Bukefalos 28 år!

Halloweenparty!!! (Ulvlek)

Statistik:

Inbjudna:
1. Idahoe - Magiker
2. cirkus - Ängel
3. Snurrfian Spion
4. Bumpo - Ulv
5. LenaH - UIv
6. Koppen - Besserwisser
7. Lobelia - Ulv
8. Lilltess - Svarta fåret
9. Shaggy - Siare
10. FiaM - Bybo
11. Matmissbrukaren - Bybo
12. Mammas - Välsignad

Dag1
17:05 Lilltess röstar på Shaggy
21:12 Koppen röstar på Shaggy
21.18 Idahoe röstar på Mammas
21:35 Snurrfian röstar på Idahoe
21:38 FiaM röstar på Idahoe
21:38 LenaH röstar på bumpo
21:45 Mammas röstar på LenaH
21:49 Lobelia röstar på Idahoe
21:50 cirkus röstar på Snurrfian
21:51 bumpo röstar på Koppen
21:57 Mammas ändrar röst till Shaggy
21:58 Matmissbrukaren röstar på Snurrfian
21:58 Shaggy röstar på FiaM
21:59 Shaggy ändrar röst till Mammas
Idahoe lynchas (lottning) + Bumpo

Natt1:
Ulvarna käkar Matmissbrukaren
Ängeln skyddar Cirkus
Siaren siar Mammas,Cirkus eller matmissbrukaren (Cirkus)
Besserwissern vet att Lilltess är ulv (falskt)

Dag 2
13:53 Mammas röstar på Shaggy
18:55 Shaggy röstar på Koppen
19:25 Koppen röstar på Shaggy
20:01 Lilltess röstar på Koppen
21:37 Snurrfian röstar på LenaH
21:41 LenaH röstar på Shaggy
21:49 Lobelia röstar på Lilltess
21:53 FiaM röstar på Koppen
21:55 Mammas ändrar sin röst till LenaH
21:57 cirkus röstar på LenaH
Koppen lynchas (lottning)

Natt2

Siaren siar Mammas, Lilltess och LenaH (Lilltess)
Ängeln skyddar Cirkus
Ulvarna käkar Cirkus

Dag3
19:46 Lilltess röstar på lobelia
20:38 Snurrfian röstar på Lilltess
21:26 cirkus röstar på FiaM
21:33 FiaM röstar på Lilltess
21:39 Lobelia röstar på Lilltess
21:52 Mammas röstar på LenaH
21:59 LenaH röstar på Snurrfian
21:59 Shaggy röstar på Lilltess
Lilltess lynchas

Natt3
Ulvarna käkar Mammas
Ängeln skyddar Snurrfian
Siaren siar Mammas, FiaM eller Snurrfian (snurrfian)

Dag4
13:59 Lobelia röstar på FiaM
15:43 FiaM röstar på LenaH
18:29 Lobelia ändrar röst till LenaH
18:34 Mammas röstar på LenaH
19:12 cirkus röstar på LenaH
19:49 Snurrfian röstar på LenaH
Shaggy röstar på LenaH
LenaH röstar på LenaH...

Natt4
Ulvarna käkar Cirkus
Siaren siar Mammas, FiaM, Lobelia (Lobelia)

Dag5
13:04 Lobelia röstar på Shaggy
16:03 Snurrfian röstar på Lobelia
17:03 Shaggy röstar på Lobelia
20:42 mammas röstar på lobelia
21:28 FiaM röstar på Lobelia
Lobelia lynchas
 
Det har varit riktigt roligt och vara spion var hur kul som helst, betydligt lättare att lägga pusslet, mot slutet var jag bara osäker på om det var @Shaggy eller @Lobelia som var siare och så gjorde Shaggy det lätt för mig genom att sia Lobelia! :D
 
Det har varit riktigt roligt och vara spion var hur kul som helst, betydligt lättare att lägga pusslet, mot slutet var jag bara osäker på om det var @Shaggy eller @Lobelia som var siare och så gjorde Shaggy det lätt för mig genom att sia Lobelia! :D
Inlägget nedan var skrivet enbart till dig men det blev nog lite för kryptiskt.
Sådär hemma och kan skriva lite mer sammanhängandetext. Det blir nog några upprepningar av vad som redan skrivits. Jag är fortfarande kvar i den där misstankeskalan jag gjorde i förmiddags och hur jag kom fram till den

Jag utgår från att jag tror cirkus är god och FiaM är ond. Jag är mer säker på Cirkus som god än Fia som ond för det kan ju vara som hon skriver att hennes lite konstig tillbakahållna spelsätt beror på osäkerhet då hon enligt egen utsago är relativt ovan. Lena H har jag ju misstänkt till och från genom leken men hon har fallit något steg iom den där (alibi?) rösten på bumpo. Snurrfian har inte gett något utslag för min ondradar och hamnar därmed som nummer 2 i listan. Lobelia har varit rätt anonym för mig men jag har trots genomgångar inte sett något som gör mig misstänksam. När LenaH, som skrivits tidigare, klumpar ihop den jag ser som säkrast god tillsammans med en jag ser som realtivt säker god och knuffar in dem i lyan så faller listan ut av sig själv.
Den som är spion borde vid det här laget ha ganska intressant info. Hon bör ha koll på änglen, den välsignade (om jag tolkar nattuppdateringen korrekt) och ev 3 roller via siaren och därmed även siaren. Första sian kanske är svår att utläsa när det är mer folk och allt är så osäkert men nu bör hon kunna se hur utfallet blivit. Det gör att spionen bör ha koll på mer eller mindre hela leken om nu inte siaren bara siat folk som åkt ur.
 
Det har varit riktigt roligt och vara spion var hur kul som helst, betydligt lättare att lägga pusslet, mot slutet var jag bara osäker på om det var @Shaggy eller @Lobelia som var siare och så gjorde Shaggy det lätt för mig genom att sia Lobelia! :D
Det var liksom en tidsfråga innan ni upptäckte mig. Vi hade en aning otur med käk och magikern. Jag såg då ingen tydlig hint eller så var det i så fall 4-5 som hintade förutom att jag inte kunde föreställa mig att magikern skulle hinta. Jag hade hållt tyst som graven.
 
Jag hittade fåret :angel:, jag hade en liten misstanke om att det var Lilltess och ville misstänka henne lite lagom så där i förskott och så flög hon i taket som en tidsinställd bomb. Trodde hon var ängeln eller nått då.
 
I och för sig, men du fick åtmistone veta vilka som var goda. :) Idag väntade jag verkligen in i det sista med att rösta för att jag inte skulle rösta fel. :crazy:
Och ändå så röstade du fel, jag hade tagit det som vinst om jag fått en enda ynka röst.

Det var liksom direkt osannolikt att Lena skulle lagt upp sin ulvkompis till lottning så att skylla på Shaggy var inte något jag räknade med att det skulle gå hem.
 
"en aning", måste vara årets understatement ;)
Jag måste nog sluta ha med ledarvargar el magiker i mina lekar - det slår alltid tillbaka mot lyan å lyckas aldrig gynna dem :p ;)

Vi klarade oss bra länge med tanke på oddsen, jag ser mig som segrare ändå (jo goda jag vet att ni vann).
 
Det har varit riktigt roligt och vara spion var hur kul som helst, betydligt lättare att lägga pusslet, mot slutet var jag bara osäker på om det var @Shaggy eller @Lobelia som var siare och så gjorde Shaggy det lätt för mig genom att sia Lobelia! :D
Det där var ju vår enda räddning i det läget, vi kunde nått oavgjort om inte Lobelia blivit siad. Det sprack, som så mycket annat för oss! :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hög matskål
  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp