Jag har själv inte gått där. Den enda kontakten jag har med skolan är att jag bor i Varberg och har ridit på Varbergs Ridskola i över 10 år. Hon som jobbar med gymnasiet var förut ridskolechef och hon är mycket duktig och jättebra lärare enligt mig och väldigt många andra.
Hästarna på ridskolan är av bra kvalitet eller hur man säger. Så jag gissar att det samma gäller gymnasiets hästar. Känner bara en av dem.
Den enda kommentaren jag hört om skolorna är från en person jag inte känner. Hon kom från Kungsbacka, men valde att gå här i Varberg för att hon tyckte att det var bättre kvalitet på skolan i Varberg.
Mer vet jag inte och kan inte uttala mig direkt om någon av skolorna.
När det gäller boende i Varberg så är det ju långa köer, men när man kommer hit för att gå i skolan så brukar det ju lösa sig (på min skola som också hade riksintag så kunde skolan hjälpa till att fixa boende, de hade även ett par studentlägenheter). Jag vet inte hur de gör på Ridgymnasiet.
Jag tycker definitivt att du ska ringa och prata med dem på skolorna. Kanske inte är jättelätt att få tag i dem nu, men testa iaf. Eftersom du bor så långt bort så är det ju svårt för dig att komma hit och besöka dem. Men jag hade definitivt ringt och frågat om det här med boende och du har kanske andra frågor om utbildningen i sig, så kan du ju jämföra svaren du får och då blir det kanske lättare att välja.
Stallplats tror jag inte är svårt att fixa, tycker att det är många som annonserar om lediga stallplatser. Sen kanske det inte går att få så centralt, men på många håll går det ju iaf hyfsat bra bussar. Stallplats kan ligga på allt från 500-2000. Normalt i området där jag bor är väl runt 1000 kronor då brukar det ingår insläpp och lite så.
(PS, smygreklam för Varberg, en jättebra stad

)