Bukefalos 28 år!

Fem månaders kamp för rätt till ett arbetgivarintyg, att skicka in till A-kassan och A-kassan skickar det här 2 minuter efter att jag skickat in intyget.

Otrevliga Hallblom, kanske ÄNTLIGEN kan få sina pengar.

 

Oj, det var inte mycket. Kan du ansöka om bostadsbidrag?
Jag har haft bostadstillägg för pensionärer i många år, eftersom jag haft halv sjukersättning sedan 1999.... vilket jag inte fick beviljat förrän 2001 och då fick retroaktiv sjukersättning ett och ett halvt år tillbaka, så jag har varit grinig, dryg, agressiv och allmänt otrevlig lääääänge... :D


Bostadstillägg för pensionärer slogs jag ocså för i fem år... innan jag fick hjälp av kurator på rehab, då tog det fem dagar att få det beviljat och retroaktivt utbetalt ett antal månader...

Det ska inte vara lätt att vara funktionsvarierad och man ska banne mig inte tro att man är en människa som får föra sin egen talan. För då är man aggressiv, dryg, otrevlig, läskig och otydlig. :)
 
Senast ändrad:
Min lön 50 % har senaste året varit 10 863 kr före skatt vilket om jag jobbat heltid, med heltidslön 21 726 motsvarar en normal heltids - ingångslön för nyutbildad 18-årig gymnasiestudent.

Då har jag 2 gymnasieutbildningar, 2-årigt och 3-årigt gymnasium, två universitetsutbildningar med extra universitetspoäng och har jobbat på samma ställe i 16 år, betalat skatt, a-kassa, försäkring, gud farao vet allt, gjort rätt för mig som vilken vanlig Svensson som helst, och är 57 år ung.
 
Senast ändrad:

Ja, men ropa inte hej än. Nu får vi se hur många månader det tar innan de betalar ut det också. Men då är det många som kommer få plingeling i sina telefoner, trots att de tydligt skrivit att det varit GÅVOR för att de sett till att jag kunnat betala ALLA räkningar och inte fått inkasso och kronofogde efter mig igen, samt fått mat på bordet och orkat kämpa för min rätt här i livet.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok M från hemtjänsten beordrade mig att stanna inne idag, snömodd så att jag och andra funktionsnedsatta som inte har rätt att vistas...
Svar
6
· Visningar
632
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Man kunde ju tycka att en månad på Teneriffa skulle hålla humör o glädje uppe ett tag åtminstone, men det gick fort åt Hälsingland med...
Svar
1
· Visningar
372
Senast: IngelaH
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kyla och snö är visst utlovat till senare i veckan. Då kanske det kan bli skönare att sticka ut näsan om det blir "vinterväder" i...
Svar
0
· Visningar
301
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
860

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp