Bukefalos 28 år!

Hållfasta matta läppstift

Bufera

Trådstartare
Hej
Jag är helt ny på läppstift och har hittat tjusningen! Men har inte hittat något som sitter kvar i det dagliga livet.

Gillar matta, vill ha något hållfast. Vilka märken ska man kolla efter? :) Har nu 2st billigare för ca 80kr styck, gillar färgerna men får bättra på så fort man dricker eller äter :down:
 
I den prisklassen finns det nog inte mycket som håller. MAC läppenna/stift (alltså läppstiften i pennformat) tycker jag sitter riktigt bra och ändå ha ett lägre pris (brukar ligga runt 250 kr).
 
Hej
Jag är helt ny på läppstift och har hittat tjusningen! Men har inte hittat något som sitter kvar i det dagliga livet.

Gillar matta, vill ha något hållfast. Vilka märken ska man kolla efter? :) Har nu 2st billigare för ca 80kr styck, gillar färgerna men får bättra på så fort man dricker eller äter :down:

By Terry... svindyra till ordinarie pris men finns ofta på kampanj. Sedan finns det inget läppstift som tål hur mycket som helst.

Personligen gillar jag Clinique vad gäller läppstift och deras Pop-serie sitter riktigt bra och det gör Different Lipstick också (det förstnämnda skulle jag säga sitter något bättre).
 
Hej
Jag är helt ny på läppstift och har hittat tjusningen! Men har inte hittat något som sitter kvar i det dagliga livet.

Gillar matta, vill ha något hållfast. Vilka märken ska man kolla efter? :) Har nu 2st billigare för ca 80kr styck, gillar färgerna men får bättra på så fort man dricker eller äter :down:
Min nya favorit är rimmel provocalips. De jag har är halvmatta, men tror det finns helmatt.
De håller så bra att man knappt får av dom....
 
Hej
Jag är helt ny på läppstift och har hittat tjusningen! Men har inte hittat något som sitter kvar i det dagliga livet.

Gillar matta, vill ha något hållfast. Vilka märken ska man kolla efter? :) Har nu 2st billigare för ca 80kr styck, gillar färgerna men får bättra på så fort man dricker eller äter :down:

Inglot är outstanding!
 
Maybelline superstay matte, oslagbart!

Tänkte också tipsa om detta! Sitter som berget, ibland i flera dagar. Undrar därmed hur ni andra får bort det? 😄 Jag brukar gnugga med någon slags remover eller typ olivolja på en bomullspad, men helt lyckas jag inte bli av med det...
 
Tänkte också tipsa om detta! Sitter som berget, ibland i flera dagar. Undrar därmed hur ni andra får bort det? 😄 Jag brukar gnugga med någon slags remover eller typ olivolja på en bomullspad, men helt lyckas jag inte bli av med det...
Jag tar make up borttagning och sedan borstar jag med tandborsten när jag ändå tar tänderna. Brukar få bort det sista då. 🙈
 
Jag gillar läppstift men blir tokig när det går bort på läpparna men har en rand kvar. Kommer aldrig ihåg att bättra på..
Maybelline har ju ett glans cerat att ha till om man nu skulle vilja, även om jag oftast kör utan.

Kul med nya märken att utforska. :)
 
När jag jobbade på hotell och gick mkt med målade läppar investerade jag i en lipsealer - ett "lack" att pensla på som finish. Fick även semi-budget att sitta en arbetsdag. Rekordet är när jag snubblade och gjorde en faceplant i linneförrådet och endast fick ett ytte-pytte spår på en handduk som fick gå i tvätten.
 
Min nyfunna favorit är Anastasia beverly hills lipstain. Det sitter som berget, med undantag för om jag äter flottig mat. :)
 
Tänkte också tipsa om detta! Sitter som berget, ibland i flera dagar. Undrar därmed hur ni andra får bort det? 😄 Jag brukar gnugga med någon slags remover eller typ olivolja på en bomullspad, men helt lyckas jag inte bli av med det...
Jag har använt makeup remover i färdiga dukar. Icas egna, det fungerar!
 

Liknande trådar

Hemmet Jag behöver en ny matta under soffbordet. Den gamla är redan slängd och reservmattan är för liten och har fel färg. Så idag började jag...
Svar
17
· Visningar
906
Senast: Catsu
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 266
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 269
Senast: Sassy
·
Relationer Min svärfar miste relativt plötsligt sin partner tidigare i vintras. De har varit tillsammans så gott som hela sina liv. Ensamheten...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 091
Senast: Halona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp