Love is blind Sverige

Jag tycker att Christoffer känns ännu läskigare efter att ha sett reunion. Om dom hade varit på krogen tror jag att han hade slagit till Adde. Och jag fick inte riktigt katjas berättelse om deras samtal att gå ihop. Var det ett samtal kvällen innan hon lämnade honom eller när dom sågs dagen efter? Såg på flashback att det spekuleras i att hon hade hittat droger i lägenheten men det nämde hon inget om.

Blev otroligt förvånad när Krissy fick det att låta som att dom inte var tillsammans men var också fint att dom/hon var så ärlig med hur dom hade fått kämpa.

Emilia känner jag igen mig i - hon ville så himla gärna och nu kan jag tänka mig att hon skäms för att hon vågade chansa medan det egentligen var fint men bara fel person. Tycker Krissy var så himla on point med att Lukas var osäker på sig själv.

Oskar och Meira var inte så djupa om nuläget. Men vad var grejen med en tavla av sig själv ovanför sängen?? Får en känsla av att Oskar inte har det sociala helt automatiskt och att han ibland har svårt att direkt förstå varför andra gör som dom gör. Men gillar honom. Hade velat höra mer om att sälja kostymerna på blocket! Sålde han allt i ett paket? Hur dyrt sålde han dom?

Sergio och Amanda vet jag inte vad jag ska säga om... Det där barnet måste ju vara anledningen till att ryktet om ett barn i Barcelona startade. Kan se framför mig att en dejt berättar för Sergio att hon är gravid och att han vänder ryggen åt henne och sen ignorerar alla kontaktförsök tills han fick brevet om barnet.
 
Oscar och Meira - supergulliga!
Rasmus och Krissy - trevligt att se ärligheten, hoppas det håller
Sergio och Amanda - nej bara nej :(
Christoffer - stalkervibes, det blev en dålig match
Catja - kul att se att det på något sätt funkade ändå
Lucas - så liten och osäker och vill inte såra någon. Han ville bara väl men blev överkörd. Hoppas nya tjejen har mer empati!
Emilia - maken till att vräka ut sig och inte alls kunna se sina egna fel och brister! Nä, hon och Sergio är lika illa. Hade en man betett sig som hon och tafsat hade han anmälts för sexuella trakasserier. Hon känns bara desperat!
 
Lucas - så liten och osäker och vill inte såra någon. Han ville bara väl men blev överkörd. Hoppas nya tjejen har mer empati!
Emilia - maken till att vräka ut sig och inte alls kunna se sina egna fel och brister! Nä, hon och Sergio är lika illa. Hade en man betett sig som hon och tafsat hade han anmälts för sexuella trakasserier. Hon känns bara desperat!

Vi ser det verkligen olika! Hur menar du att Emilia inte har empati? Jag tycker att hon var väldigt förstående och kämpade på fast han inte gav henne något tillbaka. Och sen har han inte ens mod att göra slut utan låter relationen pågå tills hon ställer honom mot väggen.

Jag måste ha missat en del, när och hur tafsade hon? Och vad skulle kunna vara sexuella trakasserier?
 
Det jobbigaste med detta är att jag nu måste ge den amerikanska (eller något annat land) versionen en chans också...😅

Jag läste att folk från andra länder tyckte att det dejtingkulturen i Sverige skiljer sig från där dom bor så jag blev lite nyfiken på den brasilianska! Tror det ska finnas en japansk också.
 
tänker Amanda med?!? Tragiskt. Allt ikväll visar hur läskig Sergio är. Och efter att ha sett filmer på hur han förföljt en 19-åring får jag känslanav att både fysisk och psykisk misshandel kommer att bli vardagsmat framöver.
Wait what, var har du hittat såna videos?
Det är ju tydligen Sergio som åtalats för misshandel av ett ex också så speciellt förvånad blir jag inte, även om han tydligen friades
 
Vi ser det verkligen olika! Hur menar du att Emilia inte har empati? Jag tycker att hon var väldigt förstående och kämpade på fast han inte gav henne något tillbaka. Och sen har han inte ens mod att göra slut utan låter relationen pågå tills hon ställer honom mot väggen.

Jag måste ha missat en del, när och hur tafsade hon? Och vad skulle kunna vara sexuella trakasserier?
Hon ser ju inte alls att hon gjort något fel. Att han inte saft något är ju för att hon går i 120 konstant.
På Cypern, innan han sa något om attraktionen så var hon så på!
 
Sett det sista avsnittet nu.
Adde visste jag inte ens var med i programmet. Kommer någon ihåg honom?
Roligt för Catja att de fann varandra!
Men Christofer måste gå vidare nu. Han är jätte jätte singel som han sa. Och av hans reaktion att döma så har han känslor kvar för henne.

Meira och Oskar är nog mitt favoritpar i programmet. Båda verkar snälla och lugna och jag gillar hur han dansar och de Kompletterar varandra på ett fint sätt.

Vet inte vad jag tycker om Emilia och Lucas. Kanske var det så enkelt att det bara inte gick hur båda än på sitt sätt försökte.

Jag tycker Amanda är modigaste av alla deltagarna. Sergio är lurig. Sedan ska man inte döma en person efter vad som visas på tv enbart men det är så mycket drama runt honom och konstigheter.
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 995
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 848
Senast: jemeni
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
20 287
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 247
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp