158
Senast: __sofia__
·
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
13 251

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp