Bukefalos 28 år!

Halloweenparty!!! (Ulvlek)

Ok jo det var ju rätt allmänt hållet. Det enda jag kunde reagerat på var ordet oss och det hade jag ärligt talat missat totalt. Det där inlägget stälde faktistk till lite problem när jag skulle vara kreativ imorse. Det var ju faktiskt något konkret så jag hoppades att ingen skulle hitta det.

Jag räknade med att det skulle passera för de flesta, men inte att @Mamsen inte skulle se det. Hon hugger ju på allt och lite till,
 
Tack för intressant lek. Siare är inte min starka sida inser jag (och inte att hinta heller)

Jag visste att rätt fort att Snurrfian var spionen och jag förstod till slut att du var siaren. *trög*.

Trodde dock jag hade lyckats skydda någon annan än mig själv :( Men det var ena envisa jävla ulvar att vilja käka mig
 
Det var liksom en tidsfråga innan ni upptäckte mig. Vi hade en aning otur med käk och magikern. Jag såg då ingen tydlig hint eller så var det i så fall 4-5 som hintade förutom att jag inte kunde föreställa mig att magikern skulle hinta. Jag hade hållt tyst som graven.
Du spelade skitbra - jag trodde att FiaM var den kvrvarande ulven ända till Shaggys utmärkta långa hyllning av ulven Lobelia ;) Då förstod jag eftersom jag visste att Shaggy var siaren
 
Jag hittade fåret :angel:, jag hade en liten misstanke om att det var Lilltess och ville misstänka henne lite lagom så där i förskott och så flög hon i taket som en tidsinställd bomb. Trodde hon var ängeln eller nått då.

Haha det var en blandning av att jag uttryckte mig jättekonstigt (jag har alltid varit bra i tal men inte skrift) och att jag skulle skydda dig om jag åkte ut. Eftersom alla höll dig som god så tänkte jag att om jag åkte så skulle ju ingen misstänka dig ;) sen godförklarade jag cirkus och snurrfian ett par gånger, sista gången precis innan jag åkte för att folk skulle bli förvirrade men ingen verkade lägga märke till det :p
 
Jag har haft på tok för lite tid, sorry goda, tur att ni redde upp det ändå! :D

....de flesta inläggen i leken har jag nog bara läst en gång, helt omöjligt att ha koll då!

Och cirkus, hur kunde du veta att shaggy var siare? Och hur vågade du godförklara snurrfian när den välsignade fanns med i leken? :)
 
Jag tycker att vi behöver en diskussion om vad som är bra och inte - är det ett kvitto på att siaren gjort ett bra jobb om alla fattat att hen är siaren verkligen? Som jag ser det är specialroller till för att man ska känna sig lite säkrare i sina teorier, inte för att kunna förmedla till andra att man har en specifik roll och alla ska kunna lista ut onda med hjälp av uteslutningsmetoden?

Eller hur tänker ni? :)
 
Haha det var en blandning av att jag uttryckte mig jättekonstigt (jag har alltid varit bra i tal men inte skrift) och att jag skulle skydda dig om jag åkte ut. Eftersom alla höll dig som god så tänkte jag att om jag åkte så skulle ju ingen misstänka dig ;) sen godförklarade jag cirkus och snurrfian ett par gånger, sista gången precis innan jag åkte för att folk skulle bli förvirrade men ingen verkade lägga märke till det :p

Ja men varför reagera så mycket överhuvudtaget? Från att jag hade dig som fårkandidat så var det som du tiggde om att bli utröstad. Folk har inte så mycket att gå på så tidigt så man hakar på för att ha något att gå på. Jag reagerade inte så mycket på hur du uttryckte dig (ordvalet) utan att du drog upp det så stort.

PS. allt är misstänkt i det här spelet om inte annat så är det misstänkt att inte göra något misstänkt.
 
Jag tycker att vi behöver en diskussion om vad som är bra och inte - är det ett kvitto på att siaren gjort ett bra jobb om alla fattat att hen är siaren verkligen? Som jag ser det är specialroller till för att man ska känna sig lite säkrare i sina teorier, inte för att kunna förmedla till andra att man har en specifik roll och alla ska kunna lista ut onda med hjälp av uteslutningsmetoden?

Eller hur tänker ni? :)

Håller man på att hinta om rollen så riskerar man att alla upptäcker även de som inte ska upptäcka det eller så fattar ingen. Det är genom hur folk agerar och röstar eller om man själv har någon specialinfo som gör att man ser mönster som man listar ut hur det ligger till.
 
Om alla fattade att jag var siaren så var det definitivt inte meningen. Jag kände dock att jag behövde droppa infon till spionen eftersom jag var rätt misstänkt. Ni som fattade hur tidigt förstod ni?
En sak jag inte begriper är hur jag lyckades snacka mig ur Koppens misstankar?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Häst med eksem

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp