HALLOWEENBAL PÅ DOWNTON ABBEY (ulvlek)

Ileo - pliiiis kom med lite teorier och inte bara magkänsla. Detta är en som jag kanske ändå tror kan vara en nybörjar god utan information. Neutral och om någon skulle kunna vara god av alla de andra så är det hon.

Jag ska börja teoria, har dock ingen aning om vem som är ond eller inte så jag börjar i ett hörn och så får vi se vart det slutar :)
 
Äsch... inte bra att bli av med två goda på en gång sådär, och ängeln dessutom! Ferrari var ju lite skum, men jag tänkte ju ändå att någon borde ha kollat upp henne närmare och gått på mer om hon hade varit ulv...
Återigen, ett inlägg som skaver...
Goda sidan har inte så många chanser att "kolla upp" saker, så varför borde just Ferrari blivit "kollad" (ok, nu tror jag ju att Habina gjort det och fått god som svar, men GO nämner inte detta heller. varför?)
 
Blacksmithfarm håller jag åt godare hållet. Hade hon röstat senare hade inte hennes "perfekta förutom Paddington"-röstrad inte spelat någon roll men i och med att hon röstade så pass tidigt lade hon ju upp ulvarna för lynch och det är ändå ett extremt dyrt alibi. Fast helt säker är jag inte och jag tycker nog att hennes helomvändning mot Mirtai är lite skum. Kanske mest för att hon överhuvudtaget litade på Mirtai på grund av dennes röstrad (det var väl huvudanledningen?). BSF borde varit medveten om att Mirtai kan vara fårulven innan Paddingtons inlägg. Fast ska jag klanka ner på misstag borde jag ju snarare rösta på mig själv? Nja, jag håller BSF som försiktigt god just nu.

Mirtai, jag är inte ett dugg säker på vad jag har henne. Hon har i leken godförklarat sig själv men till skillnad från Snurrfian har endast en person valt att ta upp det (har glömt vem). Varför ingen annan? Innebär den här godförklaringen någonting? Det skulle ju onekligen kännas klantigt om hon var ulv då Snurrfian blev utröstad på grund av det, å andra sidan var den här godförklaringen mer subtil. Jag tror nog inte att den behöver betyda något dock.

Mirtai tar upp att BSF delvis motiverar sina röster i de två senaste lynchningarna på att Mirtai röstat på denne och att BSF hållit Mirtai som god. Vidare menar hon att BSF kan vara skum och försöka få oss andra att misstänka Mirtai. Baserat på det här tror jag att BSF och Mirtai inte är på samma sida, frågan är bara vem som är god och vem som är ulv? Det kan mycket väl vara ett försök från en ond Mirtais sida att få ut BSF. Å andra sidan kan det vara ett försök från en god Mirtai att få ut en ulv också.

Jag håller ändå Mirtai som försiktigt ond just nu i och med att jag tror att hon är på motsatt sida från BSF och jag för tillfället håller BSF som försiktigt god.
 
Återigen, ett inlägg som skaver...
Goda sidan har inte så många chanser att "kolla upp" saker, så varför borde just Ferrari blivit "kollad" (ok, nu tror jag ju att Habina gjort det och fått god som svar, men GO nämner inte detta heller. varför?)
Men Ferrari stack ju ut ganska rejält? Jag känner ändå att det var ganska naturligt att den goda lyan kollade just henne?
 
Men Ferrari stack ju ut ganska rejält? Jag känner ändå att det var ganska naturligt att den goda lyan kollade just henne?
Jo, men det finns inte många chanser till att "kolla upp" (tolkar jag som sia typ) Den välsignade har en sia och Goda lyan har ett paket med sia (som de skickar till en levande spelare som väljer vem den siar). Visst, Ferrari var skum.
Den välsignade bör ha använt sin sia natt 1 för att inte riskera att åka ut innan den kunde användas. Här är jag inte säker på vem som blev siad.
Paketet med sian ser jag som troligt att Habina har fått. (alternativt är hon den välsignade... eller både och)

Alltså, GO "klandrar" FiaM för att ha dragit med sig Ferrari, för att Ferrari var lite skum och det borde märkts om hon var siad ond. GO verkar säker på att Ferrari är "kollad" men nämner inte det Habina har skrivit. Jag vet inte, det kanske inte alls betyder något, men jag fastnade för det när jag läste det.
 
Nu har jag tagit mig igenom hela leken igen (hjälpligt i alla fall)
Och jag är kvar vid Mirtai som mest skum. Efter henne kan jag inte bestämma mig. GO, Hedinn och Ileo är tre som känns lite tveksamma, men ju fler varv jag tänker ju mindre kommer jag fram till, känns det som.

Så, jag väljer att tro att Paddi var något på spåren igår, och att hennes kommentar om fårulvens rad förhoppningsvis stämmer.

Blacksmithfarm röstar på Mirtai

Då jag tror att hon är fårulv, och därför har en "bra" röstrad.
 
Jo, men det finns inte många chanser till att "kolla upp" (tolkar jag som sia typ) Den välsignade har en sia och Goda lyan har ett paket med sia (som de skickar till en levande spelare som väljer vem den siar). Visst, Ferrari var skum.
Den välsignade bör ha använt sin sia natt 1 för att inte riskera att åka ut innan den kunde användas. Här är jag inte säker på vem som blev siad.
Paketet med sian ser jag som troligt att Habina har fått. (alternativt är hon den välsignade... eller både och)

Alltså, GO "klandrar" FiaM för att ha dragit med sig Ferrari, för att Ferrari var lite skum och det borde märkts om hon var siad ond. GO verkar säker på att Ferrari är "kollad" men nämner inte det Habina har skrivit. Jag vet inte, det kanske inte alls betyder något, men jag fastnade för det när jag läste det.
Hon tar upp det i sitt teoriinlägg strax efter, så jag får kanske backa på detta...
 
Mirtai.
Efter att ha läst om allt Mirtai skrivit är jag ambivalent. Å ena sidan verkar hon leta ulvar men å andra sidan är hon hela tiden steget efter och kommer hela tiden med gamla teorier och reflektioner som mer är kopior av andras åsikter. Rösterna kommer lite lagom i tiden det är för mig lite väl mycket "mellanmjölk" och tillrättalagt. Det får mig att tänka ulv eller kanske fårulv som Habina är inne på.

Habina har jag hållit som trolig god ett tag, men nu får jag dåliga vibbar. Jag vet ju min roll och att hon gör en kovändning på det här viset och misstänker mig utifrån att jag, inte helt nykter, hellre kliade sötiskatten hemma hos Q samtidigt som jag reflekterade över vad folk skrivit och inte försökte hasta fram en analys och teorier om folk som inte kan bli väl underbyggda pga tidsbrist. Är Habina god men har hakat på mig helt utan grund för att hon fått för sig något eller försöker hon spela på sin godförklaring och få ut mig. Hon verkar också säker på Mirtais ondhet och hur jag än räknar på det kan jag inte få det till att Habina kan ha information om oss båda. Kan hon ha duperat oss?

Igår skulle ja blint följt henne mot Mirtai men hennes teorier idag få mig att tveka. Är hon den hon utger sig för? Är hon egentligen en ond som lyckats bli god förklarad Hur blev hon god egentligen? Har jag tolkat henne totalt fel?

Och hur påverkar detta min syn på Mirtai, är hon verkligen ond som jag tror?
 
Okej, men då var det alltså Habina som kollade upp Ferrari och inte den goda lyan? Poängen var i alla fall att det faktiskt var rimligt att någon på den goda sidan hade kollat upp Ferrari.
 
Jo, det är min tanke. Men måste jag välja en av dem tror jag mer på lobelia än mirtai. Men den här förbaskade (:angel:) dubbellynchen gör mig nervös, för ulvarna kan ju försöka få ut en god...
Jag hänger med lite dåligt idag också, tyvärr. Ska försöka hinna så gott jag kan innan DL, men om du har möjlighet - varför tror du mer på Lobelia än Mirtai? Jag funderar ju en del kring Mirtai speciellt eftersom Paddi visade sig vara god, men finns det anledning till att tro att nån annan är mer "säkert" ond så är det ju inget jag tänker låsa fast mig vid.

Tror du att Lobelia kan vara fårulven (ska försöka hitta nån röstlista att titta på)? För spontant känns det ju som att det kan vara ganska bra att få ut den idag.
 
Jag fortsätter min genomgång med Ileo, jag kan inte riktigt placera henne som spelare, i ena stunden så verkar hon vara en ren nybörjare och i nästa så beter hon sig som hon spelat ulvspel i hela sitt liv.

Oavsett viket så får jag känslan av att Ileo inte har någon information, att hon mest flyter med men försöker få ut ulvar efter bästa förmåga. Jag har henne som bybo på min karta.

BSF Var mycket misstänkt i början men misstankarna har dalat. För mig har scenariot med att BSF som röstat tidig och varit drivande i lynchen mot Snurris samtidigt som lyan försökte hjälpa Snurris och BSF vara kvar genom att outa nästan hela lyan och dessutom planerat det känts lite för spretig och osannolik vilket jag tagit upp tidigare. BSF är en outsider till fårulvsrollen men jag tror inte hon lyckts dupera mig till den grad. För mig är BSF försiktigt åt det goda hållet.
 
Jag hänger med lite dåligt idag också, tyvärr. Ska försöka hinna så gott jag kan innan DL, men om du har möjlighet - varför tror du mer på Lobelia än Mirtai? Jag funderar ju en del kring Mirtai speciellt eftersom Paddi visade sig vara god, men finns det anledning till att tro att nån annan är mer "säkert" ond så är det ju inget jag tänker låsa fast mig vid.

Tror du att Lobelia kan vara fårulven (ska försöka hitta nån röstlista att titta på)? För spontant känns det ju som att det kan vara ganska bra att få ut den idag.

Nä, jag tror faktiskt mer på mirtai som fårulven. Så drömmen vore ju om vi kunde lyckas lyncha både lobelia och mirtai... Lobelia är jag mer misstänksam mot just för hur hon betedde sig igår, ingenting egentligt matnyttigt efter natt-dl öht, speciellt inte när jag var desperat och behövde hjälp. Då om något borde ju en annan god försöka hjälpa/hitta någonting om man ändå är inne i leken och läser...
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 853
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 691
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 434
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 235
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp