Love is blind Sverige

Vad tror ni? Är kärleken blind? ;)

Jag tror inte det, inte helt. Som Amanda sa, man måste ha någon fysisk attraktion med, annars blir det ju "bara" en kompis tänker jag?
Jag tycker att den svenska versionen har varit mycket mer ytlig än andra. Kärleken kan mycket väl vara blind, det har visats i amerikanska versioner. Speciellt Lauren och Cameron i S1, men svenskarna har varit fokuserade på utseende på många sätt. Utom möjligen Rasmus som säger att han är ytlig men sen bara är kär och bryr sig inte om detaljer som namn :D
 
Vad tror ni? Är kärleken blind? ;)

Jag tror inte det, inte helt. Som Amanda sa, man måste ha någon fysisk attraktion med, annars blir det ju "bara" en kompis tänker jag?
Tycker hela den där referensen är feltolkad :D Det är ju egentligen något negativt att vara förblindad av kärlek, alltså att man ser förbi alla negativa sidor av en person, idealiserar den och skapar en förvrängd bild.
 
Nu har jag sett sista avsnittet och har lite tankar.
Rasmus och Krisse-Li: Verkar vara superfina människor som passar med varandra. Tyckte det var klädsamt att Rasmus erkände sin ytlighet.

Oscar och Meira: Verkar väldigt harmoniska ihop nu när hon kommit över sin osäkerhet. Tror det var hennes syster som sade, när hon träffade Oscar, att de passade väldigt bra ihop om bara Meira vågade lita på kärleken. Verkar som att hon har gjort det nu.

Sergeo och Amanda: Han är verkligen hal som en ål och svarar ju egentligen inte på några frågor. Det enda han ska ha kredd för är att han inte vill dra in den andra mamman i ngt när hon inte har möjlighet att svara. Han ger mig fortfarande röd flagg vibbar. Och så Amanda då. Jag är ledsen men hon är verkligen en enabler med stort E. Vadå han ljög inte i sitt hjärta så sädå var detvinte en lögn?!?!?!?

Emilia och Lukas: Jag tycker Emilia Verkar vara en så stark och underbar tjej som verkligen förtjänar en fin man. Lukas däremot.. visst man kan skylla på osäkerhet MEN han fick Emilia att bjuda sin pappa o h halvsyskon som aldrig varit i Sverige trots att hon tvekade... Jag upplever honom som oerhört falsk

Catja, Adde och Christoffer: Tycker Christoffer var väldigt tydlig med att han skämdes över hur mycket komplimanger han överöst Catja med och hans förklaring om att desto mer hon drog sig bort desto osäkrare blev han = mer smicker. Fel taktik och det verkar han själv insett. Han har växt i mina ögon. Hans minspel när Sergeo pratade var nog samma som mitt 😁 Jag hoppas han kan släppa Catja för han förtjänar ngn som inte gör honom osäker.

Man såg att glöden fallande hos Catja så fort hon såg Christoffer. Det kan man ju inte hjälpa såklart men jag tycker hon kunde varit snällare mot honom ändå. Det finns olika sätt att säga saker på.

Adde, ingen jag kommer ihåg från kapslarna. Från det de visade nu så gav han mig slemvibbar. Och vad tusan är det med bara fötter i skorna? 🤢
 
Vad tror ni? Är kärleken blind? ;)

Jag tror inte det, inte helt. Som Amanda sa, man måste ha någon fysisk attraktion med, annars blir det ju "bara" en kompis tänker jag?
För mig så är det ett ja. Men sen för att det ska hålla i längden så behövs både den mentala kemin och den kroppsliga.
 
Funderar på att se en till men vilken av dem? Den från USA eller Japan?
Vilka har ni sett?

Jag började se den från Brasilien men insåg att jag inte ville behöva läsa undertexterna för att förstå så jag bytte till första säsongen USA. Se den så att jag har någon att prata om den med 😁
 
  • Gilla
Reactions: Bon
Jag har enbart sett halva sista avsnittet men nej, jag hade inte gift mig med någon som beskriver sig själv som en thriller 😅

redflags.gif
 
Jag vill också prata om de amerikanska säsongerna :D Är dock bara på säsong 3, men lär väl hoppa in på säsong 6 när den kommer om ett par veckor 😅
 
Tittar på avsnitt 3 och funderar på Johan. Han blev ju dissad av Meira och blev jätteledsen av det, samtidigt friar han till Kimia direkt efter. Känns ju inte som att det är ärligt menat för fem öre då om han hade så starka känslor för Meira. Lite som att Kimia då blev lite av en nödlösning för att få fria till någon i programmet.
 
Men snälla någon.
Fick dålig känsla av Sergio direkt och inte blev det bättre nu när de är på resa och han gnäller över att han inte fick någon ring och allt vad det var. Han är absolut någon man borde hålla sig långt ifrån
 
Stör ihjäääääääääl mig på Lydia! Tack för att ni har fått mig att börja kolla på den amerikanska versionen, jag behövde helt klart en serie till med tusen säsonger o h avsnitt :cautious:
 
Nu har jag sett sista avsnittet och har lite tankar.
Rasmus och Krisse-Li: Verkar vara superfina människor som passar med varandra. Tyckte det var klädsamt att Rasmus erkände sin ytlighet.

Oscar och Meira: Verkar väldigt harmoniska ihop nu när hon kommit över sin osäkerhet. Tror det var hennes syster som sade, när hon träffade Oscar, att de passade väldigt bra ihop om bara Meira vågade lita på kärleken. Verkar som att hon har gjort det nu.

Sergeo och Amanda: Han är verkligen hal som en ål och svarar ju egentligen inte på några frågor. Det enda han ska ha kredd för är att han inte vill dra in den andra mamman i ngt när hon inte har möjlighet att svara. Han ger mig fortfarande röd flagg vibbar. Och så Amanda då. Jag är ledsen men hon är verkligen en enabler med stort E. Vadå han ljög inte i sitt hjärta så sädå var detvinte en lögn?!?!?!?

Emilia och Lukas: Jag tycker Emilia Verkar vara en så stark och underbar tjej som verkligen förtjänar en fin man. Lukas däremot.. visst man kan skylla på osäkerhet MEN han fick Emilia att bjuda sin pappa o h halvsyskon som aldrig varit i Sverige trots att hon tvekade... Jag upplever honom som oerhört falsk

Catja, Adde och Christoffer: Tycker Christoffer var väldigt tydlig med att han skämdes över hur mycket komplimanger han överöst Catja med och hans förklaring om att desto mer hon drog sig bort desto osäkrare blev han = mer smicker. Fel taktik och det verkar han själv insett. Han har växt i mina ögon. Hans minspel när Sergeo pratade var nog samma som mitt 😁 Jag hoppas han kan släppa Catja för han förtjänar ngn som inte gör honom osäker.

Man såg att glöden fallande hos Catja så fort hon såg Christoffer. Det kan man ju inte hjälpa såklart men jag tycker hon kunde varit snällare mot honom ändå. Det finns olika sätt att säga saker på.

Adde, ingen jag kommer ihåg från kapslarna. Från det de visade nu så gav han mig slemvibbar. Och vad tusan är det med bara fötter i skorna? 🤢
Alltså håller verkligen med. Vad ser hon i adde? han är också enröd flagga i min bok. Maken till sliskig snubbe. Helt klart en sån kille som inte va populär i gymnasiet så nu måste han få allas avund. Helt klart därav han valde catja med. För han gillar att andra killar vill ha hans tjej. Blev sen ytterst dundersam på om han är bra i sängen som han skrytar med. Dom flesta jag träffat på av hans typ är all talk and no action med en liten räk penis med 🤣💀
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 001
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 859
Senast: jemeni
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
20 291
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 248
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp