Bukefalos 28 år!

Halloweenparty!!! (Ulvlek)

Röstlista dag 5
13:04 Lobelia röstar på Shaggy

16:03 Snurrfian röstar på Lobelia
17:03 Shaggy röstar på Lobelia
20:42 mammas röstar på lobelia


@FiaM Nu är det bara du kvar! ;)
 
Jag tycker fortfarande att det är luddigt till tusen.
Igår hade jag Lobelia som god ända tills Mammas frågade om den ganska lama teori jag skrivit om henne var allt jag hade. Jag började läsa allt igen och insåg att det fanns frågetecken där som jag hade missat innan. Just då var misstankarna mot LenaH starkare än de mot Lobelia så rösten fick stå kvar.

Det jag reagerade på igår var just att hon egetligen inte kom med så mycket teorier utan det var många inlägg som handlade om annat. Hennes återkommande prat om att hon såg LenaH som god på grund av att hon alltid varit god när de spelat tillsammans, vet inte vad det säger... Det kan vara ett sätt att ge en kollega alibi men det kan ju också vara ett enkelt konstaterande. Det som sticker ut lite är väl att det upprepas. Rollerna lottas och även om det finns flest goda är ju risken alltid 25% att bli ond så möjligheten finns ju alltid.

Igår tyckte jag att Lobelias röststatistik talade för att hon skulle vara god och ärligt talat tycker jag fortfarande det, förutom Idahoe som jag ser som både ond och god på grund av att rollen kunde skifta så har hon enbart röstat på goda. Jag har även för mig att LenaH kommenterade att hon hade listat ut Idahoes hintar, borde inte hon ha meddelat lyan dessa så att de kunde undvika att rösta ut henne för att istället käka henne på natten? Dessutom var det ju Lobelia som lade upp Idahoe för lottning. Samma sak när hon ändrade igår, hon gjorde det så tidigt att hon kunde ju inte veta att resultatet skulle bli som det blev, jag toppade ju trots allt listan över misstänkta hos ganska många ;). Samtidigt ger ju den rösten ett bra alibi. :banghead:
 
Röstlista dag 5
13:04 Lobelia röstar på Shaggy
16:03 Snurrfian röstar på Lobelia
17:03 Shaggy röstar på Lobelia
20:42 mammas röstar på lobelia


@FiaM Nu är det bara du kvar! ;)

:arghh: Stressa mig inte, jag försöker faktiskt skriva någon form av teori även fast jag känner mig totalt vilse i pannkakan... :banghead: :(
 
Det har varit prat om ifall Koppen ställde några frågor, som jag ser det finns det två olika frågor hon kan ha ställt. Den ena är om någon av de som röstade på Idahoe första dagen var ond och den andra är en rak fråga om Shaggy är ond. Om hon fick ja på den första frågan, varför följde hon inte det spåret mer? Samtidigt var hon inne och gillade när Shaggy tog upp det vid ett tillfälle efter det att Koppen lynchats men varför fortsätta att rösta på Shaggy?
Jag kan vara lite färgad av att Shaggy har varit efter mig ganska mycket i den här leken även om jag försöker att vara objektiv. ;) När jag tittar på rösterna tycker jag att Shaggy sticker ut mer än Lobelia då hon har lagt så sena röster de två sista dagarna att resultatet egentligen redan har varit klar. Däremot tycker jag att hennes teoriande har varit bättre än Lobelias, även och mycket av dem har handlat om mig... :cautious: Så:

FiaM röstar på Lobelia
 
Röstlista dag 5
13:04 Lobelia röstar på Shaggy
16:03 Snurrfian röstar på Lobelia
17:03 Shaggy röstar på Lobelia
20:42 mammas röstar på lobelia
21:28 FiaM röstar på Lobelia


@Paddington, nu är den komplett :)
 
Grattis LenaH! :banana:

Tack alla för en fantastiskt rolig lek och framförallt, tack Paddington för de intressanta uppdateringarna :bow:
(Jag har tittat på ett enda klipp, det vid middagen... :o,)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp