HALLOWEENBAL PÅ DOWNTON ABBEY (ulvlek)

bläää
Är fortfarande i stallet och har inte börjat mocka än så kommer behöva rösta från mobilen idag... har inte haft då mycket tid för leken som jag trodde, tänkte att nu när jag bara har en häst borde jag hinna leka trots skolan men har blivit sisådär med det, ska bättra mig i helgen om jag är kvar då!
Svårt att komma in såhär sent när alla andra redan hunnit vända och vrida på ens funderingar, känns som att msn natts hakar på... men min första tanke efter gårdagens lynch var att leta bland Klaras inlägg för att hitta onda tvillingen. Håller med om att ulvarna är viktigast, och nu kom det väl lite nya direktiv ang spioninfon som påverkas av ifall onda spionen är kvar eller inte, hinner dock inte gå tillbaks och kolla exakt vad det var... Men en ond är ju trots allt en ond och jag håller med om att ifall Klara har försökt peka ut sin tvilling så borde det ha varit genom sin röst, och då borde det vara Ferrari. Sedan är jag inte alls säker på att Klara skulle riskera att bli av med sin tvilling och därmed infon redan DL1, men har inte direkt något annat att gå på nu. Och eftersom det verkar stå mellan Ferrari och Snurrfian idag (ingen annan hade iaf röster när jag började skriva detta) och jag igår reagerade mer på Ferraris kommentar om Paddan än Snurris godförklaring så får det idag bli

Gabby_Ossi röstar på Ferrari
Det här inlägget reagerar jag på. En lya offrar ju hellre den verkningslösa onda tvillingen än en kollega (som de inte vet vem det är). Nu trillade det in ganska många röstar på snurrfian nära DL så det gick godas väg.
 
Q såg troligen inte röständringen och den kom i vilket fall på tok för sent för att Q skulle kunna ändra sig. Jag tycker mest att det känns som krystade efterhandskonstruktioner att Q/BSF skulle lagt upp det på det här viset, jag ser liksom inte poängen. BSF kan vara fårulven jovisst men jag tror det är mer sannolikt att lyan lägger upp strategier under vägen beroende på hur det står än att planerar en krystad alibiröst långt i förväg. BSF röstade reden vid 13-snåret.
Efter natt 1 "jag är sannorlikt inte fårulv"

För mig står det mellan Snurrfian och Ferrari idag. Jag har int ehunnit titta så noga på Snurris som jag önskade däremot så lutar det mycket mot att Ferari skulle vara ond tvilling utifrån att Klara rimligen ville signalera vem som var ond spion om hon dog.

Med Snurris så är det bara det faktum att Q rimligen lagt en röst med avsikt att skydda någon (eller möjligen förvirra) och då finns det inte så många kandidater som Paddis påpekade. Jag tror heller jag går på en möjlig ulv än en trolig ond tvilling.

Lobelia röstar på Snurrfian
Denna rösten talar till hennes fördel, visst det kan vara lureri eller för den delen Edith som inte hittat lyan... Men jag sätter ändå Lobelia åt neutral/god hellre än ond. Tror jag.
 
Nej, jag vet verkligen inte hur jag ska rösta.

jag vill helst rösta på bsf då jag tror att hon började med en alibiröst på Q igår och sen fortsatte att styrka alibit genom sin diskussion med henne. Samtidigt så kan Snurris lika gärna vara den onde...eller Ferrari

cirkus röstar på Snurrfian tror hon skyddaades igår


Då jag är tveksam till Ferraris ondska och fick panik

Hedinn röstar på Snurrfian

Tillägg:
Har inte alls hängt med det sista nu, fullt upp, men jag känner att det inte är så säkert att tvillingarna valde att rösta på varandra. Att majoriteten av diskussionerna har haft fokus på Ferrari och byggt kring teorin att Ferrari är den onda tvillingen gör att jag blir lite rädd att vi missar annat. Om Klaras röst var en slump så är det ju lite för mycket som går fel där... Sen kan det såklart vara så det är, men jag är inte nog säker på det.

Snurrfian skulle kunna blivit räddad, eller så är det också en slump, att röstningen igår såg ut som den gjorde. Men jag tror nog mer på Snurrfian som ond än Ferrari i nuläget.

Även cirkus och Hedinn röstar på Snurrfian. någon skulle kunna vara alibi, om lyan är beredd att riskera Snurris och har fårulven som räddningstaktik (funkade inte, för många röster)

Jag funderar på om bara fårulven av de onda röstade på Snurrfian??
 
Jag fick en del höjda ögonbryn för min röst på lobelia igår. Eftersom jag äntligen sitter vid en dator igen, tänkte jag visa på vad det var som fick mig att reagera (och varför min röst förmodligen kommer hamna på lobelia igen idag).

Detta händer (i korta drag): Mirtai röstar på paddington pga hennes hang up på henne. Hedinn och blacksmithfarm teoriar kring ferrari och eventuell info. Cirkus skriver ett teoriinlägg.
Skriver jag kl 18:52. Jag känner att jag behöver HJÄLP från fler som kan tänka till lite. Efter mitt inlägg kommer lobelia in i leken och skriver. Först kl 19:22:
Det har nu kommit tre röster på paddington och jag är förvirrad över vad som händer. Lobelia skriver sitt nästa inlägg 19:34, riktat till mirtai:
Gabby_ossi skriver ett teoriinlägg, som cirkus sedan dissikerar lite. Lobelia fortsätter med att peka på mirtais godförklaring av sig själv 20:49.

Sedan skriver hon detta 20:52:

Och det är då jag får nog och röstar på henne. Jag hade så mycket hellre sett att hon lagt de få minuter hon hade på sig att vara inne att faktiskt TEORIA om någonting. Jag får inga goda vibbar från lobelia av det här...

Att hon påpekar om mirtais godförklaring flera gånger och dessutom röstar på henne, gör att jag även tror att mirtai kan vara ulv...

Du tänker dig alltså en lya med åtminstone Mirtai och Lobelia?

Vi har ju chansen att få ut bägge ;)

Inte förrän igår fick jag egentligen upp ögonen för Lobelia och det var när din out of the blue röst kom - jag har också läst igenom den konversationen och kan inte annat än hålla med dig - det hade varirt najs med lite teorier - i mitt teoriinlägg så reagerade ju jag också på att hon i stort sett bara teoriat om Paddi men egentligen inte satt henne åt ngt håll. Hon känns helt klart skum. Jag tror du kan ha rätt om henne.

Mirtai är jag skeptisk till och håller med dig om tankarna på henne som möjlig fårulv - hon känns också ulvig inte minst med avseende på att hon nappade på Paddis bete. Jag tänker in ytterligare en annan variant och det är att hon gissat sig in i lyan och även här går jag lite på Paddis tankar om den perfekta raden som bogus. Skum är hon i allafall helt klart.

Även bsf - finns med på min radar hela tiden, men just nu så känns de två ovan som bättre kandidater. En helt klar runner up - men hur många kan det finnas i lyan egentligen? Jag har inte ändrat mig om henne sedan igår

gabby_ossi är extremt osynlig, jag har supersvårt att få något grepp om henne. Jag har inget att tillägga förutom det jag skrev igår, hade ju gärna sett lite mer egna tankar. Kan hon möjligen vara en Edith som INTE gissat sig in i lyan och inte har en aning om nånting och är rädd att rösta ut en "kollega"? Känns lite så för mig. Hon är i allafall inte allra högst på ulvalistan.

Ileo - pliiiis kom med lite teorier och inte bara magkänsla. Detta är en som jag kanske ändå tror kan vara en nybörjar god utan information. Neutral och om någon skulle kunna vara god av alla de andra så är det hon.

hedinn - delfin - samma sak som med gabby och Ileo - kan vara precis vad som helst, men inte så högt på min lista att hon kommer att förtjäna en röst i allafall

habina - tror jag är god - behöver jag säga mer?

Som flera av er vet så kommer min veterinär-kusin på besök och ska undersöka min älskade lilla underbara tappra sjuka hund. Så jag kommer inte komma in något mer tror jag.

Så all in all. Har vi tur kan vi få ut två idag! Och idag gör jag såhär

cirkus röstar på Lobelia

Hon har hållit sig väldigt diskret - och när Habina igår vädjar om teorier kommer yadayada. Dessutom säger hennes röstningar i stort sett ingenting. Tror helt enkelt att hon har smugit med.
 
Det här inlägget reagerar jag på. En lya offrar ju hellre den verkningslösa onda tvillingen än en kollega (som de inte vet vem det är). Nu trillade det in ganska många röstar på snurrfian nära DL så det gick godas väg.
?Que?

jag fattar inte vad du menar med det kursiva understrukna.

vem skulle vara en kollega som ulvarna inte vet vem det är?
 
Du tänker dig alltså en lya med åtminstone Mirtai och Lobelia?

Vi har ju chansen att få ut bägge ;)

Inte förrän igår fick jag egentligen upp ögonen för Lobelia och det var när din out of the blue röst kom - jag har också läst igenom den konversationen och kan inte annat än hålla med dig - det hade varirt najs med lite teorier - i mitt teoriinlägg så reagerade ju jag också på att hon i stort sett bara teoriat om Paddi men egentligen inte satt henne åt ngt håll. Hon känns helt klart skum. Jag tror du kan ha rätt om henne.

Mirtai är jag skeptisk till och håller med dig om tankarna på henne som möjlig fårulv - hon känns också ulvig inte minst med avseende på att hon nappade på Paddis bete. Jag tänker in ytterligare en annan variant och det är att hon gissat sig in i lyan och även här går jag lite på Paddis tankar om den perfekta raden som bogus. Skum är hon i allafall helt klart.

Även bsf - finns med på min radar hela tiden, men just nu så känns de två ovan som bättre kandidater. En helt klar runner up - men hur många kan det finnas i lyan egentligen? Jag har inte ändrat mig om henne sedan igår

gabby_ossi är extremt osynlig, jag har supersvårt att få något grepp om henne. Jag har inget att tillägga förutom det jag skrev igår, hade ju gärna sett lite mer egna tankar. Kan hon möjligen vara en Edith som INTE gissat sig in i lyan och inte har en aning om nånting och är rädd att rösta ut en "kollega"? Känns lite så för mig. Hon är i allafall inte allra högst på ulvalistan.

Ileo - pliiiis kom med lite teorier och inte bara magkänsla. Detta är en som jag kanske ändå tror kan vara en nybörjar god utan information. Neutral och om någon skulle kunna vara god av alla de andra så är det hon.

hedinn - delfin - samma sak som med gabby och Ileo - kan vara precis vad som helst, men inte så högt på min lista att hon kommer att förtjäna en röst i allafall

habina - tror jag är god - behöver jag säga mer?

Som flera av er vet så kommer min veterinär-kusin på besök och ska undersöka min älskade lilla underbara tappra sjuka hund. Så jag kommer inte komma in något mer tror jag.

Så all in all. Har vi tur kan vi få ut två idag! Och idag gör jag såhär

cirkus röstar på Lobelia

Hon har hållit sig väldigt diskret - och när Habina igår vädjar om teorier kommer yadayada. Dessutom säger hennes röstningar i stort sett ingenting. Tror helt enkelt att hon har smugit med.
Så du räknar med Mirtai+Lobelia till lynch? Fattar jag rätt då?
För i nuläget är jag mest misstänksam mot Mirtai...

(Kram:heart)
 
Ok, vi är kvar i leken:

2. Lobelia.
4. Blacksmithfarm
5. cirkus
6. Habina
10. Mirtai
13. Gabby_Ossi
15.Ileo
16.Hedinn

Det är en välsignad byfåne kvar och resten bybor på goda sida. Om inte (vilket jag är tveksam till) Lady Edith valt goda sidan. Men då räknas hon iof som bybo.

På onda sidan finns det den förbaskade fårulven kvar, ett okänt antal ulvar och förmodligen Lady Edith.

Åtta spelare kvar. Vilket gör att vi måste vara minst fyra goda kvar, annars skulle leken vara slut.

Jag tror att lobelia kan vara ulv, främst baserat på hennes beteende innan DL igår.

Blacksmithfarm velar jag kraftigt kring, men jag kan ha fått fel uppfattning om henne så hon egentligen är god. Får fortsätta vara neutral tills vidare.

Cirkus tror jag är god, vilket är farligt, för jag vet inte varför. :crazy: Bara en vag känsla kring hur hon teoriat i leken.

Mirtai tror jag, dels pga sin röstningsrad och dels pga hur lobelia gick efter henne igår, är fårulven.

Gabby_ossi har helt försvunnit på min radar, så jag får ha henne neutral så länge.

Illeo hade jag lite funderingar kring om hon skulle kunna vara Lady Edith, men jag tror nog mer på Hedinn där.

Min magkänsla har fått för sig att Hedinn är Lady Edith. Mest för att jag inte får något grepp om Hedinn, hon skulle mycket väl kunnat välja onda sidan och sedan blivit så full (sorry Hedinn!) så hon inte lyckades gissa sig in i lyan... :rofl:

Jag har flera som kandidater till fårulven än Mirtai - men det kan ju såklart vara som du skriver. Eftersom vi har chansen att få ut två så kan jag låta min röst vara kvar (iallafall ett tag) - men om du är säkrare på Mirtai som fårulv och det får nån annan slagsida där det är helt andra på tapeten så kan jag tänka mig att ändra röst.

Nu har jag i allafall röstat på en av mina topp 2

(ska vila en stund - fick hästhjälp - men är väldigt låg för hunden känns *inte* bra)
 
Du tänker dig alltså en lya med åtminstone Mirtai och Lobelia?

Vi har ju chansen att få ut bägge ;)

Jo, det är min tanke. Men måste jag välja en av dem tror jag mer på lobelia än mirtai. Men den här förbaskade (:angel:) dubbellynchen gör mig nervös, för ulvarna kan ju försöka få ut en god...
 
Jag har flera som kandidater till fårulven än Mirtai - men det kan ju såklart vara som du skriver. Eftersom vi har chansen att få ut två så kan jag låta min röst vara kvar (iallafall ett tag) - men om du är säkrare på Mirtai som fårulv och det får nån annan slagsida där det är helt andra på tapeten så kan jag tänka mig att ändra röst.

Nu har jag i allafall röstat på en av mina topp 2

(ska vila en stund - fick hästhjälp - men är väldigt låg för hunden känns *inte* bra)

:heart KRAM!
 
Ja!
Vilka andra har du som kandidater i lyan?
Jag har för många i lyan och du verkar ha för få O_o
Typ, alla och ingen.
Mirtai och GO hade jag när jag började läsa.
Fick känslan nånstans att Lobelia höll mig som god eller iaf mindre troligt ond, vilket jag då kopplade till en roll, men som kan ha varit menat att invagga falsk trygghet.
Hedinn skaver hon med, men kan inte motivera det med mycket mer än röstraden än.

Egentligen kan jag nog summera det såhär:
Habina känns god (pga hennes vändning om Ferrari), Mirtai känns ond (hennes röstrad kan tyda på fårulv,osv) Övriga har jag svårare att placera.
 
Du tänker dig alltså en lya med åtminstone Mirtai och Lobelia?

Vi har ju chansen att få ut bägge ;)

Inte förrän igår fick jag egentligen upp ögonen för Lobelia och det var när din out of the blue röst kom - jag har också läst igenom den konversationen och kan inte annat än hålla med dig - det hade varirt najs med lite teorier - i mitt teoriinlägg så reagerade ju jag också på att hon i stort sett bara teoriat om Paddi men egentligen inte satt henne åt ngt håll. Hon känns helt klart skum. Jag tror du kan ha rätt om henne.

Mirtai är jag skeptisk till och håller med dig om tankarna på henne som möjlig fårulv - hon känns också ulvig inte minst med avseende på att hon nappade på Paddis bete. Jag tänker in ytterligare en annan variant och det är att hon gissat sig in i lyan och även här går jag lite på Paddis tankar om den perfekta raden som bogus. Skum är hon i allafall helt klart.

Även bsf - finns med på min radar hela tiden, men just nu så känns de två ovan som bättre kandidater. En helt klar runner up - men hur många kan det finnas i lyan egentligen? Jag har inte ändrat mig om henne sedan igår

gabby_ossi är extremt osynlig, jag har supersvårt att få något grepp om henne. Jag har inget att tillägga förutom det jag skrev igår, hade ju gärna sett lite mer egna tankar. Kan hon möjligen vara en Edith som INTE gissat sig in i lyan och inte har en aning om nånting och är rädd att rösta ut en "kollega"? Känns lite så för mig. Hon är i allafall inte allra högst på ulvalistan.

Ileo - pliiiis kom med lite teorier och inte bara magkänsla. Detta är en som jag kanske ändå tror kan vara en nybörjar god utan information. Neutral och om någon skulle kunna vara god av alla de andra så är det hon.

hedinn - delfin - samma sak som med gabby och Ileo - kan vara precis vad som helst, men inte så högt på min lista att hon kommer att förtjäna en röst i allafall

habina - tror jag är god - behöver jag säga mer?

Som flera av er vet så kommer min veterinär-kusin på besök och ska undersöka min älskade lilla underbara tappra sjuka hund. Så jag kommer inte komma in något mer tror jag.

Så all in all. Har vi tur kan vi få ut två idag! Och idag gör jag såhär

cirkus röstar på Lobelia

Hon har hållit sig väldigt diskret - och när Habina igår vädjar om teorier kommer yadayada. Dessutom säger hennes röstningar i stort sett ingenting. Tror helt enkelt att hon har smugit med.
:heart
 
Fast jag har ju förklarat vad jag menade med en massa jäkelskap. Som god fokuserar jag på svårigheterna i den här leken, som är de olika onda roller som finns och vad de kan göra. För vem skulle jag för övrigt påpeka att jag ville ha spioninformation och inte bli utröstad? Hänger inte med i vem/vilka du syftar på där.

Självklart är inte onda tvillingen lika viktig som att få ut en ulv. En ulv kan käka, så goda blir färre och färre. Men förr eller senare måste vi förstås få ut onda tvillingen, annars vinner inte goda.

Visst kan den onda tvillingen vara någon annan än du, men tills vidare håller jag kvar den teorin.

Alltså det här inlägget från ferrari får mig att haja till. Precis som i fallet med snurrfians godförklaring kan jag inte sätta fingret exakt på VAD det är, men jag får känslan av att ferrari desperat försöker få oss att se någonting helt annat. Så jag tänker kika lite på dl1 utifrån att hon inte är ond tvilling och se om det dyker upp några nya tankar då.

Ferrari ville jag ha som ond tvilling, men börjar vackla känner jag. Jag får desperat god-vibbar från henne, så jag följer min magkänsla och lägger henne lite åt goda sidan.
Här svänger Habina, det får mig att sätta henne åt det goda hållet.
 
Jag fick en del höjda ögonbryn för min röst på lobelia igår. Eftersom jag äntligen sitter vid en dator igen, tänkte jag visa på vad det var som fick mig att reagera (och varför min röst förmodligen kommer hamna på lobelia igen idag).

Detta händer (i korta drag): Mirtai röstar på paddington pga hennes hang up på henne. Hedinn och blacksmithfarm teoriar kring ferrari och eventuell info. Cirkus skriver ett teoriinlägg.



Skriver jag kl 18:52. Jag känner att jag behöver HJÄLP från fler som kan tänka till lite. Efter mitt inlägg kommer lobelia in i leken och skriver. Först kl 19:22:



Det har nu kommit tre röster på paddington och jag är förvirrad över vad som händer. Lobelia skriver sitt nästa inlägg 19:34, riktat till mirtai:



Gabby_ossi skriver ett teoriinlägg, som cirkus sedan dissikerar lite. Lobelia fortsätter med att peka på mirtais godförklaring av sig själv 20:49.



Sedan skriver hon detta 20:52:



Och det är då jag får nog och röstar på henne. Jag hade så mycket hellre sett att hon lagt de få minuter hon hade på sig att vara inne att faktiskt TEORIA om någonting. Jag får inga goda vibbar från lobelia av det här...

Att hon påpekar om mirtais godförklaring flera gånger och dessutom röstar på henne, gör att jag även tror att mirtai kan vara ulv...
Jag sitter på en fest med en padda och har svårt att fixa till citat och ordentligt ont om tid att gå igenom leken och analysera leken mer ingående, dessutom hade jag en bedårande 3-bent katt liggande på mig som absolut ville bli kliad på benstumpen. Det fanns inte en chans att hinna få till ett ordentligt teoriinlägg och samtidigt så ser folk ut att ha bestämt sig för Paddington. Jag kunde givetvis gömt mig i skaran som röstade på Paddington eller skrivit ett halvtaskigt teoriinlägg (som säkert någon skulle slagit ner på) men valde istället att göra det jag kunde underomständigheterna. Ägnade 2 timmar på morgonen att gå igenom Paddis inlägg och sedan kortare stunder under dagen att checka av och reagera på vad som skrevs.

Nu ska jag gå igenom leken, igen och se om jag kommer på något nytt/mer.
 
Så du räknar med Mirtai+Lobelia till lynch? Fattar jag rätt då?
För i nuläget är jag mest misstänksam mot Mirtai...

(Kram:heart)
Varför är du misstänksam mot Mirtai nu? Förut höll du henne åt det godare hållet och motiverade delvis dina röster på vad hon trodde, vad har ändrats?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 854
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 694
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 435
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 236
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp